Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:28:25 GMT

گلایه اهالی شهرستان مرزی درمیان از بی‌توجهی مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۵۱۷

گلایه اهالی شهرستان مرزی درمیان از بی‌توجهی مسئولان

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ شهرستان درمیان یکی از شهرستان‌های مرزی خراسان‌جنوبی با گستردگی و جمعیت بسیار زیادی است.

این شهرستان دارای چهار بخش مرکزی، قهستان، گزیک و میاندشت با روستاهای زیادی می‌باشد.

علی‌رغم مرزی بودن و سکونت جمعیت قابل توجهی در این شهرستان اما شهرستان درمیان از داشتن اداره یا نمایندگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقاف و امورخیریه و ثبت اسناد محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی ولایت‌مدار شهرستان درمیان طی هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی برای دفاع از میهمن تقدیم کردند و موقوفه‌های این شهرستان نیز بسیار زیاد بوده و نبود اداره مستقل یا نمایندگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اوقاف و امور خیریه در این شهرستان در شأن مردم ولایی درمیان نیست.

شهرستان درمیان محلی برای جذب نیروهای غیربومی و پروازی

«محمدی» یکی از خانواده‌های شهدای شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: شهرستان مرزی درمیان یکی از شهرستان‌هایی بوده که محل بکارگیری نیروهای غیربومی و پروازی است.

وی تصریح کرد: اغلب کارمندان و حتی مدیران ادارات درمیان فقط ساعت اداری در این شهرستان حضور دارند و بعد از پایان ساعت کاری به مرکز استان می‌روند چراکه در سطح مرکز شهرستان و بخش‌ها سکونت ندارند.

وی با بیان این‌که عملکرد بنیاد شهید و امورایثارگران در این شهرستان بسیار ضعیف است، افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا، پیگیری مشکلات و دلجویی از آنها و غبارروبی مزار شهدا بیشتر توسط اعضای بسیج و مردم هر روستا انجام می‌شود.

این شهروند ادامه داد: ما از بنیاد شهید توقع دیدار یا غبارروبی مزار شهدا را نداریم اما این‌که گاهی اوقات پیگیر حال پدر و مادر پیر شهدایی که در روستاها هستند باشند خواسته زیادی نیست.

محمدی اظهار کرد: به دلیل نبود نمایندگی و اداره مستقل بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان درمیان چنانچه خانواده‌های شهدا برای پیگیری مشکلی یا حداقل بردن فاکتور دارو و درمان بخواهند اقدام کنند باید به مرکز استان بروند.

وی عنوان کرد: برخی روستاها فاصله زیادی تا مرکز استان ندارد اما روستاهای مرزی که فاصله زیادی تا بیرجند دارد یک نفر تا بخواهد طی ساعت اداری پیگیر مشکلش شود ساعت اداری تمام شده و باید روز بعد اقدام کند.

این شهروند در این خصوص، گفت: طی هفته گذشته یک نفر از خانواده شهیدی که برای بردن فاکتور دارو هزینه‌های درمانش به مرکز استان مراجعه کرده بود به دلیل این‌که پایان ساعت اداری مراجعه داشته از سوی کارمند مربوط مورد سرزنش قرار گرفته که چرا آخر وقت مراجعه کرده‌اید؟

محمدی تصریح کرد: درست است که برخی از کارمندان بنیاد شهید مرکز استان وابسته به خانواده شهدا هستند اما همه خانواده‌های شهدا نزد خدا از یک ارزش و احترامی برخوردار هستند و درست نیست یک نفر که به واسطه تحصیل و فراهم بودن زمینه توفیق خدمت‌گذاری به خانواده‌های شهدا را پیدا کرده با برخورد نامناسب با خانواده‌های دیگر شهدا به ویژه افرادی که از روستاها مراجعه می‌کنند دل پدر و مادر پیر شهید را به درد آورد.

گلایه خانواده‌های شهدای شهرستان درمیان از بنیاد شهید و امور ایثارگران

یکی از دختران شهید شهرستان درمیان که نخواست نامش عنوان شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بی توجهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده‌های شهدا گلایه کرد و گفت: دیدار و دلجویی از خانواده‌ها شهدا که بماند، طی مناسبت‌های مختلف به ویژه روز تکریم مادران شهدا حتی به صورت پیامکی یاد و نامی از مادران شهدای شهرستان نشد و نمی‌شود.

وی با بیان این‌که همیشه و همه جا می‌گویند فرزندان شهدا سهمیه دارند و با این حرف‌ها ما را اذیت می‌کنند، افزود: من حدود چهار سال است ازدواج کردم و قرار بوده از طرف بنیاد شهید یک میلیون تومان به عنوان هزینه کمک ازدواج به من داده شود اما هنوز هیچ‌گونه کمکی در این خصوص نشده و سال‌های قبل که پیگیری کردم گفتند باید فرم پر کنید ثبت‌نام کنید و علی‌رغم انجام این کارها هیچ حمایتی نشدم.

این فرزند شهید ادامه داد: بحث من روی کمک مالی آن هم این مبلغ که بسیار ناچیز است نیست، بحث روی این است که در این شهرستان هیچ توجهی به خانواده شهدا از سمت بنیاد شهید نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً همیشه دیدار با خانواده‌ها شهدا و برگزاری یادواره و این گونه مراسم با حضور مردم، بسیج و دفتر امام جمعه مرکز شهرستان و بخش انجام می‌شود و هیچ مسئولی حداقل به نمایندگی از بنیاد شهید حضور ندارد.

این فرزند شهید تصریح کرد: جدای از بحث بنیاد شهید، سایر امورات شهرستان درمیان هم مناسب نیست و به نوعی شهرستان به حال خود به ویژه طی دو سال اخیر رها شده و انگار مسئولان شهرستان درمیان فقط از سر اجبار و برای به پایان رساندن روز و ماه سر کار حاضر می‌شوند.

وی افزود: شهرستان مرزی درمیان مردمی محجوب و متواضع دارد اما این مسئله نباید مورد سوء استفاده مسئولان شهرستان قرار گرفته و اقدامی انجام ندهند.

این فرزند شهید افزود: متأسفانه این شهرستان فرماندار دلسوزی هم ندارد و تنها جوابی که به مردم در راستای درخواست‌ها می‌دهد این‌که ما پیگیری کردیم یا در حال پیگیری هستیم.

وی بیان کرد: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بارها طی سفرهایی که با  حضور مسئولان و استاندارها به شهرستان درمیان داشته قول راه‌اندازی بنیاد شهید در این شهرستان را داده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

این فرزند شهید ادامه داد: من با تمام احترامی که برای مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قائل هستم ولی اگر مسئولی اهل کار و پیگیری باشد باید طی این سال‌ها اقدام اساسی انجام می‌شد نه این‌که فقط حرف بزنند و وعده بدهند.

شهرستان درمیان محروم از اداره اوقاف و امور خیریه

نداشتن نمایندگی و اداره مستقل اوقاف و امور خیریه نیز علی‌رغم وجود موقوفه‌های فراوان یکی دیگر از مشکلات شهرستان درمیان است.

«نجفی» یکی از اهالی شهرستان درمیان که ملک موقوفه دارد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نبود اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان درمیان برای اهالی روستاها بسیار مشکل بوده چراکه باید برای کارهای اداری به مرکز استان مراجعه کنیم.

وی با بیان این‌که اخیراً قراردادهای موقوفه‌ها هر یکسال یکبار تمدید می‌شود، گفت: پیشتر قراردادها چهار و دو ساله بود اما در آخرین تغییرات یکساله شده است.

این فرد اهل شهرستان درمیان اظهار کرد: مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند پیگیر کارهای اوقاف و امور خیریه شهرستان درمیان نیز می‌باشد اما این گونه که نمی‌توان به کارهای اداری رسیدگی کرد چراکه شهرستان درمیان موقوفه‌های فراوانی دارد.

نجفی افزود: اغلب موقوفه‌های شهرستان درمیان در بحث مذهبی و مراسم مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان درمیان انجام شده اما ظاهراً مشکل در نبود نیرو است؛ شهرستان درمیان نیروی بیکار، جوانان تحصیل‌کرده انقلابی و جهادی خوبی دارد چرا از ظرفیت همین افراد استفاده نمی‌شود که به جای استقرار نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان درمیان مردم را راهی مرکز استان می‌کنند.

درمیان شهرستانی فاقد بنیاد شهید، اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد

«حجت الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی» امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: طی گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات قابل توجهی در کشور، خراسان‌جنوبی و شهرستان درمیان اتفاق افتاده اما کافی نیست و مناطق مرزی مثل شهرستان درمیان نیازمند توجه بیشتر است.

وی افزود: برای جوانان و نخبگان باید فکری برداشته شود که شاهد مهاجرت جوانان به استان‌ها و کشورهای دیگر نباشیم.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: ما در شهرستان درمیان نیاز به زمین، صنعت، بازگشایی بازارچه، راه‌اندازی کارخانه قند و کشتارگاه داریم.

وعده‌هایی که محقق نمی‌شود!

خزاعی عنوان کرد: هزاران مسؤول به شهرستان درمیان آمده و رفتند وعده دادند اما محقق نشده و ما در خواست داریم در دولت آیت‌الله رئیسی ان‌شاءالله این کارها انجام شود و رویکرد جدیدی نسبت به شهرستان درمیان و بازگشایی برخی از ادارات از جمله اوقاف و امورخیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ثبت اسناد در این شهرستان صورت بگیرد.

وی در مورد نبود اداره مستقل و نمایندگی بنیاد شهید در شهرستان درمیان، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان درمیان اداره‌ای به معنای واقعی ندارد؛ یک اتاق داخل ساختمان جهاد کشاورزی شهرستان به نام بنیاد شهید وجود دارد که حتی فاقد داشتن حداقل آب سرد و گرم بوده و همان نیرویی که اینجا حضور دارد اذیت است.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: سه سال می‌شود مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان می‌گوید در شهرستان درمیان ملک دولتی سنددار که بتوان برای بنیاد شهید خریداری کرد وجود ندارد.

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان این‌که بارها در این خصوص بنده با حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و معاونان صحبت کردم و پیگیر راه‌اندازی اداره بنیاد شهید در این شهرستان بودم، تصریح کرد: بارها در پاسخ گفتند ملک پیدا شده و باید خریداری کنیم، چک نوشته شده، کارشناس باید از تهران بیایید، کرونا برود و ...، سؤال من این است مگر در این شرایطی که کرونا وجود دارد یک کارشناس نمی‌تواند از تهران برای کارشناسی بیاید و ملک برای بنیاد شهید خریداری شود؟

وی با بیان این‌که نیرویی که شهرستان درمیان مستقر است نیروی بیرجند بوده و شاید در هفته‌ چند روز در شهرستان حضور داشته باشد و همین نیرو هم اختیاری از خود ندارد، گفت: به هر مناسبتی که به دیدار خانواده‌های شهدا می‌رویم اصلاً خبری از بنیاد شهید نیست.

حجت‌الاسلام خزاعی با اشاره به این‌که خانواده‌های شهدای شهرستان نسبت به این وضعیت بسیار ناراحت هستند، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌های شهدا، پدر و مادرشان پیر شده و نیازمند کمک هستند اما دریغ از توجه و رسیدگی به این خانواده‌ها از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگان استان خراسان جنوبی!

امام جمعه اسدیه در مورد نبود اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان با بیان این‌که این شهرستان موقوفه‌های زیادی دارد، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه می‌گوید ما برای راه‌اندازی اوقاف در شهرستان درمیان نیرو نداریم.

خزاعی ادامه داد: اگر نیرو ندارند چرا برای یکی دیگر از شهرستان‌ها طی همین سال‌ها اداره اوقاف راه‌اندازی و نیرو بکار گرفته شد اما برای شهرستان درمیان نیرو ندارند؟

وی افزود: این مسئله در حالی است که ما بیشترین موقافات را در درمیان و قهستان داریم.

پهنه ایثار و شهادت فاقد اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران

«حجت‌الاسلام محمد راستگو» امام جمعه قهستان نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قهستان در بحث شهید و شهادت مانند یک قطعه از بهشت است؛ قطعه‌ای که مانند نگینی در پهنه خراسان‌جنوبی می‌درخشد و این همه رزمنده، ایثارگر و شهید دارد.

وی افزود: بخش قهستان بیش‌از 120 شهید دارد که به نسبت جمعیت این بخش بسیار زیاد است.

امام جمعه قهستان بیان کرد: اگر مسئولان این مسئله را درک کرده و متوجه باشد قطعاً نگاهشان نسبت به این منطقه تغییر خواهد کرد و اگر نگاهشان تغییر نکند در تصمیم‌گیری‌های دچار خطا خواهند شد.

حجت‌الاسلام راستگو با بیان این‌که مسئولان باید بدانند مردم شهرستان درمیان و بخش قهستان مردم ولایی و دلداه‌ای نسبت به انقلاب هستند، تأکید کرد: بخش قهستان مشکلات زیادی از جمله نبود بنیاد شهید، جاده‌های نامناسب روستایی، آب شرب روستایی، آنتن‌دهی اینترنت، نبود پایگاه جاده‌ای هلال احمر،  نهاده‌های دامی و ...، است.

وی با بیان این‌که در بحث بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی‌دانیم به چه زبانی باید بگوییم، عنوان کرد: شهرستان درمیان با این همه شهید و رزمنده اصلاً درست نیست که اداره‌ای در این شهرستان برای پاسخگویی به خواسته مردم نداشته باشد.

امام جمعه قهستان گفت: ما که هیچ، خانواده‌های شهدا نورچشمان ما، عزیزان ما بوده که همه مدیون اینها هستیم، بسیار گلایه دارند.

حجت الاسلام راستگو بیان کرد: در دیدار با خانواده‌های شاهد گلایه‌مندی این عزیزان از وضعیت فعلی شهرستان هستیم ضمن این‌که خانواده‌های شهدای شهرستان درمیان بسیار متواضع و با حیا هستند و خودشان چیزی نمی‌گویند اما خیلی بد است این شهرستان اداره‌ای نداشته و حداقل دیدار و تفقدی از خانواده‌های شهدا توسط بنیاد شهید انجام نشود.

وی با بیان این‌که در این بخش مشکلات زیادی داریم، افزود: بحث بنیاد شهید در این بخش و سطح شهرستان و اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد در شهرستان درمیان مشکلات اولویت‌دار است.

راه‌اندازی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان درمیان به زودی

«مهدی نارمنجی» معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: ملک برای راه‌اندازی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهر اسدیه پیدا و کارها انجام شده کارشناس از تهران آمده و کار کارشناسی انجام و به مرکز ارسال شده است.

وی افزود: به همین زودی ملک خریداری و تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شهرستان درمیان ساختمان بنیاد شهید نداریم اما نیرویی که پیگیر کار باشد مستقر است.

نارمنجی عنوان کرد: در شهرستان درمیان سه نیرو برای انجام کارهای بنیاد شهید داشتیم که یک نیرو به بیرجند منتقل شده، یک نیرو مشترک است و یک نیرو همیشه در شهرستان حضور دارد.

وی اظهار کرد: اعتبار برای خرید ملک بنیاد شهید وجود دارد ان‌شاءالله پس از اتمام کارهای اداری به زودی خریداری و تا 22 اسفند راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با بیان این‌که مردم شهرستان درمیان حق دارند از وضعیت فعلی بنیاد شهید در این شهرستان گلایه داشته باشند، گفت: ما برای تعویض تابلوهای شهدا در مسیر جاده‌های روستایی این شهرستان و بخش قهستان از ظرفیت بسیج و سپاه شهرستان استفاده کرده و چاپ تابلو را انجام و از بسیج برای نصب کمک گرفتیم.

نارمنجی عنوان کرد: اگر بنیاد شهید در این شهرستان راه‌اندازی شود سعی می‌کنیم نیرویی بیشتری برای شهرستان در نظر گرفته و کار روی روال بیافتد.

وی گفت: در شهرستان درمیان طبق لیست پرونده‌ها مجموعاً 103 جانباز داریم که 77 جانباز کمتر از 25 درصد، 25 جانباز 25 درصد تا 70 درصد و یک جانباز بالای 70 درصد است.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعداد پرونده شهدایی که در شهرستان درمیان داریم 35 مورد بوده و 8 پرونده مربوط به آزاده داریم.

نارمنجی خاطرنشان کرد: اغلب پرونده‌های شهدای شهرستان درمیان به ویژه بخش قهستان در بیرجند بوده و برای پیگیری امور به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

عدم همکاری مسئولان شهرستان درمیان با بنیاد شهید

وی با بیان این‌که در شهرستان درمیان سه سال می‌شود درگیر پیدا کردن ملک هستیم، تصریح کرد: با فرمانداری صحبت کردیم اما متأسفانه در این شهرستان هیچ نهادی با ما همکاری نکرد که بتوانیم یک ملک سنددار پیدا کنیم و بتوانیم بخریم؛ اداره کل بنیاد شهید در این خصوص مقصر نیست.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی به جز خوسف و درمیان اداره بنیاد شهید داریم و برای شهرستان خوسف نیز همزمان با درمیان در حال خریداری ملک هستیم.

کمبود نیرو دلیل نبود اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان درمیان

«حجت الاسلام دادخدا خدائی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نبود اداره اوقاف و امور خیریه مستقل در شهرستان درمیان به دلیل کمبود نیرو بوده و همین مسئله باعث شده مسئولیت دو شهرستان را بنده بر عهده بگیرم.

وی افزود: سیاستی به کار برده و برای رسیدگی به مسائل مردم در شهرستان درمیان، امین با عنوان امین موقوفه در بخش قهستان که حدود 400 موقوفه است نظر گرفته‌ایم؛ برای جبران کمبود نیرو از امین استفاده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان بیان کرد: هدف از در نظر گرفتن امین برای این شهرستان به منظور تسهیل در کارها بوده و برای پیگیری امور شهرستان درمیان خودم و همکاران شهرستان بیرجند به شهرستان درمیان حداقل هفته‌ای مراجعه داشته و پیگیر کارها هستیم.

راه‌اندازی ثبت اسناد و املاک در درمیان در حال پیگیری است

به گفته مسئولان ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی راه‌اندازی ثبت اسناد و املاک در شهرستان درمیان نیازمند تأمین اعتبار، مکان و نیروی انسانی بوده و پیگیری‌هایی نیز در این خصوص انجام شده اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده ضمن این‌که نمی‌توان نمایندگی ثبت اسناد و املاک در این شهرستان راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۶۹

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان درمیان بنیاد شهید و امورایثارگران اوقاف و امورخیریه ثبت اسناد و املاک گلایه خراسان جنوبی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اوقاف و امور خیریه در شهرستان درمیان اوقاف و امور خیریه شهرستان خانواده های شهدای شهرستان بنیاد شهید در این شهرستان شهدای شهرستان درمیان شهرستان درمیان گفت وگو با فارس ثبت اسناد و املاک اداره بنیاد شهید خانواده های شهدا امام جمعه اسدیه فرزند شهید خانواده ها خانواده ها بنیاد شهید مرکز استان حجت الاسلام اداره مستقل ثبت اسناد ساعت اداری بخش قهستان شهرستان ها راه اندازی موقوفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، امین دوست محمدی در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار تلاش کنند، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

کد خبر 6089740

دیگر خبرها

  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام