Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@07:38:50 GMT

ایوان رایتمن، کارگردان «شکارچیان روح» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۳۲۸

ایوان رایتمن، کارگردان «شکارچیان روح» درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

ایوان رایتمن کارگردان فیلم‌های «شکارچیان روح» و «دوقلوها» در ۷۵ سالگی از دنیا رفت.

خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کارگردان شناخته‌شده در خواب درگذشته و گفت: از این خوشحال هستیم که کار او به‌عنوان یک فیلمساز توانست به تعداد بی‌شماری در سراسر دنیا خنده و شادی بدهد.

رایتمن روز بیست‌وهفتم اکتبر ۱۹۴۶ در چکسلواکی به دنیا آمد اما از چهار سالگی تورنتو خانه او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت بزرگ او در سال ۱۹۷۸ با تهیه کردن فیلم «خانه حیوانات» از راه رسید و پس از آن توانست «میت‌بالز» را یک سال بعد کارگردانی کند. این باعث شد او وارد دنیای سینمای کمدی شود و در فیلم‌هایی مانند «پلیس مهدکودک»، «دِیو» و «هرج‌ومرج فضایی» نقش‌های تهیه‌کنندگی و کارگردانی داشته باشد.

اما بزرگ‌ترین موفقیت او کارگردانی فیلم کلاسیک «شکارچیان روح» سال ۱۹۸۴ با نقش‌آفرینی دن آکروید، هارولد رامیس، بیل موری و سیگورنی ویور بود. این فیلم توانست پس از «پلیس بورلی هیلز» در آن سال جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کند.

«شکارچیان روح» همچنین توانست در دو بخش بهترین آهنگ اوریجینال و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه اسکار شود. قسمت دوم این فیلم پنج سال بعد بیرون آمد که رایتمن کارگردان و تهیه‌کننده آن هم بود.

سه دهه طول کشید تا قسمت سوم این مجموعه بیرون بیاید. «شکارچیان روح: زندگی بعد از مرگ» سال ۲۰۲۱ با تهیه‌کنندگی رایتمن و کارگردانی پسرش جیسون رایتمن بیرون آمد.

رایتمن همچنین سال گذشته دوباره سری به «هرج‌ومرج فضایی» زد و قسمت جدید آن را با حضور لبران جیمز، دان چیدل و زندایا کارگردانی کرد.

در سپتامبر مشخص شده بود رایتمن قرار است کارگردان و تهیه‌کننده دنباله‌ای برای فیلم «دوقلوها» با نقش‌آفرینی آرنولد شوارتزنگر و دنی دویتو باشد. قرار بود در فیلم جدید تریسی مورگان هم به آن‌ها ملحق شود و اسم پروژه «سه‌قلوها» باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شکارچیان روح کارگردان شکارچیان روح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • ایوان غرق در آب شد
  • سیلاب در ایوان استان ایلام
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • این قورباغه‌ طلایی سمی‌ترین موجود جهان است
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز