Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های انگلیسی از افزایش نمایندگان محافظه کار که به دلیل جریانات موسوم به "پارتی گیت" از نخست وزیر انگلیس سلب اعتماد کرده‌اند خبر داده و نوشتند که احتمال رای عدم اعتماد به جانسون بیشتر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس این روزها دوران بدی را سپری می کند و افشای موارد متعدد نقض قواعد کرونایی از طرف نخست وزیر و اطرافیانش در دوران قرنطینه شرایط سختی را برای وی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حزب محافظه کار انگلیس هم درخواست ها برای کناره گیری نخست وزیر به دلیل این افشاگری ها افزایش می یابد.

البته فشارها بر جانسون و کناره گیری معتمدان وی تنها به دلیل این افشاگری ها و نقض قواعد کرونایی نیست و تهمت های اخیر وی در پارلمان به رهبر اپوزیسیون هم برای نخست وزیر دردسر ساز شده است.

با این همه جانسون به شدت در برابر درخواست ها برای کناره گیری مقاومت می‌کند و از هر ابزاری برای حفظ قدرت استفاده می‌کند.

در حال حاضر سرنوشت "جانسون" در دستان حزب محافظه کار او قرار دارد. اگر حداقل 54 نماینده حزب محافظه کار خواستار دادن رای اعتماد به جانسون شوند این روند شکل خواهد گرفت.

در این شرایط روزنامه اتریشی "دی پرسه" در مطلبی نوشت: در حالی که "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس فعالانه در دیپلماسی بحران بر سر بزرگترین چالش شرق و غرب در دهه های اخیر (مناقشات بر سر اوکراین) شرکت می کند در لندن مسائل و مشکلات بیشتری وی را تهدید می کند.

همواره احتمال رای عدم اعتماد به نخست وزیر به دلیل جریانات رسوایی های مربوط به پارتی گیت بیشتر می شود.

روزنامه فاینشنال تایمز روز جمعه با استناد به اظهارات یکی از مقامات حزب محافظه کار نزدیک به جانسون نوشت: حدود 45 نامه توسط کمیته مسئول مبنی بر رویگردانی از اعتماد به جانسون از طرف نمایندگان حزب محافظه کار دریافت شده است. اگر حداقل 54 نماینده محافظه کار از سلب اعتماد خود به جانسون خبر دهند رای عدم اعتماد شکل می گیرد.

پلیس لندن هم که در حال تحقیق درباره جریانات موسوم به پارتی گیت است اعلام کرده که پرسش نامه هایی برای حدود 50 شرکت کننده در پارتی های ضد قواعد کرونایی در داونینگ استریت ارسال شده است که احتمالا جانسون هم جزو آن ها بوده است. حتی متحدان نخست وزیر انگلیس هم بر این باورند که اگر در پایان تحقیقات، جریمه علیه جانسون تصویب شود رای عدم اعتماد قریب الوقوع به وی امری غیر قابل اجتناب خواهد بود.

به گزارش روزنامه "تایمز" لندن، "جانسون" باید از نظر قانونی خود را برای بازجویی احتمالی توسط پلیس آماده کند. این روزنامه گزارش داد که جانسون یک وکیل خصوصی را استخدام خواهد کرد که در زمینه قواعد کرونا تحصص دارد و هزینه آن را هم خود پرداخت خواهد کرد.

نخست وزیر اسبق انگلیس: اعتبار کشور ما از بین رفته است/ لزوم کناره گیری جانسونتوسل جانسون به دروغ و توهین برای بقای سیاسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار انگلیس نخست وزیر انگلیس رای عدم اعتماد حزب محافظه کار کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد