Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:21:04 GMT

نشست کبری دولت انگلیس با محوریت اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۸۳۸

نشست کبری دولت انگلیس با محوریت اوکراین

هیات دولت انگلیس نشست اضطراری موسوم به نشست کبری (Cobra) به ریاست جانسون،درباره اوکراین و حمله احتمالی روسیه برگزارمی‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،  به گفته سخنگوی بوریس جانسون، پس از آنکه نخست وزیر انگلیس خلاصه جدیدترین اطلاعات را از سران اطلاعاتی کشورش شنید، اقامت برنامه‌ریزی‌شده خود در کامبریا را لغو کرده و به دفتر نخست‌وزیری بازگشت تا امروز (سه‌شنبه) میزبان نشست کبرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به نقل از منابع اطلاعاتی‌اش، مدعی شده است که احتمالا روسیه تا چهارشنبه هفته جاری به اوکراین حمله خواهد کرد.

 مسکو نیز آمریکا و انگلیس را به پروپاگاندا متهم کرده و تاکید کرد که آماده از سرگیری گفت‌وگوهاست.

سخنگوی جانسون همچنین اعلام کرد که رهبران انگلیس و آمریکا در تماس اخیر خود، یکدیگر را در جریان گفت‌وگوهای اخیر با دیگر رهبران دنیا قرار داده و توافق کردند که پنجره‌ای حیاتی برای دیپلماسی و برای عقب‌نشینی روسیه از تهدیداتش علیه اوکراین وجود دارد.

قرار بود نخست وزیر انگلیس تا فردا در مناطق خارج از لندن باشد، اما دفتر بوریس جانسون اعلام کرد با توجه به شرایط پیش آمده در اوکراین، نخست وزیر به پایتخت بازگشته است.

انگلیس و دیگر کشورهای عضو ناتو از شهروندان خود خواسته اند اوکراین را ترک کنند و شماری از شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای خود به اوکراین را متوقف کرده اند.

جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع انگلیس هشدار داد لازم است شهروندان این کشور هرچه زودتر اوکراین را ترک کنند و نباید منتظر آغاز درگیری‌ها شوند.

بسیاری از کشورهای غربی به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که این منطقه را تخلیه کنند. سفارت های ایالات متحده و کانادا به کارکنان غیر ضروری و اعضای خانواده خود گفته اند که به خانه بازگردند در حالی که دیگران از شهر لویو در غرب اوکراین کار خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس بوریس جانسون جو بایدن تنش در مرز اوکراین و روسیه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها به تمام مردم به‌ویژه جامعه شورایی اعم از روستاها و شهرها اظهار کرد: شناسایی مشکلات شهر و رفع نیازهای ضروری شهروندان از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر است.

وی افزود: اعضای مجلس شوراها و شوراهای اسلامی شهر باید برای شناسایی و رفع مشکلات شهر با شهروندان ارتباط برقرار کنند، چراکه اعضای شوراها نمایندگان شهروندانی هستند که در دل محلات و کوچه پس کوچه‌های شهر زندگی می‌کنند و با شنیدن صدای آن‌ها می‌توان به عمق وقایع در شهر پی برد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

فلاح ادامه داد: خط یک متروی اصفهان در دوره‌های قبل راه اندازی شد و دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نیز تلاش کرده است خط دوم آن را به بهره‌برداری برساند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 748527

دیگر خبرها

  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد