Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:00:21 GMT

اهدای علوفه نذری برای تعلیف آهوان دشت «سهرین»

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۴۹۷۶

اهدای علوفه نذری برای تعلیف آهوان دشت «سهرین»

عابس لطفی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: فردی از خیرین و دوستداران محیط زیست با تاسی از امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) که ضامن آهو شده بودند، در راستای حمایت از آهوان دشت سهرین یک کامیون علوفه اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه این اقدام به منظور تامین بخشی از علوفه زمستانی این گونه منحصر بفرد انجام شده است، افزود: آهوان دشت سهرین تنها بازماندگان آهوی شمالغرب کشور هستند.

وی افزود: این میزان علوفه ظهر روز گذشته با حضور رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش و ماموران پرتلاش اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، تحویل پاسگاه محیط بانی شد.

لطفی ضمن تقدیر و تشکر از نیت و عمل خداپسندانه این خیر بزرگوار خاطر نشان کرد: امیدواریم این اعمال نیک و خدا پسندانه در بین اقشار مخلتف جامعه تسری د و به یک سنت حسنه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، براساس آخرین سرشماری در سال ۱۴۰۰ تعداد آهوان دشت سهرین در سال‌جاری به۸۵۰ رأس رسیده است.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز دشت سهرین آهوان زنجان نذر محیط زیست علوفه زمستان آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست آهوان دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس