Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهور شناساندن شهدای ورزشکار ایلام در سطوح ملی و بین‌المللی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: جنایت و رذالت صدام و حامیان او علیه ورزشکاران و جوانان بی‌دفاع ایلام و همچنین مظلومیت شهدای حادثه مسابقه فوتبال، باید فراتر از مرزهای ایران به نمایش گذاشته شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان حادثه بمباران مسابقه فوتبال «چوار» استان ایلام که در سال ۱۳۶۵ به دست جنگنده‌های رژیم بعث انجام گرفت، ایلام را از جمله استان‌هایی برشمرد که سهم بزرگی در دفاع از کشور، نظام و انقلاب اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم این استان دِین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند و ملت ایران نیز همواره شاهد مقاومت آنها در مقابل دشمن بوده‌ است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شاید برخی استان‌های کشور در دوران دفاع مقدس در خط مقدم نبرد علیه دشمن نبودند اما هموارد مورد تهاجم واقع می‌شدند، گفت: در آن مقطع، محل ماموریت من در استان همدان بود و گاهی که با دوستان به ایلام می‌رفتیم، شاهد این بودیم که مردم با وجود بمباران شدید دشمن، شهر را ترک نمی‌کردند.

رئیسی ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب بابت زنده کردن یاد شهدای حادثه بمباران مسابقه فوتبال «چوار» ایلام، اظهار داشت: برگزاری آن مسابقه در سال ۱۳۶۵، نشانه‌ای از ایستادگی و مقاومت مردم ایلام بود چرا که آنها با این اقدام، ثابت کردند هیچگاه صحنه را ترک نمی‌کنند.

 

 

وی حادثه ۲۳ بهمن سال ۶۵ ایلام را نشانه اوج رذالت دشمن دانست و تصریح کرد: باید این حادثه را برای جوانان و ورزشکاران «تبیین» کرد تا در تاریخ ایران و مردم آزاده جهان به یادگار بماند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم توجه به فرمایش رهبر انقلاب در زمینه «جهاد تبیین» خاطرنشان کرد: وظیفه همگان به خصوص تریبون‌داران و هنرمندان، روشنگری در راستای جهاد تبیین است. نباید اجازه بدهیم که درس مقاومت، یاد شهدا و ایثارگران به فراموشی سپرده شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه ایثارگری‌های شهیدان به اندازه کافی تبیین نشده است، ابراز داشت: اگر رشادت شهدا در دیگر نقاط دنیا اتفاق می‌افتاد، صدها فیلم و کتاب برای آن ساخته و نگارش می‌شد، بنابراین باید در راستای رسالت جهاد تبیین و وظیفه‌ای که رهبر انقلاب برعهده ما قرار داده‌اند، از این مساله غفلت‌زدایی کرد.

وی با اشاره به محل شهادت شهدای «چوار» بیان کرد: زمین فوتبالی که در سال ۶۵ مورد تهاجم دشمن قرار گرفت و موجب شهادت ده‌ها نفر از عزیران ما شد، باید به یادمان رشادت و ایستادگی شهدای «چوار» تبدیل شود. این زمین فوتبال باید محل ورزش جوانان ایلام و حتی استان‌های همجوار باقی بماند و درعین حال نمادی از مقاومت، اندیشه بلند و انسان‌ساز شهدای آن حادثه باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهدای فوتبالیست «چوار» باید الگویی برای همه ورزشکاران باشند و حرکت مهم آنها در تمامی عصرها و برای همه نسل‌ها حفظ شود، یادآور شد: لازم است ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از این شهدا تبیین شود چرا که آنها روحی متعالی و بلند داشتند.

رئیسی افزود: شهدای «چوار» در بحبوحه حملات صدامیان، با مقاومت خود می‌خواستند به مردم آرامش دهند.

وی شناساندن شهدای ورزشکار ایلام در سطوح ملی و بین‌المللی را امری ضروری دانست و بیان کرد: جنایت و رذالت صدام و حامیان او علیه ورزشکاران و جوانان بی‌دفاع ایلام و همچنین مظلومیت شهدای حادثه مسابقه فوتبال، باید فراتر از مرزهای ایران به نمایش گذاشته شود.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به فیلم «مستطیل قرمز» که درباره حادثه بمباران مسابقه فوتبال چوار ساخته شده است، گفت: سازندگان این فیلم قطعا در پیشگاه خداوند ماجور هستند چراکه این فیلم می‌تواند جنایت دشمن را برای جوانان تصویر کند و شهدا را به جامعه بشناساند.

در ابتدای این دیدار،‌تعدادی از جانبازان و خانواده شهدای این حادثه با ذکر خاطرات و مصائب این فاجعه دردناک، یاد شهدای این حادثه را گرامی داشتند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ تحمیلی دفاع مقدس سید ابراهیم رئیسی صدام حسین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مسابقه فوتبال رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت­‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند، توانمندی قهرمانان کشورمان را فراتر از عرصه‌ قاره پهناور آسیا توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند نوشت: کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات شد.

وی افزود: این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.

قالیباف با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسالت کرد.

به گزارش ایمنا، فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز یکشنبه بین تیم‌های تایلند و ایران در سالن بانکوک آره‌نا برگزار شد که در نهایت ایران با نتیجه ۴ بر ۱ توانست میزبان را شکست دهد و برای سیزدهم بار قهرمان آسیا شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748880

دیگر خبرها

  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است