Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن ضمن اشاره به آخرین وضعیت گفتگو‌های مقامات ایران و ژاپن در رابطه با آزاد سازی منابع مسدود شده در ژاپن گفت: در صورت رفع محدودیت‌ها بهتر است که دولت بخشی از این منابع را صرف واردات ماشین آلات صنعتی برای توسعه بخش معدن و صنعت کشور کند.

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان همزمان با روز‌های نخست ریاست جمهوری خود در دیداری با وزیر امور خارجه ژاپن  با تاکید بر ضرورت آزادسازی هر چه زودتر منابع ارزی مسدودشده ایران در ژاپن خاطرنشان کرد که تاخیر در آزادسازی دارایی‌های ایران در بانک‌های ژاپنی به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخیر هم وی در گفتگوی تلفنی با «کیشیدا فومیو» نخست وزیر جدید ژاپن باری دیگر بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی مسدودشده ایران در ژاپن تاکید کرد؛ در حال حاضر و با توجه احتمالات موجود درباره به پایان رسیدن مذاکرات وین و احیای مجدد برجام، پیش بینی‌شود که در صورت لغو تحریم‌ها امکان بازگشت و یا استفاده منابع ارزی مسدود شده ایران در سه کشور کره جنوبی، عراق و ژاپن باری دیگر امکان پذیر خواهد شد.


«بهرام شکوری» رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن در گفتگو با بازارنیوز در رابطه با این مسئله اظهار کرد: در حال حاضر بانک‌های کشور ژاپن پس از کشور‌های کره جنوبی و عراق پذیرای بخش قابل توجهی از منابع ارزی ایران که از محل صادرات نفت به این کشور حاصل شده است، هستند؛ به بیان دقیق‌تر آنچه که امروز باعث بروز چنین مشکل در بازگشت منابع ارزی ایران شده است، ریشه در تحریم‌های بانکی و عدم پذیرش FATF از سوی ایران دارد که در نهایت منجر به وقوع این قبیل مشکلات شده است.


رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن پیرامون چانه زنی‌های انجام شده از سوی مقامات دیپلماتیک دو کشور درباره رفع محدودیت‌های منابع ارزی مسدود شده گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی مذاکرات وین، به طور همزمان مذاکراتی نیز میان سفرا و مقامات ارشد سیاسی ایران و ژاپن برای حل این مسئله در حال انجام شدن است و تنها مشکلی که اکنون ژاپنی‌ها در  با آن مواجه هستند، تحریم‌های دست و پا گیری است که هنوز از سوی ایالات متحده آمریکا علیه ایران پا برجا مانده است.


وی در پایان متذکر شد: در صورت رفع تحریم‌ها و آزاد سازی منابع ارزی ایران، بهتر است که دولت سیزدهم با نگاهی به وضعیت بخش صنعت و معدن کشور در ازای دریافت پول نقد، اقدام به خرید و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی جدیدی به منظور تقویت و توسعه این دو بخش کند. درحال حاضر تجهیزات کشور در این دو حوزه دیگر کارایی قبل را نداشته و با واردات ماشین آلات صنعتی ژاپنی، حوره صنعت و معدن کشور می‌تواند قدری توسعه یابد.

 

گفتنی است که چندی پیش «رضا محتشمی پور» معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت خواهان واردات ماشین آلات مدرنی برای بخش معدن شده بود؛ در حال حاضر میزان منابع ارزی ایران در کشور ژاپن ۳ میلیارد دلار بوده و اکنون این سوال مطرح می‌شود که در صورت رفع تحریم‌ها اولویت دولت سیزدهم در دوران پس از احیای برجام و رفع تحریم‌ها در استفاده از منابع ارزی ایران چه خواهد بود؟


پایان پیام//

برچسب ها: ایران و ژاپن ، تحریم آمریکا ، تحریم بانکی ، منابع ارزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qhq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران و ژاپن تحریم آمریکا تحریم بانکی منابع ارزی واردات ماشین آلات منابع ارزی ایران ایران و ژاپن حال حاضر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند