Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@05:24:22 GMT

روش جدید برای جلوگیری از سرطان متاستاتیک

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۶۹۰۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محققان در پژوهشی جدید دریافته اند که یک داروی جدیدی می‌تواند با قراردادن سلول‌های سرطانی در حالت خواب، جلوی تومور‌های متاستاتیک را بگیرد.

بر پایه این گزارش، این رویکرد درمانی جدید با مجبور کردن سلول‌های سرطانی به درآمدن به حالت خواب و به شکلی که نتوانند تکثیر شوند، مانع رشد تومور‌های متاستاتیک در موش‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهش که در «مجله پزشکی تجربی» (JEM) منتشر شده است، می‌تواند به درمان‌های جدیدی منجر شود که مانع عود و یا گسترش انوع سرطان‌های مختلف، از جمله سرطان سینه و «سرطان سلول سنگفرشی سر و گردن» (HNSCC) می‌شود.

اهمیت این روش در آن است که باید گفته شود بسیاری از سرطان‌ها در بیماران اغلب بعد از چند سال و یا حتی دهه‌ها بعد از درمان اولیه عود می‌کنند و تومور‌های جدیدی را درست می‌کنند که در همان محل تومور‌های قدیمی رشد کرده و یا به دیگر بخش‌های بدن گسترش می‌یابند. حال مسئله این جا است که این تومور‌های ثانویه اغلب به درمان مقاوم هستند؛ بنابراین اگر محققان بتوانند راهی برای حفظ سلول‌های سرطانی باقی‌مانده در حالت خفته پیدا کنند، ممکن است از عود بیمار جلوگیری شود.

در یک پژوهشی که قبلا به انجام رسیده بود، محققان دریافتند توانایی سلول‌های سرطانی برای خفته ماندن توسط پروتئینی به نام NR۲F۱ کنترل می‌شود. حال در این پژوهش جدید که در «مجله پزشکی تجربی» (JEM) منتشر شده است، محققان دریافتند درمان سلول‌های «سرطان سلول سنگفرشی سر و گردن» گرفته شده از بیمار با استفاده از یک دارو به نام «C۲۶» می‌تواند سطح پروتئین NR۲F۱ را تقویت کرده و تکثیر سلولی را متوقف کند.

محققان همچنین به آزمایش این مسئله پرداختند که آیا داروی C۲۶ مانع متاستاز (مهاجرت سلول‌های سرطانی از بافتی به بافت دیگر) می‌شود یا خیر. آن‌ها مشاهده کردند درمان با داروی C۲۶ اندازه تومور‌های اولیه را کاهش می‌دهد و پس از جراحی، استفاده از دوز بیشتر داروی C۲۶، رشد تومور‌های متاستاتیک را کاملاً متوقف می‌کند.

یکی از این محققان گفت: دارو‌هایی که NR۲F۱ را فعال می‌کنند، ممکن است به ویژه در سرطان سینه مفید باشند. همچنین از آن جا که درمان با داروی C۲۶ سطوح پروتئین NR۲F۱ را افزایش می‌دهد، این رویکرد ممکن است برای سرطان‌های دیگر با سطوح ذاتاً پایین پروتئین گیرنده نیز مفید باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سرطان درمان سرطان جلوگیری از سرطان سرطان متاستاتیک اخبار مرتبط عامل پیشروی سرطان سینه چیست؟ این ماده غذایی ضد سرطان است! ابزاری که سرطان ریه را در مراحل اولیه تخشیص می دهد با این روش سرطان را مهار کنید! این مواد غذایی ضد سرطان است! نجات ۳۵ درصدی مبتلایان به سرطان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها روش جدید برای جلوگیری از سرطان متاستاتیک حرکت جنجالی علیپور بعد از دبل در آروکا! ارزان‌ترین جاروبرقی‌ های بازار چند؟ + قیمت علایم حیاتی را چطور تشخیص دهیم؟ ترس مکرون از جی پی اس های روسی! شرایط جدید برای سفرهای جاده ای اگر سهام عدالت نگرفتیم، چه کنیم؟ عیدی کارگران از ۴۴٢هزار تا ۸ میلیون تومان قیمت روز بخاری گازی + جدول قیمت کامل آغاز ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات+ جزییات دلیل گلو درد هنگام بیدار شدن از خواب چیست؟ رعایت نکردن قرنطینه در فرد مبتلا به اومیکرون چند دلیل که در قفسه سینه احساس درد می کنید! آپارتمان در میادین معروف تهران چند؟ تزریق فیلر موجب کوری می شود؟ شمخانی: بدعهدی آمریکا مهمترین تهدیدکننده هرگونه توافق است وضعیت سردار در لورکوزن به کجا رسید؟ + عکس مرسدس G کلاس یا جیپ رنگلر؟! تلویزیون های ۴۳ اینچ را چند بخریم؟ (جدول) رییسی فرارسیدن روز ملی جمهوری صربستان را تبریک گفت احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات سفر کرونایی ها با خودروی شخصی ممنوع نیست؟ سفر به قبرس چقدر هزینه دارد؟ + جدول وضعیت بحرانی کرونا در تهران ​آیا مجرمان خطرناک شامل مرخصی های کرونایی می شوند؟ توزیع میوه شب عید ۲۵ درصد زیر قیمت بازار تست سرعت طرح توسعه فیبر نوری انجام شد ​اپل برای چهارمین بار در هلند جریمه شد فولاد هرمزگان واحد برتر در گروه فلزات اساسی شد دره سکوت در اورست + فیلم چرا پس از کاهش وزن ریزش مو می‌گیریم؟ چشم اندازی روشن پیش روی سهامداران «وملل» ارزان ترین سمند صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۶ بهمن ۱۴۰۰) نفت برنت ۹۶ دلار و ۲ سنت معامله شد اوپک: تولید نفت ایران ۲۱ درصد افزایش یافت ​در مراحل نهایی مذاکرات پیچیده وین هستیم جهش قیمت رمزارزهای مشهور ​توافق در مذاکرات وین به زودی انجام می شود ​تماس تلفنی امیرعبداللهیان و وزیرخارجه بریتانیا ​آماری از مردان متاهل کشور که «پدر» نیستند ثبت نام فروش فوری ایران خودرو آغاز شد + لینک ثبت نام تنها نیمی از مردم ماسک می زنند! استخراج آب ‌های ژرف، نادیده گرفتن تجربه های تلخ است قیمت جدید اتو بخار ژانومه + جدول پیش بینی بارش برف و باران در شمال کشور عرضه بنزین و گازوئیل یورو ۴ آغاز شد هزینه سفر ۳ روزه به مشهد چقدراست؟ + جدول وضعیت بازارها در پی جنگ روسیه و اوکراین چالش بازار نفت از نظر دبیرکل اوپک جی پی مورگان قیمت ۱۲۵ دلار را برای نفت پیش بینی کرد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرطان درمان سرطان جلوگیری از سرطان سرطان متاستاتیک سلول های سرطانی سلول های سرطان داروی C۲۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائما با یک مهمان ناخوانده یعنی شوره سر دست و پنجه نرم می کنید؟ توصیه می کنیم برای کنترل و درمان این بیماری از روغن درمانی استفاده کنید. این کار یک روش ایمن، طبیعی و موثر برای درمان شوره سر است و بسیار کم خطرتر از محصولات تجاری و شیمیایی ضد شوره است. از طرفی روغن ها به موهای شما آسیب نمی رسانند و منجر به خشکی پوست سر نمی شوند.

شوره سر در زمستان ها که هوا خشک تر می شود، شایع تر است. افرادی که می خواهند از محصولات موی مبتنی بر مواد شیمیایی اجتناب کنند، بیشتر به سراغ استفاده از روغن های گیاهی مو می روند. استفاده از روغن داغ برای درمان شوره سر نیز ایده خوبی است. این کار تارموهای شما را صاف تر کرده، ریزش مو را کاهش می دهد، رشد مو را بهبود می بخشد و به تغذیه و مراقبت از پوست سر کمک می کند. در ادامه با معرفی بهترین روغن ها برای درمان شوره سر با ما همراه باشید.

۱- روغن نارگیل
روغن نارگیل یک روغن ضد قارچ است که با عامل اصلی شوره سر یعنی قارچ مقابله می کند. این روغن همچنین چربی پوست کف سر را متعادل کرده و از این طریق نیز به درمان شوره کمک می کند.

۲- روغن رزماری
روغن رزماری گردش خون پوست سر را افزایش داده، باکتری های عامل مسدودی فولیکول‌های مو را از بین می برد و به رفع شوره سر و بهبود پوسته پوسته‌ شدن پوست سر کمک می کند. این روغن حاوی خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی خاصی بوده و به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می کند. همچنین می تواند به جلوگیری از خارش پوست سر کمک کند.

نکته: استفاده از روغن رزماری توسط افراد باردار، کودکان زیر ۷ سال و افراد مبتلا به صرع، فشار خون بالا و اختلالات عصبی توصیه نمی شود.

رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی

۳- روغن ریحان
روغن ریحان نوعی روغن گیاهی است که از گیاه ریحان بدست می آید. این روغن به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی در درمان شوره و رفع خارش پوست سر موثر است و با تقویت مو از ریزش آن جلوگیری می کند.

۴- روغن درخت چای
روغن درخت چای نیز حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتری بوده و می تواند شوره سر و خارش ناشی از آن را از بین برده و در نتیجه به تسکین شوره و جلوگیری از تحریک پوست کمک می کند.

۵- روغن علف لیمو
روغن علف لیمو از طریق تقطیر با بخار آب ساقه و برگ‌های گیاه علف لیمو که گیاهی استوایی است به دست می‌آید. این روغن حاوی رایحه مرکباتی، شیرین و علفی بوده و خواص بی‌نظیری در رایحه درمانی و ماساژ ارائه می دهد. این روغن می تواند از بروز شوره سر جلوگیری و به درمان آن کمک کند.

۶- روغن نعناع فلفلی
روغن نعناع فلفلی یک خنک کننده طبیعی، مرطوب‌کننده و ضد التهاب است که هر گونه خشکی، خارش و التهاب را از بین برده و شوره سر را نابود می کند. این روغن یک ماده ضد میکروب و آنتی باکتریال قوی است که استفاده منظم از آن به داشتن موهایی سالم و زیبا کمک می کند.

۷- روغن زیتون
روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی است که به دلیل دارا بودن خواص ضد قارچی از بروز شوره سر جلوگیری و به از بین بردن آن کمک می کند. این روغن همچنین در صورت ترکیب با سایر ترکیبات موثر می تواند علائم پسوریازیس پوست سر را کاهش دهد.

مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند

۸- روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس یک روغن ضدباکتری و ضد قارچ است که با متعادل سازی چربی یا سبوم پوست کف سر از ایجاد شوره جلوگیری می کند. این روغن همچنین حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است که می تواند به درمان شوره سر کمک کند. این روغن رایحه مطبوعی دارد، خلق و خو را بهبود می بخشد و به آرام کردن پوست سر کمک می کند.

به یاد داشته باشید که مانند همه روغن‌های ضروری، روغن اسطوخودوس نیز باید قبل از استفاده موضعی به کمک روغن حامل رقیق شود تا از هرگونه اثرات آلرژیک نامطلوب مانند خارش، احساس سوزش یا بثورات بر روی پوست جلوگیری کند.

کد خبر 847418 برچسب‌ها سلامت خبر مهم مو

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند