Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرماندار کرمان گفت: امسال ۷۰ پروژه در حوزه‌های مختلف به ارزش ۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان در شهرستان کرمان افتتاح شده است. - اخبار استانها -

علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب و در 43 سال گذشته زیاد بوده اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در این سال‌ها رویش‌های زیادی داشته که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رویش‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزشی، خدماتی، زیرساختی و ... بوده و اتفاقات خوبی در کشور ما و شهرستان کرمان افتاده است گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب در استان کرمان تنها 900 نفر دانشجو داشتیم که امروز فقط 150 هزار دانشجو در شهرستان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه زیربنایی نیز در شهرستان کرمان اتفاقات خوبی رقم خورده است افزود: امروز ضریب گازرسانی در حوزه شهری در کرمان 100درصد بوده و در حوزه روستایی 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که گازرسانی به تعدادی از روستاها در حال انجام است و امیدوارم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده جشن گازرسانی به کل شهرستان کرمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه برقرسانی به روستاهای بالای 10 خانوار، در حوزه بهداشت و درمان، خطوط انتقال آب، مسکن روستایی و ... گفت: شهرستان کرمان امروز در وضعیت مناسبی نسبت به گذشته قرار دارد و در خیلی از حوزه‌ها به وضعیت مطلوب نزدیک شده و یا کاملا در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

بابایی با بیان اینکه در یک سال گذشته در شهرستان کرمان بنا به سیاست‌های دولت در برنامه ششم برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد تلاش‌های زیادی کردیم گفت: برای رشد اقتصادی باید 87 درصد از ظرفیت بخش خصوصی و 13 درصد از ظرفیت بخش دولتی برای توسعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی پیگیری‌های زیادی در این حوزه انجام شد گفت: تدوین کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان اولین کاری است که در این راستا انجام شده و تمامی فرصت‌های شهرستان را که بالغ بر 200 فرصت است در همه بخش‌ها آماده و به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند ارائه کردیم.

فرماندار کرمان با بیان اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی حدود 50 هزار میلیارد تومان پروژه آغاز می‌شود که با اشتغال‌زایی ایجاد شده در سنوات آینده بخشی از مشکلات شهرستان حل خواهد شد گفت: این کار با کمک و همت استاندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان در مجلس و همه ارکان نظام در حال پیگیری و اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال در شهرستان کرمان افتتاح شدند بیان کرد: امسال 70 پروژه در حوزه‌های مختلف افتتاح می‌شود که ارزش این پروژه‌ها در مجموع 6 هزار و 727 میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی و مابقی آن از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بابایی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 19 پروژه نیز کلنگ‌زنی شد که ارزش این پروژه‌ها 145 میلیارد تومان  است افزود: بخش صنعت و معدن یکی از مزیت‌های نسبی شهرستان کرمان است که یکی از پروژه‌های که تولید آزمایشی آن آغاز شده و به زوری افتتاح می‌شود پروژه شمش فولادی فولاد بوتیای ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در مجموعه فولاد بوتیا 37 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است گفت: 280 میلیارد تومان سرمایه گذاری شهرستان کرمان در حوزه صنعت و معدن در سال جاری بوده که بخشی از آن افتتاح و بخشی نیز آماده افتتاح است.

540 پروژه دولتی و خصوصی در استان کرمان به مناسبت دهه فجر بهره‌برداری و گلنگ زنی می‌شودامام جمعه کرمان: پشتیبانی از ولایت فقیه آسیب‌ها را از مملکت دور می‌کندافتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه در جنوب استان کرمان به روایت تصویر

فرماندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه میزان آب مصرفی کشاورزی ما بسیار زیاد است و بیش از 95 درصد از کل آب استحصالی شهرستان کرمان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود در این راستا تغییر الگوی کشت را دنبال کردیم و اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است.

وی با بیان اینکه امسال هزار و  55 هکتار آبیاری تحت فشار را داشتیم و در شهرستان کرمان در مجموع به 14 هزار هکتار آبیاری تحت فشار رسیدیم افزود: توسعه گلخانه‌ها نیز در دستور کار بوده و 136 میلیارد تومان پروژه‌ای بوده که افتتاح شده است.

بابایی با بیان اینکه حوزه گردشگری تعداد واحدهایی که امسال افتتاح شدند 170 میلیارد تومان پروژه بوده گفت: قرار است کرمان به عنوان جهان شهر مقاومت میزبان مهمان زیادی باشد و پیگیری‌های زیادی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در توسعه شبکه روستایی 90 میلیارد تومان پروژه در توزیع برق شمال داشتیم که 19 پروژه با اعتبار 145 میلیارد تومان کلنگ‌زنی انجام شده گفت: در مجموع 89 پروژه با اعتبار 6 هزار و 872 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

انتهای پیام/511/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دهه فجر استان کرمان دهه فجر استان کرمان میلیارد تومان پروژه شهرستان کرمان انجام شده پروژه ها دهه فجر حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم در خصوص جزئیات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تأثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزئیات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

کد خبر 6089687 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد