Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله کریمیان کاکلکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه مسیر احداث گلخانه برای علاقمندان ناهموار است، گفت: فرمانداری با این روش که برخی وسایل و تجهیزات گلخانه را به عنوان وثیقه قرار می‌دهند سعی بر تسهیل دارد اما بانک‌ها سند ۶ دانگ منزل یا زمین می‌خواهند که تهیه این سند برای کشاورز سخت است و همین سنگ بزرگی برای توسعه گلخانه در استان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلخانه‌دار نمونه افزود: از سال ۱۳۸۰ زنگ خطر کم‌آبی در استان به صدا درآمد و می‌توان گفت خانواده بنده اولین کسانی بودیم که این صدا را شنیدیم و ۲ راه کوچ اجباری و یا استفاده بهینه از آب و خاک را پیش‌رو داشتیم.

وی ادامه داد:  لاجرم به سمت کشت‌های گلخانه‌ای روی آوردیم اما به دلیل نداشتن بودجه کافی و هزینه‌های کلان مشکلات بسیاری در مسیر داشتیم.

کریمیان بیان داشت: کار از یک گلخانه ۱۰۰ متری آغاز شد و اکنون به ۱۰ هزار متر گلخانه رسیده‌ایم که بدون هیچ کارگری و با اعضای خانواده توانستیم حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشیم.

کشت میوه‌های استوایی در روستای کاکلک

این کشاورز کاکلکی با بیان اینکه فلسفه ایجاد گلخانه تهیه فضا و خاک مدیترانه‌ای است که اگر این شرایط مهیا باشد کشت آسان می‌شود، اظهار داشت: در این گلخانه ابتدا سیفی و سبزی کشت می‌شد اما اکنون در گلخانه گل‌های آپارتمانی و میوه‌های خاص استوایی مانند کیانور، پاپایا، بلوبری، قهوه استوایی و...نیز کشت می‌شود.

احداث ۳۷ گلخانه در کاکلک

وی ادامه داد: ما به عنوان پیشتاز در حوزه کشت گلخانه‌ای بودیم ودر حال حاضر ۳۴ واحد گلخانه در کاکلک احداث شده و سه گلخانه دیگر نیز در حال احداث است.

کریمیان با بیان اینکه استفاده از کشت‌های جدید که مصرف آب خیلی کمتری هم داشته باشند، همیشه مورد توجه بنده بود، گفت: در تحقیقات به دنبال محصولی بودیم که در تولید مقرون به‌صرفه و کم‌آب‌بر باشد هرچند کشت محصول جدید در این استان سخت است و زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد اما با نگاه صادرات به دنبال کشت میوه جدید بودیم.

وی اظهار داشت: خیارشاخ‌دار و بادمجان مکزیکی محصولات جدیدی هستند که در کاکلک به روش آب‌یاری قطره‌ای کشت شد که تنها دو مغازه لوکس‌فروش در شهرکرد مشتری داخلی ما هستند و عمده  بار به تهران ارسال می‌شود.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: گلخانه کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مسئول برگزاری این مراسم گفت:به مناسبت هفته سلامت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهر خرو برگزار شد.
مهدی رحمانی افزود: در این همایش ۸۰۰ نفر از خانواده‌های شهر خرو مسیر ۲ کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا پارک گلزار شهدای گمنام را پیاده‌روی کردند.

او گفت: در پایان این مراسم به تعداد ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور