Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:10:26 GMT

ذخیره سد کرج به پایین‌ترین حد خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۱۶۶

ذخیره سد کرج به پایین‌ترین حد خود رسید

سعید نقدی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه ای البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، درخصوص ظرفیت موجودآب سدهای طالقان و امیرکبیر در استان البرز، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخازن دو سد استان البرز حدود ۳۰ تا ۴۰‌درصد کاهش داشته، در سد کرج میزان آب در تراز مینیمم است که این امر در سال های ۷۴ و ۷۹ نیز تحربه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش مخازن سدهای البرز را به دلیل بارش های کم در فصل بهار سال جاری و افرایش مصرف روزانه آب ذکر کرد و افزود: میزان بارش در فصل بهار ۱۴۰۰ یک پنجم بارش متوسط در بهار سال های گذشته بوده است روان آب بسیار کمی تولید شد که بتواند حجم مخازن سدها را تامین کند و چاه ها نیز سریعتر شروع به تخلیه کردند.‌

این مقام مسؤول گفت: اگرچه همکارانم در مدیریت بهره برداری سدها تلاش کردند حجم مخازن سدها را مدیریت کنند تا دوره آبگیری فرا برسد، اما افزایش مصارف آب کار راسخت تر کرد. امیدواریم بارش ها در اسفند و بهار به حد نرمال باشد تا بتوانیم سدها را آبگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۴ قنات فعال در منطقه ایپک، یادآور شد: شرکت آب منطقه ای فقط کنترل کیفی و کمی حرایم قنات را بر عهده دارد وهیچ اختیاری برای تصمیم گیری و هدایت آب قنات ها که در فصول غیر زراعی جاری می‌شود، ندارد. 

نقدی در بخش دیگری از سخنانش در مورد چاه های غیرمجاز استان گفت: در شرکت آب منطفه ای البرز برنامه های مختلفی برای تعادل بخشی، شناسایی، انسداد و پرکردن چاه های غیرمجاز داریم. اما بهترین روش کنترل آگاهی بخشی مردم است که می تواند از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز کرج بارندگی خشکسالی سد کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند

حیدریان گفت:در حال حاضر آب سد گلستان در آستانه سرریز می‌باشد و از روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجددا رهاسازی می‌شود.

او ادامه داد: مخزن سد بوستان ۶۲ درصد، وشمگیر ۳۲ درصد و نگارستان ۶۰ درصد آب دارد.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند، اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر