Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن اجرایی شده است اما بسیاری از افراد معترض هستند که بانک ها از پرداخت وام به آن ها خودداری می کنند. طی روزهای گذشته روزنامه خراسان دو بار به سراغ بانک ها رفته و از مشکلات مردم در دریافت وام تا 100 میلیونی بدون ضامن گفته است. با این حال هنوز خیلی از مردم تصور می کنند که در طرح تسهیلات جدید دولت ، قرار است به همه افراد وام 100 میلیونی بدون ضامن پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در حالی که تاکنون مسئولان اقتصادی چندین مرتبه تاکید کرده اند که فعلا فقط بازنشستگان و کارمندان بخش‌های دولتی و غیردولتی می توانند وام ۱۰۰ میلیون تومانی را بدون ضامن بگیرند که آن هم شرایط مشخصی دارد و به معنای پول پاشی و ارائه تسهیلات بدون هیچ قید و شرط و به همه افراد است. اما دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن تا چه اندازه ممکن است؟ آیا واقعاً افراد به ویژه بازنشستگان هم می توانند بدون ضامن و تنها با نامه کسر از حقوق و چک به راحتی وام بگیرند؟ پاسخ این پرسش هم بله است و هم خیر! طبق مطلبی که اقتصادآنلاین نوشته برای این که بهتر متوجه شویم چرا دریافت وام ۱۰۰ میلیونی برای همه و به طور مشخص برای همه بازنشستگان ممکن نیست، به چگونگی دریافت نامه «کسر از حقوق» نگاهی می اندازیم.

نامه کسر از حقوق، مانع پرداخت وام بدون ضامن به همه کارمندان

بر اساس قوانین موجود، هر فرد بازنشسته می تواند حداکثر به میزان ۶۰ درصد حکم حقوقی خود، تقاضای کسر از حقوق کند؛ به بیان دیگر مجموع اقساط وام و ضمانت های یک فرد بازنشسته در نظام بانکی درنهایت باید ۶۰ درصد دریافتی او باشد. این بدان معنی است که اگر فرد بیش از این وامی دریافت کرده یا ضامن وام فرد دیگری شده است، از میزان توانایی او کسر خواهد شد. این موضوع را با مثالی تشریح می کنیم: فردی را فرض کنید که حقوق وی در آخرین حکم بازنشستگی برابر با ۵ میلیون تومان است؛ بر این اساس میزان توانایی او در پرداخت اقساط ماهانه (یعنی ۶۰ درصد حکم حقوقی) ۳ میلیون تومان است. حال از این میزان اقساط وام های در جریان (چه وام گیرنده باشد و چه ضامن) کسر می شود. فرض کنید که مجموع اقساط ماهانه این فرد نیز برابر با ۲ میلیون تومان باشد. پس این فرد نهایت می تواند کسر از حقوق وامی را درخواست کند که اقساط ماهانه آن، یک میلیون تومان باشد. بر اساس نرخ بهره ۱۸ درصدی و بازپرداخت ۳۶ ماهه، به این فرد حداکثر وام ۲۸ میلیون تومانی تعلق می گیرد. حالا سوال این جاست که با این توضیحات، حقوق یک بازنشسته برای آن که بتواند وام ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرد باید چقدر باشد؟ اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی با فرض نرخ بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت سه ساله، حدود ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. بنابراین باید حکم حقوقی او ۶میلیون تومان باشد. البته این با فرض این است که فرد هیچ وامی نداشته و ضامن هیچ فردی هم نشده باشد که فرض دور از ذهنی است.  اگر فرض کنیم که یک بازنشسته اقساطی 2 میلیون تومانی در ماه داشته باشد، برای آن که بتواند برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی نامه کسر از حقوق بگیرد، حکم حقوقی او باید حدود ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان باشد و اگر مجموع اقساط او 4 میلیون تومان باشد، این رقم به بیش از ۱۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد. ارقامی که به نظر می رسد برای یک بازنشسته عادی دور از ذهن باشد.

وام بدون ضامن به همه افراد تعلق نمی گیرد!

اما برای وام ۵۰ میلیون تومانی، حکم حقوقی شما چقدر باید باشد؟ دوباره با فرض نرخ بهره ۱۸ درصدی و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه، اقساط ماهانه وام ۵۰ میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود؛ این یعنی حداقل حقوق شما برای آن که بتوانید نامه کسر از حقوق دریافت کنید باید3 میلیون تومان باشد که به نظر می رسد وام ۵۰ میلیون تومانی قابل دسترس تر است و افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند هم قادر به دریافت این وام هستند؛ البته این پیش فرض همچنان پا برجاست که شما هیچ وامی ندارید یا ضامن فرد دیگری نشدید. اگر فرض کنیم شما هم اکنون در حدود ۲ میلیون تومان اقساط ماهانه در نظام بانکی دارید، آن گاه برای آن که بتوانید وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرید، حداقل حقوق شما باید بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد.بنابراین لزوماً این وام به تمام افراد تعلق نمی‌گیرد و آن چه مهم است این که شما بتوانید نامه کسر از حقوق داشته باشید که این موضوع هم بستگی دارد که شما چقدر حقوق می گیرید./ خراسان

منبع: فردا

کلیدواژه: وام بدون ضامن وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن حکم حقوقی وام ۱۰۰ میلیون تومانی وام ۵۰ میلیون تومانی میلیون تومان نامه کسر از حقوق اقساط ماهانه هزار تومان برای آن بدون ضامن حکم حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!

تگرگ شدید به طور همزمان چندین استان چین را درنوردید. محصولات کشاورزی، از جمله مزارع چای در استان گوئیژو، به شدت توسط وسایل نقلیه آسیب دیدند. طوفان و سیل شدید پرجمعیت ترین (بیش از 125 میلیون نفر) استان گوانگدونگ چین را درنوردید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟