Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهریار حیدری» روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنت بیستون پارس وابسته به بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد مستضعفان زحمات زیادی را برای ایجاد باغ سه هزار هکتاری شامل نخلستان و باغات مرکبات متحمل شده و اکنون به صورت یک مجموعه مدرن در حال اجرا است که زمینه ایجاد اشتغال بسیار خوبی را در منطقه فراهم کرده است و در این راستا به مجموعه بنیاد مستضعفان  کمک می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شواری عالی امنیت ملی بعد از جنگ اعلام کرد که روستاهای نوار مرز باید پنج کیلومتر از مرز فاصله بگیرند که شامل قصرشیرین هم شد اما در جلسه شواری توسعه شرق و غرب تصمیم بر بازگشت روستاییان شد و روستاها در نوار مرز مستقر شوند و کار ویژه ای برای این کار لحاظ شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه یک روستا زمین کشاورزی، منابع ملی و دامداری است که آن را تعریف می‌کند ولی در مورد روستای «ولد کشته» بخشی از اراضی در تملک شیلات و بخشی هم در تملک بنیاد است که آن هم قانونی است.

حیدری ادامه داد: از زحمات بنیاد مستضعفان به واسطه سرمایه گذاری در این منطقه قدردانی می کنیم و مردم هم مخالف این طرح نیستند بلکه باید باید در یک تعامل منطقی مسایل بین ۲ طرف حل شود.

او اضافه کرد: از سوی دولت یک مبلغ و مبلغی هم از طرف بنیاد مستضعفان برای این روستا در نظر گرفته شده که اکنون مردم خواهان یک هزار و ۳۳ هکتار از اراضی محدوده هستند که تبدیل به یک پروسه پیچیده ای شد و در آینده جلسه ای در استانداری برای برطرف شدن این موضوع برگزار و با موافقت طرفین مشکل حل شود.

وی گفت: اکنون اهالی روستاهای بازسازی نشده که در محدوده مجموعه باغ سه هزار هکتاری شرکت کشت و صنعت بیستون هستند و خواهان بازگشت بوده باید همکاری لازم را با مجموعه بنیاد مستضعفان داشته باشند.

او ادامه داد: : مجموعه باغ سه هزار هکتاری کشت و صنعت بیستون پارس می تواند به عنوان تفرجگاهی برای مردم باشد تا از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کنند.

وی گفت: پیرو جلسات و مصوبه هایی که صورت گرفت قرار شد که دولت ۸۰۰ هکتار زمین به اهالی روستای ولد کشته اعطا کند که قرار بر این شد تا بنیاد مستضعفان ۸۰۰ هکتار از زمین هایی که طرح در آن انجام نشده را به اهالی این روستا واگذار کند.

بازگشت روستاییان به نوار مرز در اولویت است

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: یکی از موضوعات مهم شهرستان بازگشت روستاییان به نوار مرز است که اهالی روستای «ولد کشته» هیچ گونه وجهی به عنوان خسارت نگرفته اند و مردم این روستا در واقع زمینهایشان نیز تملک شده است.

«مرادعلی تاتار» افزود: مبلغی که روستاهای دیگر از قبل خسارت دریافت کردند در گذشته  قابل توجه بوده و می‌توانستند با آن پول زمین یا خانه بخرند.

وی اظهار داشت: بعد از سفر رییس سابق بنیاد مستعفان کشور به قصرشیرین قرار شد به اهالی روستای « ولدکشته» زمین واگذار شود تا به  این افراد هم زمین مسکونی و هم زراعی و اراضی ملی آن ها برگردد که این امر هم اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.

او گفت: ما پیگیری های مربوطه  را انجام دادیم و قرار شد اهالی بعد از دریافت زمین تعهد دهند که به جز زمین ها چیز دیگری طلب نکنند که با وجود موافقت مردم هنوز این خواسته محقق نشده است.

اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر در باغات ایجاد شده

مجموعه باغ سه هزار هزار هکتاری قصرشیرین از سوی شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری در این شهرستان در دست اقدام است.

در مجموع در مرحله های نخست و دوم این مجتمع، یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در نظر گرفته شده است که تاکنون یک هزار و ۲۱۵ هکتار آن شامل ۱۹۰ هکتار انگور، ۳۲۵ هکتار خرما، ۲۰۰ هکتار مرکبات در سه سال گذشته کشت شده و ۲۵۰ هکتار از مرحله دوم نیز در دست احداث است.

با بهره برداری از سد مخزنی ۲۵ میلیون متر مکعبی، آب مورد نیاز یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این مجتمع شامل مرکبات، خرما، تاکستان و محصولات جالیزی تامین می شود که در افزایش بهره وری بسیار موثر است.

هم اکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن به صورت مستقیم در شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین مشغول به کار هستند که با تکمیل طرح های در دست اقدام، شمار بیشتری از افراد جویای کار به کارگیری می شوند.

قصرشیرین به واسطه برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر نوار مرز با عراق، در اختیار داشتن ۲ مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی و زمین های کشاورزی فراوان، می تواند به کانونی برای صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم دارد.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

برچسب‌ها قصرشیرین مرزنشینان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین مرزنشینان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قصرشیرین مرزنشینان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اراضی کشاورزی بنیاد مستضعفان یک هزار نوار مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

در این مراسم که روز جمعه، ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگرِ مشمولِ ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی مسکن، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی هفت هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزارو ۵۰۰ ایثارگر دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته در مجموع نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همه‌ی ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت