Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این روزها که واریانت جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون در حال جولان در شهر است و تعداد بستری ها و مرگ و میرها را افزایش داده بیشتر به دلیل عدم رعایت شیوه های نامه های بهداشتی مانند ماسک زدن و واکسیناسیون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، طبق اعلام متولیان بهداشت و درمان متاسفانه این روزها با جولان سویه اومیکرون شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلا به کرونا و در کنار آن افزایش مرگ و میر در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌ بندی کرونا تعداد شهرهای قرمز به شدت افزایش پیدا کرده و هیچ شهر آبی دیگری نداریم.
بیش از 400نفرکرونا مثبت در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند
این در حالی است که طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم؛ در شبانه روز منتهی به بیست‌وسوم بهمن‌ماه، ۹۳ نفر مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.
از این تعداد ۷۸ نفر بستری شده که 45 نفر از این افراد که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل، از بیمارستان مرخص شدند.
طبق اعلام مسئولین بهداشت استان  کل بیمارانی که در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند ۴۲۴ نفر است که از این تعداد58 نفر به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. همچنین طی شبانه روز گذشته پنج بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آنها  مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.



روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند
از همین رو سیامک محبی با اشاره به روند افزایشی بستری ها در هفته قبل، اظهار داشت: از هفت هزار و 400 تست اکنون به 11 هزار و 200 تست رسیدیم و در مراکز 9 گانه منتخب هشت هزار و 400 تست و در بخش خصوصی نیز یک هزار و 800 تست انجام شده است و طی هفته‌های گذشته پنج هزار و 117 بیمار شناسایی شده است و به نظر می‌رسد با قله پیک پنجم در شرایط کنونی تفاوتی نداریم.
 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وضعیت درگیری بالای قم با بیماری کرونا گفت: روند تست‌های مثبت 24 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود طی هفته های آینده تست‌های مثبت بیشتر شود؛ استان قم اکنون در حال نزدیک شدن به نوک قله پیک ششم قرار دارد و بیشتر محلات و مناطق استان در وضعیت قرمز قرار دارند و فقط چهار منطقه نارنجی در قم داریم.
 
درگیری اومیکرون در بین دانش آموزان شدت یافته است
محبی با اشاره به وضعیت درگیری روستاهای قم با ویروس کرونا بیان کرد: همه روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند و 50 درصد تست‌ها در کهک و شهرستان جعفرآباد مثبت است و اهالی بخش سلفچگان نیز درگیر بحران هستند؛ درگیری اومیکرون در بین دانش آموزان شدت یافته است و تعطیلی‌ها می‌تواند در کاهش روند بیماری تاثیرگذار باشد.
 رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم حداکثر 50درصد است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه ما در پیک ششم شیوع ویروس کرونا هستیم ، گفت: استان قم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وضعیت خوبی ندارد و حداکثر میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها ۵۰ درصد است و هرچه رعایت نکات بهداشتی و زدن واکسن کمتر باشد بازه زمانی که درگیر پیک کرونا خواهیم بود بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به تجمعاتی که در استان اتفاق می افتد گفت: انتظار ما این است که در تجمعات و اماکنی از جمله مدارس، رستوران ها توجه بیشتری به رعایت مسائل بهداشتی شود.

تعطیلی یک هفته‌ای مهدهای کودک‌ در شهر‌های قرمز
از همین رو طبق ستاد مرکزی کرونا برای جلوگیری از شیوع و درگیری بیشتر مردم با کرونای اومیکرون مهدکودک ها تعطیل شدند. دکتر عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رشته توئیتی نوشت: امروز در ستاد ملی کرونا مصوب شد، مهد‌های کودک در شهر‌های قرمز به مدت یک هفته تعطیل شود و با توجه به این تعطیلی، دستگاه‌های اجرایی زمینه استفاده از دور کاری را برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال به مدت یک هفته فراهم نمایند.



واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال درقم آغاز شد
 از طرفی در قم کودکان 5 تا 12سال هم واکسینه می شوند که دراین خصوص سیامک محبی ضمن هشدار نسبت به ابتلای کودکان به سویه اومیکرون افزود: ابتلای کودکان به اومیکرون بسیار قابل توجه است؛ به‌طوری که  موارد بستری تنفسی اخیر، کودکان هستند.
وی اضافه کرد:  واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن‌ماه در سراسر کشور آغاز شده و مقرر بود به‌صورت پلکانی سنین پنج تا ۹ سال نیز برای واکسیناسیون فراخوان شوند.
به گفته محبی طبق شیوه‌نامه‌ها، واکسن‌های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک است که در دو نوبت تزریق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار تکمیل روند واکسیناسیون این گروه هدف، رعایت موارد بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علائم اومیکرون چیست؟
در این خصوص میر شهرام صفری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص علائم کرونای اومیکرون، اظهار کرد: خستگی یکی از علائمی است که در افراد مبتلا به واریانت اومیکرون مشاهده شده است، سویه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز خستگی و کاهش انرژی بدن می‌شود.
وی با اشاره به سایر علائم اومیکرون در افراد مبتلا، ادامه داد: بروز تب خفیف نیز از جمله علائم اومیکرون است. تب ناشی از سویه جدید اومیکرون معمولاً خفیف است و به خودی خود در مدت زمان کوتاه‌تری بهبود خواهد یافت.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص تعریق شبانه و بدن درد در بیمارانی که به کرونا اومیکرون مبتلا شدند، افزود: تعریق شبانه در افراد مبتلا به اومیکرون ممکن است با علائم دیگر مانند بدن درد شدید همراه باشد.
وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به اومیکرون سرفه‌های خشکی دارند، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به واریانت اومیکرون ممکن است علاوه بر سایر علائم، سرفه‌های خشک را همراه با تحریک گلو تجربه کنند.
صفری با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به اومیکرون به جای گلو درد ممکن است دچار خارش گلو شوند، تصریح کرد: عطسه، آبریزش بینی، خستگی و سر درد از مهم‌ترین علائم اومیکرون هستند و به گفته محققان واریانت اومیکرون علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد.

و اما در نهایت باید گفت که در کنار واکسیناسیون همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم حضور در اجتماعات و مکان‌هایی که تهویه مناسب ندارند، رعایت شود و تنها راه مقابله با این واریانت ویروس کرونا همین موارد می باشد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رعایت شیوه نامه ها نامه های بهداشتی علائم اومیکرون ویروس کرونا افراد مبتلا روستاهای قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

دریافت 16 MB کد خبر 6087483

دیگر خبرها

  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد