Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - رضا زمانی، سرپرست اداره کل محیط زیست گیلان گفت: جلسات کارشناسی و تخصصی متعددی با حضور مقامات استانی و مسولان ذیربط نهاد ریاست جمهوری، پیش از سفر هیات دولت به استان برگزار شده بود تا مهم‌ترین مسایل استان از جمله در حوزه محیط زیست مطرح و بررسی شود.

به گفته او، از جمله مهمترین دستاورد‌های این سفر که با همراهی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت گرفت، تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی بود و علاوه بر اینکه اعتبارات حفظ و احیا تالاب انزلی به دوبرابر افزایش یافت، اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اهمیت بالا و وضعیت نگران‌کننده تالاب انزلی، لازم بود در سال‌های گذشته و همزمان با ستاد ملی دریاچه ارومیه از اعتبارات ملی استفاده شود که با توجه به تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی برای نخستین بار، اعتبارات ملی به این تالاب بین المللی و اکوسیستم با ارزش گیلان اختصاص خواهد یافت که این موضوع فرصت مناسبی برای مدیریت و احیای این تالاب است.

توجه به اهمیت مدیریت آبخیز در جلوگیری از ورود رسوبات از حوضه آبخیز بالادست تالاب انزلی، افزایش اعتبارات آبخیزداری منابع طبیعی برای حوضه مذکور از جمله دستاور‌های سفر اخیر بود.

پس از سفر اخیر دولت سیزدهم به گیلان، بلافاصله معاون محترم اجرایی رییس جمهوری برای پیگیری موارد و تصمیمات سفر دولت، در گیلان حضور پیدا کرد و نخستین جلسه ستاد ملی تالاب انزلی و احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تشکیل شد.

فاضلاب‌های خانگی شهر رشت به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی دورودخانه زرجوب و گوهررود و نهایتاً سرزیر این ۲ رودخانه به تالاب انزلیهستند و برای اولین بار اعتبارات بسیار مناسب برای احداث و تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر رشت برای جلوگیری و مدیریت این فاضلاب‌ها اختصاص پیدا کرد.

مجموع برنامه‌های اجرا شده و تصمیمات اخذ شده در جریان اولین سفر دولت سیزدهم به گیلان، بیانگر توجه جدی و اشراف دولت و همینطور دغدغه و پیگیری مقامات استانی نسبت به مسائل زیست محیطی گیلان است و چالش‌های اصلی از جمله احیای تالاب انزلی و نیز عدم تخلیه فاضلاب‌های شهری وآلودگی رودخانه زدجوب وگوهررود از اصلی‌ترین معضلات استان و از مطالبات دیرینه همه شهروندان است که با پیگیری نماینده عالی دولت در استان، اعتبارات ملی خوبی برای مدیریت موارد مذکور اختصاص پیدا کرد.

رییس جمهور در ادامه سفر‌های استانی دولت سیزدهم، هستم بهمن ماه مهمان استان گیلان بود و ثمره‌ی یک روز کاری فشرده وی و هیات همراهشان لمس مشکلات و دغدغه‌های استان و همچنین تخصیص اعتبارات برای برون رفت گیلان از عقب ماندگی‌ها بود.

 


انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست سنبل آبی تالاب انزلی احیای تالاب انزلی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد