Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی امشب در گفت‌وگویی آنلاین به بیان برخی از اقدامات و تلاش‌های خود در زمینه پیگیری امور حوزه انتخابیه خود پرداخت.

وی در ابتدا با بیان این که مبنای نمایندگان استان پشتیبانی از دولت بوده تا خلایی رخ ندهد و حرکت استان وضعیت شتابانی به خودش بگیرد و با همپوشانی که میان مدیران است، اتفاق خوبی برای استان بیفتد و اکنون تعامل خوبی میان نمایندگان با استاندار هست، عنوان کرد: در مورد انتصابات، مجمع دخالت مستقیمی نخواهد داشت ولی مشورت می‌دهیم و توقع ما از استاندار بر این است که در انتصاب و معرفی مدیران حتما دقت لازم را داشته باشد تا مدیران توانمند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: ما بدنبال نیروهای بومی توانمند و باعرضه هستیم تا مشکلات مردم را در همه زمینه‌ها حل کنند. مدیر بومی باید چندین برابر یک مدیر غیربومی کار کند و تلاشمان این است که بخشی از نیروهای بومی را در بدنه دولت در کشور نیز داشته باشیم.

احمد مرادی گفت: توقع خودمان را در سفر رییس جمهور و با شجاعت مطرح کردیم چون برگرفته از خواست مردم بوده است و هیچ واهمه‌ای نداریم و آقای رییس جمهور هم دستور دادند تا از مدیران بومی استان استفاده شود.

وی درباره طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم نیز گفت: خواسته من از مدیرعامل قبل این بود که مردم قشم باید تکریم شوند و مردم ما بی عدالتی و غرور و کبر را نمی‌پسندند و باید با مردم شفاف و نزدیک باشند اما پاسخی که دریافت کردم، غیر از این بود و همه سعی تلاش خودم را بر تحقیق و تفحص از قشم قرار دادم و کار اکنون تمام شده و در کمیسیون اقتصاد در حال بررسی آن است و بعد از تعطیلات مجلس به صحن خواهد آمد و اگر رای از صحن گرفت، به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

نماینده بندرعباس ادامه داد: تخلفات در زمین خواری و رابطه بازی، فامیل بازی و به نوعی ارتباط ناسالم مالی مشهود را در 64 صفحه و پیوست 2 هزار صفحه با 1000 میلیارد تومان هم به دادگستری استان داده‌ایم و هم در طرح تحقیق و تفحص قرار دارد و ان شا الله بررسی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نصیحت من به نفت ستاره نیز استانداردسازی، شفاف سازی و استفاده از نیروهای بومی استان بوده و هست و این خواست مردم بوده است و باید مورد توجه قرار گیرد. درخواست اعمال ماده 234 را در این رابطه در کمیسیون انرژی مجلس کردم و 4 یا 5 جلسه با وزارت نفت گرفته‌ایم که مدیرعامل نفت ستاره نیز در آن جلسات حاضر بود و برخی از مشکلات را پذیرفتند و قول دادند که حل کنند و بازهم تأکید من آن است که آن چیزی که حق و حقیقت است به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم هرمزگان اضافه کرد: بدنبال توسعه فولاد به 10 میلیون تن در استان هستیم ولی اکنون 3 میلیون تن تولید می‌شود که باید آن را تا 10 میلیون تن برسانیم و مردم طعم شیرین این توسعه را بچشند و در زمینه اشتغال، معیشت، مسائل اقتصادی و ... مردم این استان بهره مند شوند.

مرادی در همین زمینه گفت: در آمایش سرزمینی نیز می‌بینیم که هرمزگان بهترین جا برای سرمایه گذاری است و کسی نمی‌تواند منتی بگذارد چرا که موهبتی خدادادی است و باید مردم از این موهبت در استان خویش بهره مند شوند.

وی همچنین تصریح کرد: بعد از صحبت رییس جمهور متأسفانه برخی توجهی نکردند. فولاد صبا باید از ظرفیت هرمزگانی‌ها در ترکیب هیات مدیره استفاده کند و در این زمینه باید با نماینده عالی دولت در استان نیز هماهنگ شوند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: از راه آهن هرمزگان گلایه مندم که چرا نیروهای توانمند بومی مورد توجه و ارتقا قرار نمی‌گیرند؟ قطعا اگر این راه را انتخاب نکنند از اهرم‌های خود در مورد وزارت راه و شهرسازی استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به امضای خود در طرح شفافیت، گفت: بنده مدافع طرح شفافیت هستم و این مطالبه ما است.

مرادی همچنین افزود: وضعیت کرونا در کل جهان سایه افکنده و جا دارد از کادر بهداشت و درمان هرمزگان تشکر ویژه کنم که با همه کمبودها تلاش زیادی کردند و ما نیز دنبال افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی هرمزگان هستیم اما هرمزگان به اندازه 50 درصد از نرم کشور عقب است و این را باید به سرعت جبران کنیم و در همین زمینه تکمیل بیمارستان 521 تختخوابی در دست جریان است و فاز اول آن چند ماه آینده باید راه بیفتد و اتمام این پروژه تحول بزرگی برای استان خواهد بود.

نماینده مردم هرمزگان گفت: از پالایشگاه نفت بندرعباس هم متشکرم که توسعه بیمارستان کودکان را عهده دار شده و همین طور توسعه بیمارستان شهید محمدی را که نفت ستاره بر عهده گرفته است، کارهای بزرگی است که باید برای تکمیل آن تلاش کرد تا امکانات مناسب برای مردم فراهم شود و حتی بتوانیم توریست درمانی را نیز در استان پیگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت ورزش هرمزگان اشاره و عنوان داشت: ورزش هرمزگان نیازمند تحولاتی است و بعد از شروع به کار استاندار جدید و تأکید ایشان بر توسعه زیرساخت‌ها، باید شرکت صنایع پشتیبان و صندوق آن تقویت شود تا بتوانیم از ظرفیت موجود استفاده بهتری کنیم. تیم شهرداری در لیگ دسته دو خیلی خوب نتیجه گرفته است و این حاصل سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه است. در فرهنگ و ورزش هرچه هزینه کنیم، سرمایه است و باید در هر روستایی حداقل یک زمین چمن مصنوعی را داشته باشیم.

مرادی درباره مسکن ملی نیز گفت: نگاه بر این است که ما هر نیازمند مسکن را چه در روستا و چه در شهر صاحب خانه کنیم و دولت نیز شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده است و این کار خیلی همت می‌خواهد و هرمزگان انتظار دارد که در جانمایی این پروژه بزرگ دقت شودو این که به بهانه مسکن، مردم را آواره شهرک علوی کنیم، مناسب و درست نیست.

وی در همین زمینه توضیح داد: امکان پذیر نیست که یک جوانی محل کارش در بندرعباس باشد و خانه‌اش 50 کیلومتر آن سوتر. از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم این جانمایی را اصلاح کنند. یادمان نمی‌رود که در دولت قبل و در زمان آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلنگ 10 هزار واحد مسکونی در بندرعباس زده شد اما هیچ اقدامی نشده است و این وضعیت دل مردم را به درد آورده و این توقع و انتظاری است که باید راستی آزمایی شود و دولت بیاید و برخورد کند و تذکر دهد و این که مدیری برای مدت زمان خودش بخواهد وعده‌ای بدهد که درست نیست.

مرادی به وضعیت کنونی سالن ورزشی سام و زال در قشم اشاره و بیان کرد: 15 سال است این سالن ورزشی بلااستفاده مانده است و چندین وزیر آمده اند و  رفته‌اند اما عرضه تکمیل یک سالن را نداشته‌اند و اینها مردم را ناامید می‌کنند و ما در همین سفر اخیر رییس جمهور بر تکمیل این سالن و سالن 6 هزار نفری در بندرعباس و توسعه ورزشگاه 20 هزار نفری تأکید کردیم.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: از دولت انتظار توجه بیشتر به روستاها داریم و این که عده‌ای خرده می‌گیرند که چرا احمد مرادی مرتب به روستاها می‌رود، علت آن است که مردم روستانشین اولا همیشه همدل و همراه انقلاب بوده‌اند اما کمترین امکانات را گرفته‌اند. در هرمزگان روستانشینان محرومند و سرکشی مرتب من به روستاها به خاطر آن است که صدای آنها را برسانم و مشکلات و گرفتاری آنها را برطرف کنم چون صدای آنها بدلیل محرومیت به مرکز نمی‌رسد و یا کمتر شنیده می‌شود.

وی از استاندار نیز خواهش کرد که حتما یکی از معیارها و ملاک‌های خودش را میزان سرکشی مسؤولان به مردم قرار دهند و گفت: حضور هر مدیر و مسؤول و کارشناسی در میان مردم 30 تا 40 درصد مشکلات را بر طرف می‌کند.

مرادی بیان کرد: هرمزگان رو به توسعه است و استانی است که از دریای آن می‌توانیم اقتصاد و از شیلات آن کمک بگیریم و از بنادر و گمرکات آن را مبنای توسعه قرار دهیم. آدرس غلط نگیریم و ندهیم و مدیر باید قدرت لابی و جسارت داشته باشد تا بتواند مطالبات خود را از تهران بگیرد و رییس جمهور به درستی گفت که راه حل مشکلات استان در درون استان است.

نماینده بندرعباس تصریح کرد: چرا صیاد ما الان ناامید است و گردشگر ما در یک روستایی در قشم بی پناه است و چرا بازرگان و ملوان ما واقعا ناامید است؟ این مسائل و مشکلات را اگر در طول مرز حل کنیم، بارها گفته‌ایم که به مرزنشینان توجه شود چرا که در برابر هر اجانبی ایستاده‌اند و باید پشتیبانی شوند تا یک آرامشی به مردم در زمینه‌های مختلف بدهیم.

وی در پایان تأکید کرد: مبارزه با قاچاق باید از گردن‌کلفت‌ها انجام شود. آنها ریشه فساد را ایجاد کرده‌اند و در حال دواندن آن هستند و مرزنشین بدبخت ما که نیازمند خرج روزانه‌اش است را باید سامان بدهیم تا مردم طعم شیرین مرزنشینی را بچشد.

انتهای پیام/ 88055

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد مرادی هرمزگان بندرعباس نماینده بندرعباس قاچاق کالا توسعه روستایی نفت ستاره توسعه مراکز درمانی ساخت بیمارستان احمد مرادی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی