Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - بهادر اسدی گفت: ۱۸ هزار و ۲۳۴ پرونده از اول سال از دادگاه‌ها به شورا‌های حل اختلاف ارجاع داده شد که پنج هزار و ۴۴۷ پرونده به صلح و سازش رسیده است.

 معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان با بیان اینکه پرونده‌ها در شورا در نهایت ۴۲ روزه رسیدگی می‌شود گفت: ۷۰ درصد مراجعان در نظرسنجی‌ها از شورای حل اختلاف رضایت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: ۱۳۳ شعبه در شورا‌های حل اختلاف استان به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند که ۷۲ شعبه آن شهری و ۳۳ شعبه هم روستایی و ۱۸ شعبه هم اجرای احکام است.

اسدی با بیان اینکه ۹۴درصد ابلاغ‌ها از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود،گفت: ۵۱۴ نفر با شورا همکاری دارند که ۶۸ نفر آن‌ها قاضی است.

 معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان با اشاره به پرونده‌های مهمی که در معاونت توسعه حل اختلاف به نتیجه رسیده گفت: در شهرستان مریوان پرونده‌های مالی ۹۰، ۶۰ و ۲ میلیارد تومانی منتهی به سازش شد.

او گفت: در ۹ ماه گذشته ۶۱ هزار و ۸۴۶ پرونده به شورا وارد شده و ۶۱ هزار و ۱۰۴ پرونده هم مختومه و تعیین تکلیف شده است.

اسدی با بیان اینکه میانگین صلح و سازش در سال ۹۸ در مجموع ۲۲ درصد بوده گفت: پارسال این میزان به ۲۶ درصد و در ۹ ماه گذشته از ابتدای امسال هم به ۳۷ درصد رسیده است.

او می گوید: حجم بالای پرونده در دستگاه قضایی این امر را ضروری کرده است که کار‌هایی برای کاهش پرونده انجام شود و تقویت زیرساخت‌های نظم اجتماعی و ساماندهی آن یکی از این راه‌ها است.

اسدی با اشاره به اهمیت ایجاد جایگزین‌های رسیدگی قضایی گفت: اکنون رسیدگی‌ها در شورای حل اختلاف به صورت قضایی است، اما با تایید قانون جدید دیگر وظیفه این بخش، حل اختلافات و ایجاد سازش خواهد بود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان می گوید: فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه ترویج داده شود و همه در این زمینه کمک کنند.

او با بیان اینکه بسیاری از اختلافات را می‌شود با داوری حل کرد گفت: داوری در پرونده‌های حقوقی انجام می‌شود و دستورالعمل آن هم ابلاغ شده و آزمون انتخاب داوران هم جمعه این هفته برگزار می‌شود.

اسدی یکی دیگر از راه‌های صلح و سازش را میانجیگری دانست و گفت: ۱۷ میانجیگر هم اخیرا در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند، جرایم کیفری درجه ۶ و هفت از این طریق رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری رهایی از قصاص توسعه حل اختلاف صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خور و بیابانک رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف اتلاف سوخت یارانه‌ای را محرز و متهم را معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف و یک برابر ارزش سوخت از دست رفته، جمعاً به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مختاری، با گزارش مأموران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون هدر رفت سوخت یارانه‌ای به دلیل فرسودگی و نشتی از لوله کشی منبع ذخیره به یک کارگاه پخت آهک، پرونده این تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

کد خبر 6090850

دیگر خبرها

  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد