Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید جواد پورنقی روز پنجشنبه اظهار داشت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته آمار فوتی های کرونایی در استان صفر شد.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دُز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورنقی یادآور شد: در واقع واکسن کرونا در مقابل اٌمیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد بنابراین باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

 تاکنون حدود یک میلیون و  ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و ۹۵ درصد جمعیت هدف دُز اول واکسیناسیون، ۸۵ درصد جمعیت هدف دُز دوم و ۴۱ درصد نیز دُز سوم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.
براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها بجنورد کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کرونا دانشگاه علوم پزشکی بجنورد کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد