Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:19:54 GMT

رییس‌جمهور: «سند تحول دولت» به‌زودی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۹۶۳

رییس‌جمهور: «سند تحول دولت» به‌زودی منتشر می‌شود

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نشست هیأت دولت، با تأکید بر اینکه مسئولان برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید اهتمام داشته باشند، گفت: لازم است زمان «تصمیم‌گیری» و زمان «اجرای تصمیم‌ها» برای مردم تبیین شود. مدیران اگر برای اجرای تصمیمی نیاز به زمان دارند زمان آن را تعیین و اعلام کنند تا مردم سرگردان نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی در جامعه، ادامه داد: یکی از زمینه‌های ناراحتی مردم عدم احساس مسئولیت‌پذیری برخی کارکنان است.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و با عدم مسئولیت‌پذیری و دلسوزی مواجه شوند ناامید می‌شوند لذا «مسئولیت‌پذیری»، «انضباط اداری» و «فرهنگ سازمانی» در مقام عمل و اجرا باید متحول شود. تصمیمات باید علمی و دانش پایه باشد. ایجاد امید در مردم با سخن و برنامه اتفاق نمی‌افتد و اقدام و عمل است که در دل مردم امید ایجاد می‌کند.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: سازمان امور اداری و استخدامی و مجموعه مدیران مباحث نظری و دانش‌پایه در این حوزه را عملیاتی و اجرایی کنند.

رییس‌جمهور بیانیه «گام دوم انقلاب» را یک سند مهم دانست و گفت: این سند از یک واقع‌انگاری و حکمت برخوردار است و در آن به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلی نظام پرداخته شده و دارای گفتمان‌سازی خوبی است. دستگاه‌های اجرایی نسبت خود با این سند را تعریف کرده و مشخص کنند که چه اقداماتی برای عمل به این سند باید انجام دهند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نهایی‌شدن «سند تحول دولت» اعلام کرد: ویرایش اول سند تحول دولت که پیشتر برای وزیران ارسال شده، به زودی منتشر خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها از جمله بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

برچسب‌ها دولت سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند