Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان،  مهرداد مرادمند  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه های بخش کشاورزی ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر با تقدیر از همت مدیران شهرستان در راستای حمایت از بخش کشاورزی  اظهار داشت: باید از کشاورزان عزیز تقدیر ویژه کنیم  چرا که علی‌رغم مشکلات فراوان در  بخش کشاورزی  غیرت دارند و در حوزه کشاورزی همت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با  اشاره به چرایی ایجاد گلخانه‌ها  بیان کرد : شرایط اقلیمی کشورمان خاص است  و این ضرورت ایجاد گلخانه‌ها را تشدید می‌کند.

مرادمند با بیان این‌که با احداث گلخانه  تولیدات را به محیط بسته می بریم گفت : تولید محصول خارج از فصل نیز  از ویژگی های  کشاورزی به سبک گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  با اشاره به مشکلات پیش آمده برای  صادرات محصولات  کشاورزی در ماه‌های اخیر گفت : تولیدات ما از نظر کیفی مشکلی نداشت و دلیل  توقف صادرات، تغییر قوانین کشور روسیه در خرداد ماه سال جاری بود و  پس از آن نیز با توجه به تغییر دولت و کوتاهی‌های دو وزارتخانه به این مشکل برخوردیم.

وی با بیان این‌که نشست‌هایی برای حل مشکلات توسط مسؤولین کشوری برگزار شد، بیان کرد: بعد از دهه مبارک فجر نیز قرار است بازدید‌هایی  انجام شود.

مرادمند در پایان با بیان این‌که تمام تلاش خود را برای تمدید وام‌های کشاورزان انجام می‌دهیم  ادامه داد: این مسأله به همراهی دولت نیز بستگی دارد و تا زمانی کعه مقدور باشد همکاری خواهیم کرد.


علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان،  نیز ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر و ماه رجب اظهار داشت :  همان طوری که مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای مانع زدایی  انتخاب کردند، وظیفه تک تک مسؤولین است که در این راستا گام جدی بردارند.

وی  افزود: بنده و همکارانم در مجموعه مدیریت شهرستان  این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.

جمشیدیان با بیان این‌که دهاقان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد و این ظرفیت را ثابت کرده است گفت: دهاقان را در کشور بلکه در عرصه بین الملل نیز به عنوان قطب گلخانه‌ای می‌شناسند و در  راستای حل مشکلات قشر زحمت کش کشاورز پیگیری جدی و تلاش جهادی نیاز است.

وی در ادامه با بیان این‌که کشاورزان برای راه اندازی واحد تولیدی خود  از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند گفت: نیاز است بانک‌ها به کشاورزان مهلتی دهند تا بتوانند  ضمن جبران خسارات احتمالی، کار خود را گسترش دهند.

به گزارش فارس، به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و مسؤولین شهرستان دهاقان، از ۳ پروژه کشاورزی شامل ۲ گلخانه هیدروپونیک و ۱ واحد کارخانه تولید خوراک دام  بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه فجر جهاد كشاورزي دهاقان گلخانه اصفهان فلفل صادرات فلفل دلمه صادرات استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی و به خصوص برگردان کردن خاک است.

محمد تقی یداللهی ۱۲ اردیبهشت در بازدید از مزرعه کشت مستقیم و حفاظتی علی عسکری در روستای ثمرجان بخش مرکزی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، تأمین محصولات استراتژیک به خصوص گندم است.

وی در ادامه به نقش تشکل‌های قوی و حضور نمایندگان کشاورزان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه از سال ۱۳۸۶ بحث کشت حفاظتی در کشور مطرح شده، ولی متأسفانه هنوز تولید و استفاده از گاو آهن برگردان دار ادامه دارد.

رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اذعان کرد: با برگردان کردن خاک، موجودات مفید خاک و بقایای آلی در معرض تابش و حرارت از بین خواهند رفت تا جایی که ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی به خصوص برگردان کردن خاک است.

وی ایجاد لایه سخت کفه شخم در عمق ۲۵ سانتی‌متری خاک، عدم حفظ رطوبت خاک، مصرف بالای بذر، عدم سبز یکنواخت در سطح مزرعه، ایجاد بانک علف‌های هرز را، از سایر معایب روش شخم برگردان دار عنوان کرد.

یداللهی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی با توجه به بحران آب و قطعی‌های برق و افزایش قیمت نهاده‌ها و ادوات کشاورزی، ما را به سمت کشاورزی کم نهاده و اقتصادی که بازدهی مناسبی داشته باشد سوق داده است.

علی عسکری مالک مزرعه در این بازدید ترویجی با اشاره به اینکه در این نوع کشت با صرف کمترین وقت و انرژی، نتایج خوبی برای وی به ارمغان آمده، یادآور شد: کشاورزی بدون عملیات خاک‌ورزی و مستقیم چهار اصل را دنبال می‌کند که کاهش خاک ورزی و حذف شخم برگردان با روش‌های کشت مستقیم و کشت روی پشته‌های دیم، تردد کمتر و کنترل ترافیک و مشخص شدن ترددها، مدیریت بقایای گیاهی و رعایت تناوب زراعی و تنوع محصول با عمق‌های مختلف و ریشه‌های متفاوت جهت استفاده بهتر از عناصر غذایی از مهمترین این اصول می‌باشند.

در پایان این بازدید ترویجی، کشاورزان ضمن بازدید از مزرعه با نحوه کار دستگاه کاملاً آشنا شدند و به سؤالات آنها در این خصوص پاسخ داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی