Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ الاسلامی پیشنهاد کرد: همه افراد بدون توجه به سطح دینداری خود، در دعای ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تعمق و تأمل کنند و مطمئن باشند اتفافات جدیدی در معنادهی به سبک زندگی آنها پدید خواهد آمد. - اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر ضرورت تأمل و تعمق در دعاهای سه ماه رجب، شعبان و رمضان جهت دستیابی به سبک زندگی معنوی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الاسلامی با بیان اینکه سه ماه رجب، شعبان و رمضان در منطق شیعی و در مجموعه دنیای اسلام از ویژگی معنوی خاصی برخوردار است، اظهار داشت: در روایات ائمه اطهار علیهم السلام تأکید شده که خداوند در آغاز ماه رجب ندا داده و رجبیون را صدا می‌زند؛ چنانکه رجب، ماه خداست و برکات زیادی برای مردم به همراه دارد. ماه شعبان نیز اختصاص پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دارد و میلاد حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هم در این ماه قرار دارد که بر برکت آن افزوده است. ماه مبارک رمضان نیز بر اساس روایات متعددی، ماه نزول برکت و بسته شدن درهای جهنم بوده و آثار معنوی زیادی در زندگی میهمان‌های خود دارد.

 

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مجموعه روایات در مورد این سه ماه پر خیر و رحمت نشان می‌دهد که این ایام ویژگی خاصی دارند که باید به آن توجه شود.

او با اشاره به فرصت‌شناسی در دین اسلام گفت: در اسلام بنا این است که از هر موقعیتی جهت بهره‌مندی انسان‌ها از معنویت استفاده شود. گاهی بر مکان تأکید می‌شود مانند مسجدالجرام، مساجد، زیارتگاه‌ها و خانه؛ گاهی تصریح می‌شود که برخی شغل‌ها ایجاد معنویت می‌کنند، مانند شغل معلمی؛ گاهی نیز بر زمان تأکید می‌شود مانند شب و روز جمعه.

کارشناس سبک زندگی اسلامی ادامه داد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان دارای ویژگی خاصی هستند که افراد در لحظات و ساعات آن می‌‌توانند سرعت ویژه‌ای به حرکت عبادی خود بدهند.

 

دعوت به زندگی| مدل معنویت اسلامی در سبک زندگی باید از متن قرآن و دعا کشف شود + فیلمدعوت به زندگی| چگونه در متن سبک زندگی کسب معنویت کنیم؟ + فیلمدعوت به زندگی | توصیه مهم آیت الله بهجت(ره) درباره بزرگداشت ماه رجب و شعبان + فیلمدعوت به زندگی| ضرورت ایجاد «بهار معنویت» در سبک زندگی اجتماعی + فیلم

 

شیخ الاسلامی به لزوم بهره‌وری و تأمل در ادعیه اشاره کرد و گفت: این سه ماه ادعیه خاصی دارند که در ایجاد معنویت نقش ویژه دارند.

او از دعاهای روزانه ماه رجب، مناجات زیبا و والای شعبانیه، دعاهای ماه رمضان و دعای عاشقانه ابوحمزه یاد کرد و افزود: مجموع دعاهای این ایام موجب تقویت بعد معنوی انسان شده و می‌تواند نوع و سبک زندگی ما را در ارتباط با خدا تغییر دهد.

رئیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در ماه رجب، شعبان و رمضان ظرفیت‌هایی فراهم شده تا انسان‌ها با خدا ارتباط بگیرند، خاطرنشان کرد: حرکت معنوی انسان با استفاده از دعاهای این سه ماه می‌تواند شتاب معنادار و جدی‌تری بگیرد.

او همچنین پیشنهاد کرد: افراد بدون توجه به سطح دینداری خود، به دعاهای این سه ماه پرداخته، در آنها تعمق و تأمل کنند و مطمئن باشند اتفافات جدیدی در معنادهی به زندگی و سبک زندگی آنها پدید خواهد آمد.

در فیلم بالا بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دعا ماه شعبان ماه رجب سبک زندگی ایرانی اسلامی دعا ماه شعبان ماه رجب سبک زندگی ایرانی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی شعبان و رمضان شیخ الاسلامی سه ماه سبک زندگی ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمدی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این دوره از رقابت ها از نوزدهم فروردین ماه سال جاری در سالن پینگ پنگ پنگ شهید خلیل الله بهرامی سمنان آغاز شد گفت: پس از پایان رقابت ها زهرا صادقی بر سکوی اول ایستاد و حانیه حمیدی عنوان دوم این رقابت ها را از آن خود کرد و خدیجه لقایی و معصومه رضایی عنوان سوم مشترک این رقابت ها را بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است