Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حبیب حی‌بر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در این موج و بستری حدود یک هزار و  ۵۰۰ بیمار اظهارکرد: از اول بهمن‌ماه تا ۲۱ بهمن‌ماه ۷۹ هزار و ۶۷۰ بیمار به بیمارستان‌های شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند که ۷۸ هزار و ۸۳ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد، یک هزار و ۱۶۴ نفر در بخش‌های عادی و ۴۲۳ نفر در بخش‌های ICU بستری شده‌اند. در این مدت ۸۴ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا نیز در این بیمارستان‌ها داشتیم.

وی افزود: تا روز گذشته ۴۶۰ بیمار در بیمارستان‌های حوزه این دانشگاه بستری بوده‌اند که ۳۰۰ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۶۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۴۹۲ تخت عادی و ۲۱۴ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است که فعلا ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های عادی ۷۴ درصد ظرفیت تخت‌های ICU پر شده است.

وی ادامه داد: روند ترخیص بیماران طولانی است و علاوه بر آن، به تعداد موارد بستری نیز افزوده می‌شود که این شرایط، بار بر دوش کادر درمان را سنگین‌تر می‌کند.

حی‌بر با اشاره به درگیری کودکان با بیماری در موج اُمیکرون بیان کرد: تاکنون ۶۴ درصد ظرفیت تخت‌های ICU و ۷۵ درصد ظرفیت تخت‌های عادی که در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده‌اند، پر شده است.  

وی با تاکید بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کنترل بیماری تصریح کرد: ظرفیت ICUها بسیار محدود است و چندان قابل افزایش نیست بنابراین باید تا زمانی که با وضعیت بحرانی‌تری مواجه نشده‌ایم، تصمیمات سختگیرانه‌تری در خصوص اعمال محدودیت‌ها در خوزستان اتخاذ شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: برخی از ICUها را نمی‌توان از بیمار خالی کرد و همه تخت‌های ICU را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی از انجام عمل‌ها، درآمدزایی دارند با شیوع کرونا این ظرفیت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و منبع درآمد این بیمارستان‌ها تحت تاثیر قرار گرفت بنابراین بیمارستان‌ها با بحران مالی مواجه شدند.

حی‌بر افزود: در حال حاضر برخی تخت‌های عادی را نیز به تخت های ICU تبدیل کرده‌ایم اما مبلغی که بابت این تخت‌ها از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود بسیار ناعادلانه است. بیمه‌ها تنها ۲۵ درصد مبلغ واقعی را به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند؛ امیدواریم استاندار خوزستان دستور دهد بیمه‌ها قیمت واقعی خدمت را به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کنند.

48

کد خبر 1602407

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیماران مبتلا به کرونا درصد ظرفیت تخت بیمارستان ها تخت های ICU

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهینه‌سازی و نوسازی پست برق مالکریم در شهر مسجدسلیمان خبر داد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ و ۱۱ کیلوولت مالکریم، برق مناطق مهمی از شهر مسجدسلیمان را تامین می‌کند که برای افزایش پایداری و رفع افت ولتاژ بهینه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با احداث فونداسیون جدید، یک ترانس قدیمی این پست با ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانس نو با قابلیت‌های جدید جایگزین آن شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: ترانس قدیمی موجود در پست به صورت آفلود تپ‌چنجر (لغزانه ترانسفورماتور) بوده که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانس مذکور خاموش می‌شد ولی ترانس جایگزین با قابلیت آنلود تپ‌چنجر این امکان را به بهره‌بردار می‌دهد که بدون خاموشی، ولتاژ آن تنظیم شود.

اسدی با بیان اینکه پست برق فوق توزیع مالکریم در مجموع ۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، بیان کرد: با بهینه‌سازی و نوسازی صورت گرفته در این پست، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.

به گفته وی، با هدف آماده‌سازی شبکه پیش از این نیز چند پست برق فوق توزیع در شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد