Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدپرویز فتاح روز چهارشنبه در آیین واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند بنیاد علوی در ساری، افزود: بنیاد مستضعفان تنها در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا و جبران بخشی از ضرر و زیان‌ ناشی از این بیماری به برای اقشار کم درآمد جامعه هزینه کرد و این رقم امسال بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار این که بنیاد مستضعفان با تمام توان در خدمت محرومان جامعه است و هدفش برقراری عدالت می باشد ، اظهار داشت : هر جا که املاک غصبی وجود داشته باشد ، آن را به مردم باز می گردانیم و سایر اموال نگهداری شده نیز به صورت امانت در  اختیار بنیاد مستضعفان است تا به مرور کارهای واگذاری آن به افراد انجام شود.

فتاح با اعلام این که در برنامه امروز ۳۵ هزار هکتار از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم استان های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان،خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی واگذار شده است، گفت: بنیاد علوی مصمم است علاوه بر واگذاری اسناد املاک غصبی، دارایی ها و املاک اجاره ای خود را نیز به مرور به مردم واگذار کند.

رییس بنیاد مستضعفان با اظهار این که فشارها و تحریم های ظالمانه دشمنان هیچگونه تاثیر منفی بر فعالیت های این بنیاد نداشته است، افزود : بنیاد علوی در شرایط سخت تحریمی، علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، در اشتغالزایی نیز بسیار موفق عمل کرده است.

وی از واگذاری رایگان زمین بنیاد مستضعفان برای ایجاد کار و یا بنای عام المنفعه به متقاضیان واجد شرایط خبر داد و گفت : در مازندران نیز اگر طرحی در این زمینه باشد، بنیاد علوی زمین رایگان واگذار می کند.

فتاح افزود : بازگرداندن مالکیت زمین‌های غصب شده به محرومان جامعه یکی از اهداف انقلاب اسلامی است و این امر مسوولیت ما را دوچندان می کند و امروز پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، این امر باید شتاب گیرد.

وی گفت : خاندان پهلوی ۴۴ هزار سند زمین مردم را به نام خودشان غصب کردند و رضا شاه ۸۰ سال پیش بابت اجاره ملاک غصبی ماهانه ۷۰۰ میلیون ریال درآمد داشت ، علاوه بر این که قسمت زیادی از خودروی رضا شاه از طلا ساخته شده بود و هم اکنون بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی نفیس خاندان پهلوی که برخی از آنها فقط در جهان یک مدل دارد، در موزه نگهداری می شود. 

فتاح افزود : با پیروزی انقلاب اسلامی، خاندان پهلوی برابر با اسناد موجود، هنگام ترک کشور، ۱۰۰ میلیارد دلار پول این ملت را از کشور خارج کردند و این بزرگ ترین خیانت به مردم بود.

در این مراسم علاوه بر واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی به مردم مازندران به صورت حضوری ، دستور واگذاری اسناد مربوط به اراضی استان های ،گلستان، گیلان ، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و هرمزگان هم به صورت ویدئو کنفرانسی داده شد.

 زمین های بنیاد علوی،  زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.
بنیاد علوی آذر ماه سال ۶۶ به عنوان یک شرکت و موسسه غیرتجاری ثبت شد و در سال ۸۴ همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.

برچسب‌ها ساری ایرنا استانداری مازندران مازندران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد علوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا استانداری مازندران ساری ایرنا استانداری مازندران مازندران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد علوی بنیاد مستضعفان خاندان پهلوی بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور گفت: تامین و شناسایی ۴٣٠ هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن با همکاری ادارات منابع طبیعی، راه و‌شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجاورت روستای دشت انجام شد.   مهدی دونده افزود: بر اساس طراحی انجام شده در این اراضی تعداد پنج هزار و ۶۰۰ قطعه زمین مسکونی جانمایی شده است.   وی ادامه داد: بخشی از این قطعات برای واگذاری به متقاضیان روستایی که در روستا‌های همجوار ثبت نام کرده اند، در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش دیگر برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت شهر نیشابور که علاقمند به مهاجرت معکوس به روستا هستند، در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.   وی با تاکید بر تسریع فرایند انجام کار، از دستگاه‌های متولی خواست تلاش کنند تامین مسکن شهروندان متقاضی هر چه زودتر به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور