Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:10:55 GMT

موقعیت مهدی؛ فستیوال اشک و لبخند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۴۹۴۹

موقعیت مهدی؛ فستیوال اشک و لبخند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد بیگدلی، در یادداشتی برای خبرگزاری فارس نوشت: بی برو برگرد و بدون هر گونه نگاه ناسیونالیستی، اگر آذری نمی‌دانید، نصف دریافتی که باید را از فیلم موقعیت مهدی نخواهید داشت؛ چرا که بنیان فیلم بر احساس بنا شده و از دیالوگ ها تا سوز و گدازهای محزون لابه لای فیلم، احساسی است و این درک، کار زیرنویس نیست! 

حتی اولویت استدلال‌های اپیزود پایانی مبنی بر عدم عقب‌نشینی منجر به شهادت هم، احساسی است تا منطقی! که شاید اگر فیلم، اپیزودیک نبود و شخصیت‌ها بهتر معرفی می‌شد، منطق پنهان سخن نیز برای مخاطب قابل فهم‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حال این احساس، خوشی و خنده‌های گاه و بی‌گاه باشد یا اشک‌هایی که در صحنه‌های متعدد فیلم از مخاطب گرفته می‌شود. 

اصلا من ویژگی بی‌نظیر فیلم را همین در هم تنیدگی اشک و لبخند می‌دانم؛ جایی که خودت هم نمی‌فهمی چطور می‌شود چشمان خیست، با خنده‌های با صدایت کنار می‌آید و مدام در خیابان اشک و لبخند می‌روی و بر می‌گردی و هر دو برایت دلنشین است.

روایت احساسی و عاشقانه از قهرمانان ملی شاید از بار حماسه و رشادت ها بکاهد؛ اما فی الفور مخاطب را گرفتار صحنه‌ها کرده و مجاب می‌کند تا انتها بماند و حتی هوس سرچرخاندن هم نکند و الحق که موقعیت مهدی در این مقوله کارش را بلد است.

شاخصه بارز دیگر فیلم، زبان ساده و عامه فهم و پسند آن است. مخاطب حس می‌کند مهدی و حمید و خانواده از عرش نیامدند؛ ولی بسیار فهیم‌اند و این فهمیدگی شخصیت‌ها، رفتارهای خارق‌العاده را برای مخاطب قابل فهم می‌کند. 

فهمی که برای مهدی، حمید و دیگران فرقی ندارد و زمانی جنازه حمید باید برگردد که دیگران نیز هم و سادگی فیلم، همان سرزنش‌های قابل تصور خواهرانه و رفتار قابل درک و دیالوگ ماندگار، «من خسرو ام، مهدی باکری نیستم» از یک رفیق داغ دیده است. 

در کنار احساسات که هدف اصلی است، سکانس داخل قرارگاه عملیات و گلایه‌های مهدی باکری از عدم مقاومت کافی برخی فرماندهان و یگان‌ها یا رفت و آمد 5 باره حمید به تبریز برای نوشتن توبه‌نامه! هم در زمره حرف‌های جدی فیلم است. 

کاش حجازی فر این مسیر را ادامه داده و همیشه همینطور کیفورمان کند.

دست مریزاد...

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: موقعیت مهدی حجازی فر مهدی باکری خبرگزاری فارس زنجان فرماندهان روایت احساسی فیلم موقعیت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards 2024، دو بازی «امپراتورهای قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شدند.

بازی پسرخوانده از تولیدات استودیو پاییزان در بخش «بومی‌سازی» نامزد دریافت جایزه شده است. نکته جالب و هیجان انگیز اینکه بازی پسرخوانده در این بخش باید با بازی مطرح Assassin's Creed Mirage از تولیدات یوبیسافت، برای کسب جایزه نخست این بخش رقابت کند.

در این بخش این جایزه به استودیوهایی اعطا می‌شود که سال گذشته بازی‌هایی را در زمینه‌های بومی‌سازی پشتیبانی کرده‌اند. همچنین تضمین می‌کنند که هم نسخه‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های جدید با کمترین مشکلات ممکن منتشر شوند و به‌طور مناسب برای بازارهای هدف MENA بومی‌سازی شوند.

اما دیگر بازی ایرانی کاندید دریافت جایزه از این فستیوال یعنی امپراتورهای قلابی ساخته مهرداد رضایی در استودیو پرشالند، در بخش مهم «بازی سال منا» نامزد دریافت جایزه شده است. رقابت در این بخش نیز با توجه به دیگر بازی‌های نامزد دریافت جایزه، بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود.

جایزه این بخش بر اساس خلاقیت، مکانیک بازی، دستاوردهای فنی، هنری و شنیداری، نوآوری، درگیر شدن با مخاطب و موفقیت‌های انتقادی و تجاری به بازی برگزیده اعطا می‌شود.

اعلام اسم بازی امپراتورهای قلابی در فهرست نامزدهای بازی سال فستیوال منا در حالی اتفاق افتاده است که این بازی به تازگی جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت از فستیوال «گیم کانکشن» آمریکا را کسب کرده است.

فهرست نهایی منتخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رأی‌گیری است و برگزیدگان پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

کد خبر 6089514 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • تغییر خشم به لبخند در یادگارامام (ره)
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)