Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت الله نوروزی ، با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون احتمال رد طرح شفافیت آرا و خارج شدن از دستور کار مجلس اظهار کرد: شفافیت آرا یکی از نخستین طرح‌هایی بود که در این مجلس به کمیسیون تدوین آیین نامه ارجاع شد تا مشکلات آن برطرف شود.

وی با تصریح اینکه من از موافقان شفاف شدن آرای نمایندگان هستم، گفت: اکثر نمایندگان خواستار شفاف شدن آرای مجلس هستند، اما این مسئله مشکلاتی فراروی خود دارد که باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که طرح شفافیت به آن دچار شده این است که همه قوا را موظف به شفاف کردن آرای خود می‌کند و این حرف نمایندگانی است که مخالف طرح هستند. آنها معتقدند این شفافیت نباید مختص مجلس باشد و باید به تمام نهادهای حاکمیتی تعمیم داده شود.

بیشتر بخوانید:

بازگشت شفافیت به پشت‌ درهای بسته/ طرح شفافیت آرای نمایندگان باز به پستو رفت

نماینده پیشین مجلس: طرح شفافیت پوسته زیبایی دارد اما در بطن آن خطراتی نهفته است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نگاه من مردم حق دارند از رأی نمایندگان به طرح ها و لوایح با خبر شوند، خاطرنشان کرد: نماینده باید وقتی برای رأی دادن به طرح یا لایحه‌ای در صحن مجلس حاضر می‌شود، این رأی با پشتوانه کار کارشناسی و مطالعه و تحقیق دقیق درباره مسئله مربوطه باشد. اما مخالفان شفاف شدن رأی نمایندگان به صورت خاص را تبعیض در شفافیت می‌دانند و مشکل عمده بر سر راه تصویب رأی هم همین مسئله است.

نوروزی با تأکید براینکه پرونده شفافیت نباید در مجلس یادهم بسته شود، بیان کرد: باید برای ایجاد شفافیت در همه ارکان کشور راهکار ارائه شود تا این موضوع قابلیت تبدیل به قانون را داشته باشد.

وی گفت: شفاف شدن صحن کمیسیون‌های تخصصی و علنی شدن نشست‌های نمایندگان با وزرای دولت و سوالهایی که از وزرا پرسیده می‌شود، موافقان و مخالفانی دارد و هر چند خودم موافق این مسئله هستم، اما معتقدم دغدغه نمایندگان باید اینباره برطرف شود.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1603177

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم شفافیت آراء نمایندگان مجلس طرح شفافیت شفاف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد