Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری، در حاشیه مراسم افتتاحیه مجموعه‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک ایام ولادت حضرت امیر المومنین امام علی (ع)، افزود: آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به منظور استفاده رایگان فرزندان با والدین و خانواده‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه از امروز آغاز می‌شود. این طرح در راستای اصل سوم قانون اساسی است که بر تربیت بدنی رایگان تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه این طرح در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی با اهداف تربیتی انجام می‌شود، گفت: رکن اول تربیت خانواده است هر چه رابطه خانواده و فرزند را با آموزش و پرورش بیشتر کنیم می‌توانیم به اهداف تربیتی دست یابیم. این طرح دقیقاً در راستای تبدیل نظام تربیتی تک ساحتی به نظام تربیتی ۶ ساحتی است که یکی از ساحت‌های آن موضوع سلامت جسمانی و تربیت بدنی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بنا شده است مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش در روزهای آخر هفته در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد، حیاط و امکانات ورزشی مدرسی که تک شیفت هستند و تا ساعت ۲ بعدازظهر فعالیت دارند می‌تواند تا پاسی از شب در اختیار این طرح باشد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم هدف سند تحول را محقق کنیم که مدرسه، کانون تربیتی محله باشد باید این آزادسازی و استفاده رایگان خانواده‌ها را انجام دهیم تا والدین و دانش آموزان در این فضای باز، مدارس و مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش ارتباط بهتری با نظام تربیتی و مدارس داشته باشند.

نوری در خصوص وضعیت معلمان حق التدریس نیز گفت: در خصوص آمار و ارقام معلمان حق التدریس با مشکل مواجه هستیم بخشی از این مشکل تا دیشب برطرف شده است، این موضوع در حال انجام است به محض تخصیص کد کارمندی احکام صادر می‌شود. احکام کارمندی حتماً در همین امسال زده می‌شود و ما امیدواریم در آینده بسیار نزدیک این احکام صادر شود. پرداختی معلمان حق التدریس شاغل نیز در دو ماه مهر و آبان پرداخت شده است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش خانواده مدرسه وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش معلمان حق التدریس مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است