Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- فاطمه عسگری نیا: از روزی که سیل و سیلاب زندگی مردم ساکن در مناطق جنوب کرمان را در هم شکست و ساکنین این مناطق را بیش از پیش محرومتر و نیازمندتر کرد، داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران در هر رده و رسته‌ای که بودند دست به کار شدند تا کام تلخ این مردم را شیرین کنند. تهرانی‌های نیکوکار در این میان حسابی درخشیدند و موفق شدند در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی(ع) یک محموله ۳۶۰۰ بسته‌ای از اقلام غذایی متنوع را راهی این مناطق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرین منطقه ۳ بانی خیر شدند

همه این کمک ها را «اشکان تقی پور» مدیرعامل خیریه نیک‌گامان جمشید که در منطقه ۳ شهرداری تهران فعال است از خیرین تهرانی و تهرانی های مقیم خارج از کشور جمع آوری کرده است. ارزش این اقلام به گفته این داوطلب هلال احمری ۴ میلیارد تومان است. او امروز خوشحال است که بعد از سیل ۹۸ و زلزله کرمانشاه تشکل های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر فعالیت های خیرخواهانه خود را در قالب یک چهارچوب اساسی دنبال می کنند تا کمک های مردمی به دست صاحبان اصلی‌شان برسد. او تاکید می کند: « تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان شرکای اجتماعی جمعیت هلال‌احمر و سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد همواره در تلاشند تا سهم خود را در کمک به نیازمندان ایفا کنند، گرچه در گذشته به خاطر نبود نقشه راه فعالان این گروه نمی‌توانستند نتایج مطلوبی از فعالیت‌های داوطلبانه‌شان ببینند، اما امروز در سایه تعامل با جمعیت این مهم محقق شده و همه راضی از نتایج خوب آن هستند.»

هر بسته؛ نیاز یک‌ماهه خانوار پنج نفره

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن تقدیر از تلاش خیرین و داوطلبان جمعیت برای تهیه و آماده‌سازی محموله ۳ هزارو ۶۰۰ بسته‌ای برای ارسال به مناطق سیل‌زده، این اتفاق را حاصل هم‌افزایی روابط مثبت جمعیت و تشکل‌های مردم‌نهاد برشمرد و گفت: «جمعیت هلال‌احمر همواره به دنبال هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین حقیقی و حقوقی در کشور است تا با ایجاد مسیری امن و براساس ارزیابی‌های داوطلبان در مناطق محروم، کمک‌ها را به دست خانوارهای مستحق‌ برساند.»

«یعقوب سلیمانی» از داوطلبان خیر و نیکوکار به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال‌احمر یاد کرد و گفت: «نقش و فداکاری داوطلبان هلال‌احمر در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های معیشتی به مناطق محروم کشور بی‌بدیل است و ما معتقدیم پشتیبانی مردم از هلال‌احمر همواره راهگشا بوده و باید این سرمایه اجتماعی را در سایه برادری، مودت و دوستی افزایش دهیم.»

به گفته او این اقلام معیشتی برای خانوارهای نیازمند و متاثر از سیل‌های اخیر در جنوب کرمان و فارس، استان هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان و با استاندارد نیاز یک‌ماهه خانوارهای پنج نفره تهیه شده است: «در طول ۴۳ سال اخیر نقش مردم با اهداف خیرخواهانه در انقلاب اسلامی ماندگار است و تداوم حضور آنها برکتی است که همچنان جاری است و کمک‌های مردمی برای نیازمندان از نشانه‌های استمرار مردم در این میدان است.»

به وقت سختی کنار مردم هستیم

اقلام غذایی که به همت این موسسه خیریه تهیه و تامین شده است را داوطلبان هلال احمری شهر ری بسته بندی و اماده ارسال کردند. جوانهایی که بعد از یک هفته کار و تلاش ردی از خستگی در چهره های شادابشون دیده نمی شد. حمیرا اقا زاده یکی از این داوطلبان است کسی که ۵ سالی سابقه کار داوطلبانه دارد و می گوید مشارکت در فعالیت های داوطلبانه ای که منجر به شادی مردم حادثه دیده می شود دلم را آرام می کند او ادامه می دهد: «همه ما از روزی که لباس داوطلبی را به تن کردبم با خودمان قول و قرار گذاشتیم به وقت سختی ها کنار مردم باشیم.»

علیرضا بنی اسدی از همه اعضای تیم داوطلبانی که همراهی‌اش می‌کنند سن و سالش بیشتر است اما پا به پای جوانها می‌دود و فعالیت می‌کند ۱۵ سالی می‌شود که به صورت دوطلب با جمعیت هلال احمر شهر ری همکاری دارد و معتقد است این کار داوطلبی حسابی به زندگی‌ او برکت داده است. او می‌گوید: «برای بسته‌بندی این کمک‌ها حدود ۵۰ نفر از جوانهای هلال احمری پای کار بودند.»

۳۰ سال در جاده‌ها برای کمک به مردم

۳۶۰۰ بسته کمک اقلام غذایی به مناطق سیل زده جنوب کرمان توسط سه دستگاه اسکانیا راهی مناطق سیل زده شد. «محمد رضا اردهالی» ۶۰ ساله یکی از راننده هایی است که طی ۴ روز این محموله را همراه دوستانش به مردم مناطق سیل زده می رساند. او می گوید: « ۳۰ سال است کارم رساندن کمک‌های مردمی به مناطق  حادثه دیده است و تمام خستگی راه های طولانی با دیدن لبخند شادی مردم این مناطق از تن ادم بیرون می‌آید.»

در این کار خیر و نیک همه سهمی داشتند از داوطلبان جوان هلال احمر گرفته تا کارگران فروشگاه های زنجیره ای نجم که بی‌خیال اضافه کار شدند و چند روزی حسابی پای کار بودند. آنها که مسئولیت تامین اقلام غذایی فوق را داشتند، برای این که در این کار خیر مشارکت داشته باشند از سود فروش گذشتند تا خانواده های بیشتری در ردیف دریافت این سبدهای غذایی قرار بگیرند. «محسن هاشمی» مدیرعامل این فروشگاه می گوید: «سالیان سال است با خیریه‌ها و جمعیت هلال احمر در تامین اقلام غذایی برای مناطق حادثه دیده همکاری داریم و معتقدیم این یک مسئولیت اجتماعی است که به وقت نیاز در کنار هموطنان خود باشیم.»

کد خبر 657105

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر مناطق سیل زده اقلام غذایی جنوب کرمان کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان