Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: ۱۵ شرکت تولیدکننده تلویزیون زیرمجموعه این انجمن، طرح درج قیمت تولیدکننده را اجرایی کردند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا شهیدی اظهار کرد: دولت با اجرای این طرح به دنبال آن است تا مردم متوجه فاصله قیمتی تولیدکننده و مصرف کننده باشند و اجحافی در حق مصرف‌کنندگان نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌ کرد: چنانچه شرایط تولید رقابتی در کشور فراهم شود، بازاری‌ها و عوامل فروش پایین‌ترین قیمت‌های خود را ارائه خواهند کرد.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: این طرح در مواردی همچون تولید سفارشی محصولات، یعنی وقتی برخی تجار اقدام به تامین مواد اولیه و قطعات کرده و محصول نهایی را در بعضی شرکت‌ها تولید می‌کنند، نیازمند تعیین‌تکلیف است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور با اشاره به مرتبط بودن همه بازارها و تاثیر شرایط اقتصاد کلان بر تولید، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات دولت سیزدهم در ادامه شاهد کاهش حجم نقدینگی، ثبات نرخ ارز و کاهش اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی و غیره باشیم که همه اینها جزو عوامل تاثیرگذار بر بازار و التهاب قیمت‌ها است.

شفاف‌سازی قیمت‌ها با اجرای طرح قیمت تولیدکننده

در این زمینه، یک تولیدکننده بزرگ لوازم‌خانگی ابراز کرد: پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر درج قیمت تولیدکننده، ما نیز در مجموعه خود این اقدام را انجام دادیم.

وی بیان‌ کرد: ما مجری سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم و به عنوان تولیدکننده، این طرح فرقی به حال‌مان نمی‌کند.

این تولیدکننده تصریح‌کرد:‌ به‌طور قطع طرح درج قیمت تولیدکننده با شفاف‌سازی قیمت‌ها، جلوی سودها و سوء استفاده‌های برخی واحدهای صنعتی را می‌گیرد و با مشخص شدن دامنه نوسان قیمت‌ها از تخلفات جلوگیری می‌شود.

گفتنی است؛ پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه‌هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده که با اجرای این طرح، قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ کالا کاهش یافته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور در ادامه درخصوص میزان تولید تلویزیون در ۱۰ ماهه امسال، گفت: آمارها حاکی است با وجود مشکلات به‌وجود آمده به‌ویژه در تامین میکروچیپ‌ها که در ماه‌های گذشته به یک معضل جهانی تبدیل شده بود، تامین قطعات هرچند به سختی در حال انجام است و تولیدات با پشت سرگذاشتن عقب‌ماندگی ماه های گذشته، تا پایان دی‌ماه با مدت مشابه پارسال برابر شده است.

شهیدی تصریح‌کرد:‌ به‌طور قطع در ایام باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۰، رشد تولید در هم‌سنجی با سال گذشته در بخش تولید تلویزیون را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا شهیدی12 طرح درج قیمت تولیدکننده درج قیمت تولیدکننده قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی