Web Analytics Made Easy - Statcounter


باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-همایش مدل تعالی در توسعه حل اختلاف  در شهر بندرعباس برگزار شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این همایش گفت: امروزه اهمیت شورا‌های حل و اختلاف و کاری که آن‌ها انجام می‌دهند بر همگان روشن شوه است و این شورا‌ها بخشی از تشکیلات عظیم دستگاه قضا هستند که هم از نظر کیفری و هم از نظر حقوقی صلاحیت رسیدگی به امور محوله را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شورا‌های حل اختلاف به عنوان بخشی از دستگاه قضا باید مورد حمایت باشند و بر همین اساس ضروری است که در برنامه‌های حمایتی و ساماندهی منابع انسانی و تخصیص اعتبارات رفاهی شورا‌های حل اختلاف نیز دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت : در فرآیند اداره امور دادگستری هرمزگان مطلوب کردن خدمت‌رسانی چه به مردم و چه پرسنل را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم و تلاش‌مان این است که خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن با کم هزینه‌ترین شکل و با دسترسی آسان به دست مخاطبان برسد.

قهرمانی گفت : مولفه‌های تعریف شده در قالب مدل تعالی در سند تحول قضایی به مثابه نقشه راه و برنامه عملیاتی قوه قضاییه در سال‌های آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت و با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، دستگاه قضایی در دوره جدید به دنبال تحولی است که در نهایت به تعالی منتهی گردد و یک سویه یا یک بعدی نباشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: توجه به موضوع فناوری یکی از مهم‌ترین ابزار‌های دستیابی به تعالی و پیشرفت است لذا با هدف تضمین دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی، سامانه‌های هوشمند متعددی در دستگاه قضایی استان هرمزگان طراحی شده و حرکت پرشتاب در این حوزه با تدوین طرح‌های فناورانه جدید همچنان ادامه دارد.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی به منظور ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو برای کاهش ورودی پرونده‌ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها انجام شده است و با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که از استان هرمزگان پایه‌گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شده است، حجم قابل توجه‌ای از میزان تردد مراجعین به مراجع قضایی با کاهش روبرو بوده است و این امر سهولت کار را برای مردم بالا برده است.

قهرمانی گفت: قطعا کاهش مراجعات به مراکز قضایی آثار مثبتی به همراه دارد چرا که موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم‌تر و حساس‌تر رسیدگی کند که به همین منظور در پی آن هستیم تا طرح صدور گواهی الکترونیک را در مورد پرونده‌های حصر وراثت نیز اجرا کنیم تا با به کارگیری سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شده و موجبات رضایتمندی مراجعین را فراهم سازیم.

انتهای پیام/چ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان توسعه حل اختلاف هرمزگان استان هرمزگان شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان در آیین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه ،افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

وی بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می کند.

شایان ذکر است که دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903037

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته