Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ استان بوشهر طی روزهای اخیر با افزایش تعداد مبتلایان روبرو بوده است و علی‌رغم اینکه بسیار از بیماران نیازی به بستری شدن در بیمارستان‌ها پیدا نمی‌کنند ولی تعداد بستری‌های کرونایی هم در حال افزایش است.

در این شرایط روز به روز تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان افزایش یافته و در حالی که تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به ۲۰ بیمار رسیده بود، اکنون ۱۰ برابر شده و به بیش از ۲۰۰ بیمار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق روال گذشته و در پیک‌های قبلی کرونا، افزایش موارد ابتلاء به کرونا باعث افزایش تعداد بستری‌ها شده و افزایش بستری‌ها هم سبب افزایش فوتی‌های کرونایی می‌شود.

استان بوشهر در دیماه امسال کمترین میزان فوتی کرونایی را داشت و در طول این ماه تنها یک فوتی کرونایی ثبت شد ولی در روزهای اخیر روزانه دو یا سه نفر بر اثر کرونا در این استان فوت می‌شوند.

با افزایش تعداد بستری‌های کرونایی و احتمال افزایش آن در روزهای آینده انتظار می‌رود که همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند و یکی از ظرفیت‌های مهم در استان، بیمارستان متعلق به نیروهای مسلح است که ظرفیت آنها کمک خوبی برای روزهای سخت است.

راهی جز رعایت پروتکل‌ها نیست

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونایی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

احمد یزدان پناه افزود: بر اساس آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌های بیمارستان‌های استان بوشهر روند بیماران کرونایی افزایشی است و برای کنترل و مدیریت بیماری راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند اضافه کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا، ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها و اجتماعات برای کنترل بیماری کرونا ضروری است.

یزدان پناه با اشاره به استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح استان بوشهر در این زمینه اضافه کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نهاجا و حضرت قائم (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه استفاده خواهند شد.

استفاده از ۵۰ تخت بیمارستان‌های نیروهای مسلح

وی با اشاره به اینکه از این دو بیمارستان ۵۰ تخت برای بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد افزود: از روز شنبه بیماران می‌توتنند به بیمارستان‌های امیرالمؤمنین (ع) نهاجا و حضرت قائم (عج) سپاه مراجعه کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بخش سرپایی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نهاجا بوشهر با ظرفیت ۱۰ تخت و بخش بستری آن با ظرفیت ۲۰ تخت آماده خدمت به بیماران کرونا است.

وی با اشاره به اینکه از قبل ۱۰ تخت سرپایی در بیمارستان حضرت قائم (عج) سپاه به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود، گفت: فردا ۱۰ تخت دیگر از این بیمارستان نیز به ظرفیت بیماران کرونایی اضافه می‌شود.

یزدان‌پناه از اختصاص شش تخت ICU در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نهاجا برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی خبر داد و افزود: بیمارستان نهاجا بوشهر در چند ماه اخیر به دستگاه‌های اکسیژن ساز سانترال مجهز شده‌اند، همچنین سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه این بیمارستان نیز فعال است و قابلیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم، عسلویه و گناوه در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های دشتستان و کنگان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های جم، دشتی و دیر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتظار می‌رود ضمن تلاش مسئولان برای تأمین زیرساخت‌های درمانی از جمله تخت‌های درمان بیماران کرونایی و داروهای مورد نیاز، مردم نیز عزمی جدی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا سرعت شیوع بیماری کاهش یابد.

کد خبر 5422761

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا احمد یزدان پناه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه 22 بهمن عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر گرگان افتتاح طرح عمرانی بیماران کرونایی بیماران کرونا بیمارستان ها استان بوشهر پروتکل ها بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس