Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فاس از قم، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و چرخه سویه امیکرون در استان اظهار کرد: آمار بستری‌های جدید تا هفته منتهی به 15 بهمن‌ماه با روند افزایشی روبرو بوده است و بستری‌های موجود ما هم روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از گزارش هفتگی خود در ارتباط با وضعیت استان عنوان کرد: از هفت هزار و 400 تست اکنون به 11 هزار و 200 تست رسیدیم و در مراکز 9 گانه منتخب هشت هزار و 400 تست و در بخش خصوصی نیز یک هزار و 800 تست انجام شده است و طی هفته‌های گذشته پنج هزار و 117 بیمار شناسایی شده است و به نظر می‌رسد با قله پیک پنجم در شرایط کنونی تفاوتی نداریم.

*قم درحال رسیدن به نوک قله پیک ششم کروناست

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وضعیت درگیری بالای قم با بیماری کرونا گفت: روند تست‌های مثبت 24 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود طی هفته های آینده پتست‌های مثبت بیشتر شود؛ استان قم اکنون در حال نزدیک شدن به نوک قله پیک ششم قرار دارد و بیشتر محلات و مناطق استان در وضعیت قرمز قرار دارند و فقط چهار منطقه نارنجی در قم داریم.

محبی با اشاره به وضعیت درگیری روستاهای قم با ویروس کرونا بیان کرد: همه روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند و 50 درصد تست‌ها در کهک و شهرستان جعفرآباد مثبت است و اهالی بخش سلفچگان نیز درگیر بحران هستند؛ درگیری اومیکرون در بین دانش آموزان شدت یافته است و تعطیلی‌ها می‌تواند در کاهش روند بیماری تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: در قالب این طرح چهار هزار تست و آزمایش کووید 19 صورت گرفته و با هدف نظارت و حفظ سلامت مردم سه هزار و 400 مورد بازدید انجام شده و بر همین اساس 616 مورد اخطار داده شده و 11 مرکز هم پلمپ شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان بیان کرد: با وجود اینکه زیرساخت خوبی در زمینه واکسیناسیون داریم اما قم در وضعیت نامطلوبی قرار دارد در زمینه تزریق دوز اول و دوم و سوم فاصله زیادی داریم حتی از استان‌هایی که کم‌ترین زیرساخت درمانی را دارند، از شهرهای کوچک هم پایین تر هستیم و در این راستا نیاز به اطلاع رسانی و اقناع سازی بیشتری داریم.

محبی عنوان کرد: بالاترین پوشش واکسیناسیون دز اول مربوط به تهران است و در قم این آمار به 77.3 درصد رسیده است؛ در مورد تزریق دز دوم نیز آمار قم 62.3 درصد و در مورد تزریق دوز سوم آمار قم 15.3 درصد است.

وی از استاندار و ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست کرد که اطلاع رسانی گسترده در امر پیشگیری از بیماری کرونا، الزام به زدن ماسک و همچنین نظارت بر حمل و نقل عمومی و غیر حضوری شدن آموزش مراکز عالی و حوزه‌ها و تمدید تعطیلی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی را در دستور کار قرار دهند.

محبی در پایان سخنان خود بر فراهم کردن زمینه دورکاری پرسنلی که بیماری زمینه‌ایی دارند یا باردار هستند، تاکید کرد.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز قله پیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس فردا در دربی لندن باید به مصاف تاتنهام برود.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، اعلام کرد تیمش بدون به وضعیت سایر رقبا در کورس قهرمانی به دنبال برد در تمامی مسابقات پیش رو است.

آرتتا درمورد وضعیت تیم گفت: "در دسترس بودن بازیکنان نکته مهمی است. به غیر از یورین تیمبر، بسیار نزدیک است که ما همه بازیکنان‌ را در دسترس داشته باشیم. این باعث می‌شود که در جلسات تمرینی بیشتر کار کنیم و چیز بسیار مهمی خواهد بود."

دردسر انتخاب بازیکنان‌؟

سردرد خوبی است! شما بازیکنان را احساس می‌کنید چون می‌بینید که چقدر به دنبال آن هستند. همیشه سخت است، اما بازیکنان‌ نیز کاملاً آماده هستند تا در هر صورت که ما به آن‌ها نیاز داریم به زمین بیایند. روحیه تیم خیلی خوب است.

کورس قهرمانی؟

بله ما در این کورس حضور داریم. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم و در مسابقات پیش رو برنده شویم. کمی تکراری به نظر می‌رسد اما این کاری است که باید انجام دهیم.

وضعیت منچسترسیتی؟

این یک بازی دیگر بود (برد مقابل لوتون تاون) که آن‌ها توانستند به روشی مقتدرانه برنده شوند. ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم.

شانس بالای منچستر سیتی به‌عنوان قهرمان توسط سوپر کامپیوتر؟

امیدواریم که بتوانیم آن کامپیوتر را تغییر دهیم. شاید نیاز به آپلود نرم افزار داشته باشد!

وضعیت یورین تیمبر؟

فردا پس از یک جلسه تمرینی باید در این مورد تصمیم بگیریم. خیلی به بازگشت نزدیک است، نمی‌دانم قرار است به‌زودی برای او اتفاق بیفتد یا نه، اما او خیلی نزدیک است.

ترجیح می‌دهید مانند تاتنهام دو هفته مرخصی داشته باشید یا بیشتر بازی کنید؟

نمی‌دانم. چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که بازیکنانم برای بازی مقابل یک حریف بزرگ کاملا آماده خواهند بود.

درمورد آنگه پوستکوگلو؟

کاری که او انجام داده واقعاً تأثیرگذار است. زمانی که در تیم ملی استرالیا و ژاپن حضور داشت، او را می‌شناختم. او را دنبال می‌کردم.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا