Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، اما در پایان معاملات با افزایش 3 هزار و 44 واحد به رقم یک‌میلیون و 284 هزار و 120 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد 623 واحد به رقم 326 هزار و 244 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 134 هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 444 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 247 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان افزایش شاخص‌ها زیر نیم‌درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی - ارزشی 24 صدم درصد افزایش یافته و این دو شاخص با معیار هم‌وزن 19صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 31 صدم درصد افزایش یافت. و شاخص بازار اول بورس 14 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس 36 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری معادن، بانک پاسارگاد و ایران‌خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با رشد 74 واحد به رقم 17 هزار و 581 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 973 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه 311 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 265 هزار فقره معامله و به ارزش 1988 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، بیمه اتکای ایرانیان، تجلی توسعه معادن و فلزات و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی مارون و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در فرابورس را داشتند.

امروز بعد از مدت‌ها عرضه اولیه در بورس تهران در نماد فزر مربوط به شرکت پویا زرکان آق دره انجام شد، اما گفته می‌شود این روزها به خاطر جو روانی که در بورس اتفاق افتاده، معاملات کم شده و افراد حقیقی درصدد فرصت برای خارج شدن از بورس هستند، در حالی که عمده کارشناسان می‌گویند بورس تهران با ریزش‌های پیاپی، ارزنده شده و اکثر سهام‌ها بنیادی در حد کمتر از ارزش خود قرار گرفتند، بنابراین کسانی که از بازار خارج شوند، در آینده پشیمان می‌شوند و آنهایی که صبر کنند از محل سودآوری سهام و افزایش قیمت سهام و حق‌تقدم‌ها در آینده سود خواهند برد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد واحدی شاخص بورس بورس بورس اوراق بهادار تهران ریسک و نوسان سود و زیان بورس هزار میلیارد تومان بیشترین اثر بورس تهران صدم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار