Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: اگر گزارش‌های «یک‌هفته با کتاب» دو هفته گذشته را مرور کنیم به‌ترتیب به تیترهای «آغاز به‌کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران و معرفی نامزدهای کتاب سال» و «پایان کار دومین نمایشگاه مجازی کتاب و چهاردهمین جایزه جلال» برمی‌خوریم.

گزارش این‌هفته هم مانند گزارش‌های دو هفته گذشته، دربرگیرنده اخباری از معرفی نامزدهای گروه‌های مختلف جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مانند گزارش هفته گذشته، خبری از درگذشت یکی از نویسندگان کشورمان را در خود جا داده است. همان‌طور که در گزارش هفته پیش، خبر درگذشت جهانگیر خسروشاهی را داشتیم، گزارش این‌هفته هم متاسفانه دربرگیرنده خبر درگذشت سعید تشکری است.

آغاز مرحله اول پرداخت‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران به ناشران، انتصاب رئیس نمایشگاه پیش‌روی کتاب تهران، دو خبر از کتابخانه ملی و انتشار فراخوان جشنواره ملی شعر نیکوکاری هم از دیگر خبرهای گزارش این‌هفته هستند.

در ادامه مشروح گزارش اخبار برگزیده حوزه کتاب و نشر را در سومین‌هفته بهمن ۱۴۰۰ می‌خوانیم؛

آغاز مرحله اول پرداخت نمایشگاه مجازی کتاب به ناشران

روز چهارشنبه این‌هفته خبری به نقل از علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره تسویه حساب با ناشران شرکت‌کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران منتشر شد. رمضانی در این‌خبر گفت: مرحله اول پرداخت مطالبات ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه بر اساس بسته‌هایی که به خریداران تحویل داده شده، از روز چهارشنبه آغاز شد.

انتصاب رئیس سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این‌هفته با صدور حکمی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی این وزارتخانه را به‌عنوان رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

درگذشت سعید تشکری

سعید تشکری داستان نویس و نمایشنامه نویس که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، شامگاه سه‌شنبه این‌هفته در بیمارستان درگذشت. تشکری که به‌دلیل ابتلا به کرونای سخت در بیمارستان بستری شده بود، با انجام عمل جراحی که‌ به‌خاطر خونریزی معده انجام شده بود، درگذشت.

معرفی نامزدهای «علوم خالص» کتاب‌سال

نامزدهای«کلیات و تاریخ»، «ریاضیات»، «زیست‌شناسی» و «زمین‌شناسی» در گروه «کلیات» سی و نهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شنبه ۱۶ بهمن توسط دبیرخانه این‌رویداد معرفی شدند.

معرفی نامزدهای «کودک و نوجوان» کتاب سال

نامزدهای سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه «کودک و نوجوان» در موضوع‌های «دین»، «داستان تألیفی»، «داستان ترجمه»، «علوم انسانی و هنر» و «علوم و فنون» هم روز سه‌شنبه این‌هفته معرفی شدند.

اهدای بیش از ۲۰ نسخه خطی و چاپ سربی و سنگی به کتابخانه ملی

یکشنبه این‌هفته خبری منتشر شد که طبق آن، بیش از ۲۰ نسخه کتاب خطی و چاپ سربی و سنگی به زبان فارسی و عربی توسط خانواده شادروان جمشاد قنبر به کتابخانه ملی ایران اهدا شد. تعداد ۱۱ نسخه کتاب خطی قدیمی، ۱۲ نسخه کتاب چاپ سربی و سنگی، ۳۳۸ کتاب چاپی و همچنین ۲۴۶ منبع غیرکتابی از جمله آثار اهدا شده است.

امضای تفاهمنامه ایران و کتابخانه ملی رم

طبق خبری که روز شنبه این‌هفته منتشر شد، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا از کتابخانه ملی مرکزی شهر رم بازدید و با استفانو کامپانیولو مدیر این کتابخانه دیدار و در خصوص همکاری‌های آتی هم اندیشی کردند که در این‌دیدار، تفاهمنامه همکاری ایران و کتابخانه ملی رم برای حفظ نسخ خطی فارسی امضا شد.

انتشار فراخوان جشنواره ملی شعر نیکوکاری

روز سه‌شنبه این‌هفته فراخوان ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری اعلام شد. پیش از این مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر این جشنواره، سوم بهمن‌ماه سال جاری با حضوری جمعی از چهره‌های شاخص فرهنگی و ادبی کشورمان و اصحاب رسانه در سالن مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده بود.

کد خبر 5420839 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یاسر احمدوند محمد مهدی اسماعیلی علی رمضانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران جایزه کتاب سال جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی سعید تشکری فراخوان سازمان اسناد و کتابخانه ملی انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب سعید تشکری مهر انقلاب تازه های نشر کتاب و کتابخوانی حوزه هنری تجدید چاپ پیام تسلیت امام خمینی ره نقد کتاب ادبیات داستانی ترجمه نمایشگاه مجازی کتاب تهران معرفی نامزدهای شنبه این هفته کتابخانه ملی کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی قرار است از امروز پنج نوبت پرواز فوق العاده، از تهران به بجنورد و برعکس برقرار شود.

به گفته قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد با پرواز هواپیمای ای تی آر ۷۲ ایران ایر و فوکر ۱۰۰ ایران ایر، از تهران به مقصد بجنورد آغاز می شود. این پروازها با توجه به حضور تجاز استان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور صورت می گیرد.

این نمایشگاه امروز در تهران گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب