Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در تاریخ 19 بهمن 1400 یک جلسه مجازی در کلاب هاوس تین با محوریت صنعت حمل و نقل (جاده ای، دریایی، ریلی، هوایی ) برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، گفتگو با موضوع افزایش میزان ترانزیت کشور آغاز و عنوان شد که میزان ترانزیت نسبت به پارسال دوبرابر افزایش داشته است.

از طرفی هم عنوان شد که اطلاعات دقیق و درستی در این زمینه دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که بگوییم وضعیت ترانزیت ما خوب است بسیار شعارگونه است.

در حوزه لجستیک اضافه شد که در مرکز لجستیک اینچه برون اولین قرارداد سرمایه گذاری آن منعقد شده و تا هفته آینده این خبر به صورت رسمی اعلام خواهد شد. این قرارداد با هدف انتقال 11 میلیون تن بار قزاقستان به کشور استارت خورده است.

در ادامه بحث آمار و دیتاها، اضافه شد که اکثر دیتاها تقریبی است و نمی شود به طور دقیق روی آنها مانور داد. آمارها بین سازمان ها متفاوت است. هرچه فناوری اطلاعات به کار گرفته شود موجب می شود آمار دقیق تر باشد. گاهی در آمار عدد و رقم تغییر نمی کند اما تفسیرها از یک آمار تغییر می کند.

بین آمار دادن و گزارش گیری یک تفاوت وجود دارد. در گزارش دهی از فرد پایین دستی به بالادستی، شاید آمارسازی صورت گیرد. اما در بحث آمار دادن مثلا در آمار نرخ تورم، هم بانک مرکزی این آمار را می دهد هم مرکز آمار. این دو نباید با هم تفاوت داشته باشند. گمرک یکی از مهمترین رفرنس ها در موضوع آمار است و می توان به آن اعتماد کرد.

 در ادامه از قرارداد فروش 50 دستگاه لکوموتیو باری مپنا به فولاد مبارکه صحبت شد. این قرار داد با حضور رئیس جمهور منعقد شده است و خبر بسیار خوبی است. اما یک مسئله بسیار مهم در لکوموتیوهای map24 بحث چسبندگی و کشش این لکوموتیوها است.

در بخش ریلی افزوده شد که مصطفی برهانی به عنوان سرپرست دفتر هوشمندسازی و داده‌کاوی شرکت راه آهن، منصوب شده است. پیش از این مسعود سیف پور این مسئولیت را برعهده داشت.

در ادامه مطرح شد که طالبان طرح کریدور ریلی شمال به جنوب (ترمز- مزار شریف-کابل-پیشاور) را تصویب کرده  و آن را در دستور کار گذاشته است.

در بخش هوایی گفته شد که طبق خبرها ظرفیت 60درصد به پروازها بر می گردد و تا حدود دو هفته ادامه دارد. اضافه شد که بهتر است تست پی سی آر گرفته شود اما ظرفیت یک باره کاهش نیابد چون بلیت ها فروخته شده است.

همچنین در حوزه هوایی گفته شد که پروازهای بین ارمنستان و ترکیه دوباره برقرار شده است. برای رفع انسدادهای مرزی و ایجاد صلح در منطقه مفید خواهد بود.

در حوزه ریلی مقایسه ای بین حمل بار ریلی و حمل بار جاده ای صورت گرفت. عنوان شد که حمل بار ریلی اغلب برای بارهای سنگین، حجیم و دوربرد مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب هم مشتری ها مشخص هستند. در حمل بار جاده ای اغلب بارهای خرده برای مسیرهای کوتاه حمل می شوند.

در صادرات معمولا تمایل به حمل بار ریلی است. برای تناژ سنگین حمل  ونقل ریلی ارزان تر حساب می شود.

گفتگویی در خصوص کریدور خلیج فارس به دریای سیاه انجام شد و از قول اخبار فضای مجازی مطرح شد که ایران سرانجام تصمیم به اجرای پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی خلیج فارس - دریای سیاه گرفت و گفته شد ایران اجازه نمی دهد که این کریدور از نخجوان رد شود. گفته می شود که این کریدور در راستای همگرایی هند، ایران، ارمنستان و گرجستان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین حمل و نقل اینچه برون سرمایه گذاری قزاقستان فناوری اطلاعات بانک مرکزی گمرک فولاد مبارکه رئیس جمهور بخش ریلی بخش هوایی ترکیه فضای مجازی خلیج فارس گرجستان ترانزیت لکوموتیو شرکت مپنا خرید لکوموتیو کلاب هاوس فولاد مبارکه اصفهان کریدور خلیج فارس به دریای سیاه کریدور ریلی شمال به جنوب کاهش ظرفیت پروازها حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان در شلیک دستکم ۳۰ موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی اذعان کردند که پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان ومنازل آن، شهرک میرون و شهرک‌های اطراف آن را با دهها موشک کاتیوشا درهم کوبیدند.

کد خبر 6090473

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور