Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز مجمع که با حضور روسای قوا و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و اعیاد مبارکه آن، فرارسیدن دهه فجر و یوم الله 22 بهمن را تبریک گفت و تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی حادثه‌ای عظیم در منطقه و جهان بود که آثار آن روزبروز بیشتر آشکار می‌شود و امروز هیچ کشوری نمی‌تواند تاثیر نظام جمهوری اسلامی بر هندسه کلی سیاست‌های جهانی را انکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، یکی از مهم‌ترین آثار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را استقلال همه‌جانبه کشور بویژه استقلال سیاسی دانست و افزود: روزی سلاطین این کشور برای انجام امور مملکت از سفارتخانه‌های کشورهای بیگانه دستور می‌گرفتند اما به برکت انقلاب اسلامی، این غل و زنجیرها از پای مردم باز شد و امروز آنچه حاکمیت دارد، اراده و تصمیم ملت برای پیشبرد امور کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلی‌ترین دلیل دشمنی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی را در استقلال کشور دانست و اظهار کرد: خودباوری، دستاورد دیگری بود که با رهبری داهیانه حضرت امام قدس الله نفسه الزکیه برای مردم به ارمغان آمد و تاثیرات عظیمی که امروز نظام جمهوری اسلامی در سطح جهانی دارد، ناشی از این خودباوری و استقلال است.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گرچه به وجود برخی مشکلات و فاصله میان شرایط موجود تا شرایط مطلوب باید اذعان کرد،  اما این کمال ناسپاسی و قدرناشناسی در محضر حق تعالی است که دستاوردهای عظیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نبینیم یا آنها را کم اهمیت جلوه دهیم.

وی با بیان اینکه بزرگ جلوه دادن مشکلات و نواقص، موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود، یادآور شد: هیچ تردیدی در این وجود ندارد که اصلی‌ترین مسئولیت و وظیفه مدیران کشور رفع مشکلات و حل گرفتاری‌های مردم است اما در ارزیابی دستاوردهای نظام و انقلاب نباید اسیر توهماتی شویم که دشمنان همواره سعی در القای آن دارند و متاسفانه برخی گروه‌های داخلی نیز در این جریان‌سازی‌های کاذب، به دشمنان کمک می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، نظام جمهوری اسلامی را نظامی یگانه در جهان توصیف کرد و افزود: این نظام از ابتدا با رهبری‌های حضرت امام (ره) و در ادامه حیات خود با رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی، فراتر از مکاتب سیاسی و فلسفی شرق و غرب توانست میان ارزش‌ها و کمالات الهی و مردم‌سالاری، پیوندی عمیق و ناگسستنی ایجاد کند و در چارچوب این نظام، جهانیان شاهد حضور مردم در صحنه اجرا و اثرگذاری بر سرنوشت خود باشند.

آملی لاریجانی با اشاره به ترویج مکتب کمونیسم با جهات الحادی خود در بلوک شرق و همچنین لیبرالیسم با برانگیختن احساسات دنیایی در بلوک غرب، به بن‌بست رسیدن این دیدگاه‌ها و اذعان مروجان آن به شکست این نظریات در جهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی در میانه برخورد این مکاتب و هیاهوهای حاکم بر جهان، راهی نو به نمایش گذاشت و این پیوند یافتن ارزش‌ها با مردم‌سالاری، خود یک نعمت بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه عمده کاستی‌ها، ناشی از فشارهای دشمنان و بخشی از آن نیز به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران است، بر ضرورت توجه جدی به مجموع خدمات عظیم نظام و پیشرفت‌های موجود در عرصه‌های گوناگون علمی، فناوری، نظامی، فرهنگی و ... تاکید کرد و گفت: در چنین موقعیتی اگر بخواهیم کاستی‌ها را چندبرابر جلوه دهیم، ناسپاسی و کفران نعمت الهی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا به دنبال مبارزه با ظلم و فساد و ترویج عدالت و معنویت بوده و اگر امروز نواقصی وجود دارد، ناشی از نقص در آرمان‌های اولیه انقلاب نیست بلکه این نقص در عملکرد برخی مسئولان بوده و همگی ما موظف به جبران این نقایص هستیم تا خدای ناکرده عملکرد ما موجب واردآمدن خدشه به نظام جمهوری اسلامی نشود.

آملی لاریجانی، خدمت به مردم را عبادت دانست و با بیان اینکه در طول دهه‌های گذشته ایثار و جهاد این مردم سبب پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است، این امر را موجب سنگین‌تر شدن بار مسئولیت مسئولان دانست و ابراز امیدواری کرد که نظام اسلامی قرن‌ها پابرجا بماند و جهان شاهد انجاز وعده‌ها و دستیابی مردم ایران به آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به مجمع برای بررسی  خبر داد و گفت: بررسی سیاست‌های ابلاغی در دستورکار کمیسیون‌ها قرار گرفته و امیدواریم با سرعت و دقت هر چه بیشتر، بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با قدردانی از تلاش‌های پرویز داوودی در دوران ریاست دفتر رئیس مجمع، وی را انسانی شریف، فاضل و عالم توصیف و با معرفی اسداللهی از قضات با سابقه دیوان عالی کشور به عنوان رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

براساس این گزارش، مواد دیگری از آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه بررسی و به تصویب اعضای مجمع رسید./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله صادق آملی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اقلیم کردستان عراق، با آقای دکتر احمدیان، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار کرد.

آقای بارزانی ضمن ابراز خوش حالی از حضور در تهران و دیدار‌های انجام شده، گفت امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه‌ی اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

ئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی ابعاد از جمله در بعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با خوشامد گویی به آقای بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد، که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است؛ لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد نماید.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی نمود.

آقای احمدیان افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافق نامه‌ی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند