Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان گفت: برخی از مردم نسبت به انحرافات و مسائل جامعه بی‌تفاوت هستند که این امر به گفته حضرت امیر سبب قدرت گرفتن اشرار می‌شود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهمن شهریاری امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه، بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل جامعه سبب قدرت گرفتن اشرار می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری‌ها و ناملایمات در جامعه نتیجه ناآگاهی است که متاسفانه مردم از حقوق خود در قانون و شرع مقدس اسلام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در 16 عرصه فعالیت می‌کند اما مردم فقط در عرصه حجاب و عفاف ستاد را می‌شناسند این درحالی است که حدود 60 درصد از ناهنجاری‌ها جامعه ریشه از در مدیران و مسئولان دولتی دارند.

دبیر ستاد امر به معروف استان خوزستان، تصریح کرد: اولین آمر به معروف خود خداست لذا بی‌توجهی مردم نسبت به مسائل جامعه سبب تزلزل در دین اسلام و قدرت گرفتن اشرار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: جامعه برای رشد و بالندگی نیاز به حضور مردم و نقش آفرینی آنان در مسائل مختلف دارد که در صورت عدم ورود مردم به این مسائل علاوه بر عقب افتادگی جامعه، سبب حاکم شدن اشرار بر جامعه طبق بیان حضرت امیر می‌شود.

شکوه حضور مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن/ خیابان‌های اهواز مملو از جمعیت استنماینده ولی فقیه در استان خوزستان: رسانه‌ها باید دائما دستاوردهای نظام را در مقابل چشم مردم برجسته کنندفرمانده سپاه استان خوزستان: جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه زیرساختی دغدغه اصلی مردم است

شهریاری در خصوص گشت ارشاد مسئولین نیز اذعان داشت: بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه نتیجه بی‌تفاوتی مسئولین نسبت به قانون و شرع دین مبین اسلام است که در این خصوص طبق ماده 20 قانون و مصوبه مجلس، تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی موظف به تشکیل شورای امر به معروف در نهاد خود هستند که رییس این شورا رئیس آن ستاد و دبیر آن نیز توسط ستاد امر به معروف استان مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولین باید نسبت به منکرات نگاه منکر داشته باشد و در صورت بی‌تفاوتی نتیجه‌ای جز ناهنجاری ندارد لذا باید کلیه مسئولین نسبت به قانون موظف به اجرا باشند و در خصوص تشکیل شورای امر به معروف اهتمام به خرج دهند.

دبیر ستاد امر به معروف استان خوزستان در خصوص معضل سگ گردانی افزود: سگ یک حیوان است که نباید به هر دلیلی برای انسان مشکل ایجاد کند و نباید چرخه طبیعت را به دلیل احساسات انسانی و تفکرات غیر علمی به هم بزنیم که در این صورت اولین متضرر این اتفاق خود انسان خواهد بود.

وی در ادامه با انتقاد به برخی صنوف نسبت به بی‌توجهی به منکرات گفت: در برخی جلسات مردم و حتی خود مسئولین نسبت به فساد مطالبه‌گر هستند که این جای سوال می‌گذارد که این مسئله تا کی ادامه خواهد داشت و چرا کسی دخالت نمی‌کند؟

شهریاری با انتقاد از برخورد سطحی و شعاری برخی نهادها در اجرای احکام اسلامی گفت: اینکه برخی صرفاً عکس از برگزاری نماز جماعت می‌گیرند و برای ستاد می‌فرستند و این عمل را جزو برنامه‌های شورای امر به معروف خود معرفی می‌کنند جزو انتظارات ما نیست و انتظار اصلی ما تلاش نهادها در حل مسائل مردم است و این مهمترین خواسته ما از آنان است.

وی با انتقاد از گران‌فروشی برخی اصناف گفت: ستاد امر به معروف نمی‌تواند بالای سر هرکس یک مامور قرار دهد بلکه ما صنف را مورد بازخواست قرار می‌دهیم لذا وقتی شخصی یک تخلفی از قبیل گران‌فروشی یا کم فروشی مرتکب می‌شود مردم با گزارش به ستاد امر به معروف، موضوع را به رییس آن صنف منتقل و از او توضیحات می‌خواهید.

انتهای پیام/331/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از سفیران معروف

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بیان اینکه معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد، گفت: این جایگاه مربوط به اولیاء الهی است زیرا آنها انسان ها را از ظلمات به نور هدایت می کنند.

آیت اله حسینی افزود: مهمترین کار معلم در مکتب اسلام علاوه بر علم و دانایی تبیین حقیقت برای دانش آموزان است.

هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در وضعیت امروزی که رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است معلمان مانند افسران جهاد تبیین در جامعه ما فعالیت می کنند.

جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: در دورانی که دشمن برای انحراف اذهان آموزش و پرورش تلاش می کند قطعا وظیفه ما معلمان این است که سخن نو بگوییم.

وی افزود: امیدواریم رسالت خودمان را طوری انجام دهیم که بتوانیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • بیانیه تند و تیز پرسپولیس؛ هوادار سپاهان تفکرات داعشی را فریاد زد، حالا نوبت مسائل ناموسی شد؟