Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «حسین امیر عبداللهیان» و ـسرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه ایران و روسیه شامگاه دوشنبه درباره مذاکرات وین درباره رفع تحریم‌های ایران گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاروف و همتای ایرانی خود در این تماس تلفنی بر به دست آمدن پیشرفت در مذاکرت وین درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وانگ ونبین» از سخنگویان وزارت خارجه چین  نیز در زمینه آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات وین  و توییت اخیر «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که گفته بود، «تداوم نمایش ابتکار عمل از سوی طرف‌های غربی برای فرار از تعهدات در مذاکرات و کار سخت مذاکره‌کنندگان ایرانی» گفت: «مذاکرات برای از سرگیری پایبندی به برجام وارد مرحله نهایی شده و فرصت مهمی برای بازگرداندن توافق به مسیر اصلی است. در عین حال، هنوز برخی از مسائل مهم وجود دارد که باید حل شود. همه طرف‌ها در حال انجام رایزنی‌های فشرده برای یافتن راه حل هستند.»

این دیپلمات چینی با ذکر یک ضرب المثل چینی گفت، در مرحله نهایی مذاکرات، همه طرف‌ها باید استقامت کرده، احترام متقابل را رعایت کنند، تفکر خلاقانه داشته باشند، اجماع کنند و برای پیشرفت در موضوعات باقی مانده تلاش کنند. این برعهده آمریکا، به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران است که در ازای گام‌های متقابل طرف ایرانی، اقدامات فعال بیشتری انجام دهد تا همه مسائل باقی‌مانده به زودی حل و فصل شوند.

«سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات در وین و تعلل آمریکا گفت: «بن بستی در وین نیست. مذاکرات همچون سابق برگزار می‌شود و رفت و برگشت ها بین هیأت‌ها در حال انجام است. گفت‌وگوها وقتی به روزهایی می‌رسد که باید درباره مسائل جدی صحبت شود سخت می‌شود و قطعا با یکسری کندهایی روبرو است و نکاتی که همه طرف‌ها باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و تحولات اخیر غزه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفت وگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 751550

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی اسماعیل هنیه و هادی العامری
  • گفت‌وگوی اولیانوف با گروسی درباره ایران
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل