Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین در آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان این مطلب، افزود: صنایع خلاق با ذهن، ایده و فکر مرتبط است، اگر در صنایع غذایی، لوازم خانگی و ساختمان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت ها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه به شدت نگران حوزه فرهنگ هستم و فرهنگ دغدغه من است، تصریح کرد: وقتی از صنایع خلاق نام می بریم یعنی اهداف فرهنگی را باید با ساز و کارهای اقتصادی جلو ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و بیان کرد: حرکتی غیر دولتی توسط کسب و کارهای دغدغه‌مند این حوزه شکل گرفته که قابل تقدیر است، ۱۵ درصد کاراکترهای نوشت‌افزار اکنون ایرانی اسلامی هستند، تولید نوشت‌افزار این حوزه دو برابر شده و ۱۰۰ کسب و کار وارد این فضا شدند که ۵ هزار محصول تولید می‌کنند و این مسائل قابل افتخار است.

فاطمی امین با بیان اینکه به توسعه صنایع خلاق و نوشت افزار اهتمام ویژه دارم، اضافه کرد: در ساختار جدید وزارت صمت دو دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت افزار راه اندازی کردیم، یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار می باشد و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.

وی این اصلاح ساختار را دارای چند پیام مهم دانست و بیان داشت: یکی از پیام‌های این اصلاح ساختار اهمیت موضوعاتی است که در ساختار جدید به آنها پرداخته می‌شود و موضوع دوم پیگیری امورات با شدت و مسئولیت بیشتر در قالب این بازآفرینی و ساختار جدید است.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی کرده اند که جای بسی امیدواری برای تداوم فعالیتها با قدرت بیشتر است.

فاطمی امین در پایان تاکید کرد: ما نیز در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را در تولید و صادرات شایسته این حوزه انجام خواهیم داد و تمام قد در حمایت از این صنعت تلاش می‌کنیم.

آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، بهادر جهرمی« سخنگوی دولت» و سید رضا فاطمی امین« وزیر صمت» در کنار فعالان عرصه نوشت افزار ایرانی اسلامی در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه تهران) برگزار شد.

در این آیین از پیام مقام معظم رهبری به فعالان صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی توسط فاطمی امین «وزیر صمت» و همسر شهید احمدی روشن رونمایی به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش های مختلف طراحی،ایده پردازی، ساخت، تولید، چاپ و ... تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا فاطمی امین وزیر صنعت صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی نوشت افزار ایرانی ایرانی اسلامی صنایع خلاق فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!