Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران استارت‌آپ سوئدی به نام استیل‌راید از فرآیند جدیدی به نام "اوریگامی صنعتی" برای ساخت موتورسیکلت ها و اسکوترهای الکتریکی پایدار استفاده می کند. این شرکت با ترکیب فناوری نوآورانه و طراحی، ورق های فولادی قابل بازیافت را به وسایل نقلیه پیچیده و بادوام تبدیل می کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به این ترتیب، یوناس نیوانگ و تو بیر، بنیانگذران شرکت، امیدوارند که روشی مناسب‌تر و پایدارتر برای تولید و توزیع محصولات الکتریکی با کارایی بالا در سراسر جهان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده فرآیند اوریگامی صنعتی توسط این دو بنیانگذار شرکت استیل‌راید در سال 2019 و زمانی که نیوانگ طرح یک اسکوتر را ترسیم و سپس از اوریگامی کاغذی برای ساخت مدل خود استفاده کرد، شکل گرفت. زمانی که از صنعت تولید صحبت می شود، خم کردن ورق های فولادی ایده جدیدی نیست زیرا در گذشته برای تولید محصولاتی مانند ماشین لباسشویی و اجاق گاز استفاده شده است. با این وجود، استیل‌راید نخستین شرکتی است که برای ساخت یک موتورسیکلت الکتریکی از این تکنیک استفاده می کند.

این شرکت نوپای سوئدی روشی را برای تولید خم های منحنی ایجاد کرده است، به طوری که می توان کل شاسی موتورسیکلت الکتریکی را از ورق های فولادی ساخت. با تا کردن ساختار، امکان تولید یک وسیله نقلیه بادوام با میزان مواد و وزن کمتر به صورت پایدارتر فراهم می شود.

به طور خاص، در مقایسه با یک اسکوتر سنتی، مدل معرفی شده از سوی استیل‌راید به 70 درصد قطعات کمتر نیاز دارد، در شرایطی که موجب کاهش 25 درصدی هزینه های نیروی کار و کاهش 20 درصدی در هزینه های مواد می شود.

چیزی که فناوری استیل‌راید را متمایز می کند، نرم افزار طراحی منحصر به فرد آن و یک ضمیمه است می توان آن را روی بازوهای رباتیک صنعتی عادی نصب کرد که به آنها اجازه تا کردن فولاد را می دهد. با استفاده از این ابزارها، استیل‌راید می تواند از ساخت کارخانه های جدید پر هزینه پرهیز کند. این سامانه می تواند با کارگاه های فولاد موجود نیز کار کند، از این رو وسیله نقلیه می تواند در نزدیکی مشتریان ساخته شود، از این رو، هزینه های حمل و نقل حذف شده و اثر زیست محیطی روند تولید به حداقل می رسد.

استیل‌راید استفاده از فولاد بازیافتی یا حتی فولاد ساخته شده از هیدروژن سبز به جای سوخت های فسیلی را برنامه‌ریزی کرده است. با کاهش مواد مورد استفاده و حمل و نقل، و با توجه به انتخاب های زنجیره تامین، وسیله نقلیه استیل‌راید باید ردپای کربن نصف یک اسکوتر الکتریکی عادی را داشته باشد. این به معنای آن است که نخستین اسکوتر شرکت یک وسیله نقلیه جدید و بهبودیافته است که محصولی سبزتر از یک اسکوتر بنزینی یا حتی یک خودرو الکتریکی است.

نخستین اسکوترهای استیل‌راید در حال تولید هستند و انتظار می رود در زمانی طی سال 2022 روانه بازار شوند. بیشینه سرعت این محصول 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) و برد حرکت آن 75 مایل (121 کیلومتر) عنوان شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وسیله نقلیه یک اسکوتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • مهارت و تکنیک‌های لوکاس برگوال، بازیکن 17 ساله سوئدی / فیلم
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد