Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب ­الزمان(عج) از برگزاری مجدد اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در شهرک دارخوین، قدمگاه 13 هزار شهید لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان میزبان کاروان های راهیان نور استان اصفهان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار عباس محمدی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ از راه اندازی مجدد اردوی های راهیان نور پس از دو سال وقفه خبر داد و اظهار کرد: پس از دو سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، به لطف خدا امسال مجددا اردوی های راهیان نور راه اندازی می شود و یادمان های شهدا و مراکز اسکان زائران در مناطق عملیاتی آماده پذیرایی از کاروان زائران شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اردویی و گردشگری سپاه حضرت صاحب ­الزمان(عج) اصفهان افزود: اردوهای راهیان نور دانشجویی از اول اسفند ماه و همانند سنوات قبل با اعلام از طریق بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و بسیج دانشجویی انجام می شود که براساس زمانبندی های مشخص ثبت نام و اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور محلی (عموم مردم) از 27 اسفند سال جاری شروع و با کمی تغییر به سه روش اجرا می شود، خاطرنشان کرد: روش اول همانند سالهای قبل افراد در مساجد، حوزه ها و پایگاه های بسیج ثبت نام کرده و در قالب کاروان دو روزه برای زیارت یادمان شهدا و یازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند، در روش دوم افراد با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی آمده و در مراکز اسکان زائران، خدمات و پذیرایی دریافت کرده و در یادمان ها تردد می کنند، و روش سوم نیز به این صورت است که زائران با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی می آیند ولی خودروهای خود را در پارکینگ قرار داده و در مدت دو روز با اتوبوس های مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر به زیارت و بازدید یادمان ها می روند.

* برگزاری اردوی راهیان نور و زیارت یادمان شهدای دریایی استان های بوشهر و هرمزگان

سرهنگ محمدی از اردوی راهیان نور دریایی نیز خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با استان های بوشهر و هرمزگان طبق سهمیه اعلام شده زائران به صورت کاروان یا با خودروهای شخصی می توانند یادمان های شهدا در این دو استان را زیارت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدف گذاری اصلی اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب است خاطرنشان کرد: زائران شهدا می توانند اگرچه افراد می توانند با خودروهای شخصی به زیارت یادمان های شهدا در مناطق غرب هم بروند ولی عمدا فعالیت و هدف گذاری اصلی ما زیارت یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب در استان خوزستان است.

* آخرین سال برگزاری اردوهای راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز

مسئول اردویی و گردشگری سپاه حضرت صاحب ­الزمان(عج) اصفهان با بیان اینکه امسال آخرین سالی است که اردوهای راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز برگزار می شود ادامه داد: ویژگی مهم اردوهای راهیان نور در سال جاری این است که به علت تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز، امسال آخرین سالی است که اردوهای راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز برگزار می شود و در مدت این سه سال اردوی راهیان نور در طول شش ماه دوم سال و به صورت مناسبتی برگزار می شود.

وی افزود: اردوی راهیان نور غرب کشور از خرداد تا شهریورماه برگزار می شود و در نیمه دوم سال از مهرماه تا قبل از ماه مبارک رمضان در مناطق جنوب و در مناسبت های مهم از قبیل ماه های محرم و صفر، یا در سالروز عملیات بدر، با حرکت چندین دستگاه اتوبوس برگزار می شود.

* اردوهای راهیان نور مردمی تر برگزار می شود

سرهنگ محمدی از مردمی کردن اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: از امسال سعی می شود که این اردوها مردمی تر برگزار شود به این صورت که به کاروان هایی خدمات اردویی داده می شود که به صورت خودجوش از محلات و مساجد سطح استان ثیت نام کرده و با هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور استان عازم شده باشند خدمات داده می شود و انتخاب زمان و مکان و وسیله ایاب و ذهاب به انتخاب خود آنها است در واقع هدف از مردمی کردن این است که تصدی گری خود را کاهش دهیم و مردم در این حرکت فرهنگی مشارکت بیشتری داشته باشند و کاروان راهیان نور را خود مردم اداره و مدیریت کنند. و ما به عنوان پشتیبانی خدمات و امکانات در اختیار شان قرار دهیم که البته این طی چند سال آینده و به تدریج تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هفته آینده ستاد راهیان نور استان با حضور استاندار رئیس ستاد راهیان نور استان تشکیل می شود و برای کاهش هزینه ها و جذب کمک های استانی تصمیم گیری می شود.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب ­الزمان(عج) در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتوانیم وظیفه خودمان در قبال پاسداشت خون شهیدان را انجام داده و نسل های بعد از جنگ را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کنیم تا جوانان شهدا را چراغ راه خود قرار دهند و هرچه زودتر این انقلاب به دست صاحب اصلی خود برسد.

* شهرک دارخوین، قدمگاه 13 هزار شهید لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان میزبان کاروان های راهیان نور 

سرهنگ محمدی که در زمان گفتگو در شهرک دارخوین حضور داشت به رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس و تمام مشتاقان و علاقمندان اعلام کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان انرژی اتمی، شهرک دارخوین را امسال برای اردوی راهیان نور در اختیار گرفتیم.

وی ادامه داد: شهرک دارخوین در طول هشت سال دوران دفاع مقدس محل ستاد لشکر 14 امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی بود و این مکان بسیار مقدس و جذاب معنوی قدمگاه بیش از 13 هزار شهید لشکر 14 امام حسین(ع) و مسجد 14 معصوم(ع) این شهرک سجده گاه آن شهیدان است این شهرک محل تشییع پیکر مطهر شهید حاج حسین خرازی است و تمام کسانی که جبهه بودند و در مناطق جنگی حضور داشتند با نام شهرک دارخوین آشنا هستند و علاقمند بودند حضور پیدا کنند این نوید را می دهم که الحمدلله موانع برطرف شده و امسال میزبان مشتاقان و علاقمندان چه به صورت کاروان اتوبوسی یا خودرو شخصی در شهرک دارخوین هستیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول اردویی و گردشگری سپاه اردوهای راهیان نور ایام تعطیلات نوروز لشکر 14 امام حسین ع خودروهای شخصی راهیان نور استان اردوی راهیان نور یادمان های شهدا هزار شهید لشکر مناطق عملیاتی برگزار می شود زیارت یادمان شهرک دارخوین الزمان عج یادمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اسحاق معبود مژدهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می‌شوند و تا یکم خرداد در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و سخت‌گذر استان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان بیان کرد: همچنین آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی در خاتمه گفت: جشن زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, مردمی است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور