Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@03:08:00 GMT

اولین نشانه دیابت در بدن چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۸۸۰۳

‍‍‍‍‍‍

دقیقا اینجاست که شما علائم را متوجه می شوید حتی دیابت خفیف هم می‌ تواند خطرناک باشد برخی از علائم دیابت عبارتند از:

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ این روز ها که کرونا شیوع زیادی پیدا کرده، مردم به دنبال افزایش اطلاعات و آگاهی خودشان در زمینه این بیماری و بیماری‌ های مختلف دیگر هستند. یکی از دیگر بیماری‌ ها دیابت است که افراد زیادی را در دنیا درگیر کرده است و اطلاع و آگاهی کافی از علائم آن اهمیت بسیار زیادی دارد تا شما بتوانید شرایط را بهتر مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت از بهداشت و سلامت در این باره توضیح مفصلی خواهیم داد:

دقیقا اینجاست که شما علائم را متوجه می شوید

دیابت نوع یک که معمولاً در کودکان ایجاد می‌ شود، می تواند به سرعت پیشرفت کند و علائم خودش را در عرض چند هفته یا چند ماه نشان دهد اما در دیابت نوع 2 که مستقیما تحت تاثیر رژیم و سبک زندگی است، علائم دیرتر خودشان را نشان می‌ دهند و ممکن است که شما در وهله اول متوجه نشوید که دیابت دارید.

علائم دیابت نوع 2 معمولاً چند سال طول می‌ کشد تا بهبود پیدا کند و تشخیص آن کار راحتی نیست و بعضی از افراد هیچ علامتی را متوجه نمی شوند. دیابت نوع دو معمولاً در سنین جوانی اتفاق می افتد اما باز هم احتمال این که کودکان به آن مبتلا شوند؛ وجود دارد و هیچ چیز غیر ممکن نیست.

حتی دیابت خفیف هم می‌ تواند خطرناک باشد

قند خون بالا ممکن است علائم مشهودی نداشته باشد. حتی افزایش خفیف قند خون به عصبِ کلیه و عروق آسیب وارد می‌ کند و هرچقدر سطح قند خون بالاتر باشد و مدت زمان طولانی بگذرد و شما به سراغ درمانی نروید، وضعیت بدتر خواهد شد.

برخی از علائم دیابت عبارتند از:

تکرر ادرار

افرادی که به دیابت مبتلا هستند؛ ممکن است بیشتر از حد معمول به دستشویی بروند یا حتی نصف شب از خواب بیدار شوند و بخواهند که به دستشویی بروند. علت این است که سطح قند خون در بدن آن ها بالاست و خروجی ادرار بیش از حد طبیعی است و ادرار آن ها حالت کف آلود دارد و ممکن است بوی شیرین یا بویی شبیه به میوه بدهد.

افزایش تشنگی

ادرار مکرر باعث کم آبی بدن می‌ شود و یک احساس تشنگی مداوم را به همراه دارد. افزایش سطح قند خون باعث می‌ شود که آب اضافی از بدن بیرون برود و فرد مدام احساس تشنگی کند و هر چه قدر آب می خورد، سیراب نشود.

افزایش گرسنگی یا کاهش وزن بدون دلیل

همزمان که دیابت باعث افزایش گلوکز در خون می شود، ممکن است سلول ها را از استفاده از گلوکز برای انرژی مسدود کند که دو نتیجه دارد. یکی این که شما مدام احساس گرسنگی می‌ کنید و عضلات تان با مشکل تامین انرژی و سوخت بدن مواجه می شود یا این که چربی سوزی برای انرژی زیاد انجام می‌‌ شود و شما بدون دلیل و بدون اینکه خودتان تلاش کنید، کاهش وزن پیدا می کنید.

گزگز و سوزش دست و پا

افزایش سطح قند خون به عصب های بدن آسیب وارد می‌ کند و باعث نوروپاتی دیابتی می‌ شود که دست، پا و بازو ها را درگیر می کند و باعث سوزش، بی حسی، افزایش حساسیت و درد در نواحی مختلف بدن می شود و علائم آن هنگام شب بدتر خواهد شد.

تاری دید

تاری دید یا دوبینی نشان دهنده مشکلات حاصل از دیابت است، زیرا دیابت باعث می شود که رگ های خونی داخل چشم نشتی داشته باشند و رگ‌ های خونی جدید غیر طبیعی رشد کنند که همین؛ باعث مشکلات بینایی می شود و ممکن است وضعیت را برای چشم های فرد خیلی سخت و دشوار کند.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۲ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد دیابت قند خون ابتلا به دیابت بیماری قند اخبار مرتبط با رعایت این ۸نکته خود را مقابل دیابت بیمه کنید! مصرف میوه قند خون را تنظیم می کند؟ ۱۰ نشانه خاموش دیابت در بدن ساعت خواب چه رابطه ای با ابتلا به دیابت دارد؟ میزان تلفات زخم پای دیابتی با سرطان‌ برابری می کند شیوع دیابت در ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها با کمتر از ۱ میلیارد می توان هیوندای سوار شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) چه کسانی نباید نان سبوس دار بخورند؟ ​چالش جدی بنگاه های اقتصادی با اومیکرون اولین نشانه دیابت در بدن چیست؟ آکادمی ایرانسل «انقلاب متاورس» را بررسی می کند هزینه اقامت در هتل آپارتمان های مشهد چقدر تمام می شود؟ + جدول دلیل سرماخوردگی بیشتر در زمستان چیست؟ افزایش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال به مناسبت روز ولنتاین وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ نخستین شواهد از ابتلای دایناسور‌ها به عفونت تنفسی! شاسی بلندی ارزان تر از دنا پلاس! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) ارتباط خود را با سفارت حفظ کنید خرید تتر بهتر است یا دلار؟ تشخیص مشکل قلبی از روی گوش! ۳ میلیارد برای خرید خودروی مینی! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) بورس امروز ۲۳ بهمن / فضای ترس بر بازار حاکم است میانگین قیمت گوشی های هوآوی (جدول) کدام کشورها بیشترین معتادان به گوشی‌ را دارند؟ فروش بزرگترین الماس جهان به ارزش ۴ میلیون دلار رمزارز آلمان از شهروندانش خواست از اوکراین خارج شوند ابلاغ پنج مصوبه دولت توسط معاون اول رییس‌جمهور نشانه های ترس از تورم در اقتصاد جهانی اگر کرونا دارید، بخوانید! بانک صادرات با هلدینگ آزادگان تفاهم نامه امضا کرد اختلافات داخلی آمریکا نشان از بی اختیاری بایدن دارد قیمت خودروی تارا نیم میلیاردی شد! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) قیمت سیب زمینی در میادین میوه و تره بار کاهش یافت بهترین واکسن کرونا چیست؟ بازگشایی مدارس و دانشگاه ها موجب پیک ششم شد؟ آیا روسیه حمله خواهد کرد؟ هم اکنون دیدار باقری با مورا ارزان ترین خودروی برلیانس چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تعداد فوتی های کرونایی تهران به ۳۰ نفر رسید منظور اژه ای از «اخلالگران بورسی» چه کسانی بود؟ کدام داروها در کشور کمیاب است؟ معماری بی نظیر در محله های تهران هوای تهران دوباره آلوده شد قیمت خودروهای وانت + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) جدیدترین تلویزیون‌ های ۵۰ اینچ چند؟ (جدول) دیدار اولیانوف و مالی در خصوص مباحث بحث برانگیز چند باور اشتباه درباره اومیکرون! خداحافظی با قیمت کارخانه ای خودرو / قیمت خودرو تک نرخی می شود دومینوی جذاب سکه و کاغذ به اساسنامه فدراسیون احترام می گذاریم چرا زنان قبل از یائسگی سریعتر پیر می شوند؟ واریز وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان معطل چیست؟ روسیه تولید نفت خود را افزایش داد ارزان ترین خودروی چری چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) استرس اکسیداتیو موجب پیری می شود؟ کدام کارتخوان ها تعیین تکلیف شدند؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیابت قند خون ابتلا به دیابت بیماری قند جدول قیمت کامل سطح قند خون دیابت نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748254

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳