Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - پروژه آزادراه مراغه - هشترود که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۹ ردیف بودجه گرفته بود، سکون ناشی از تخصیص نیافتن اعتبار را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تجربه کرد و اکنون و در دولت سیزدهم، تکمیل بخشی از آن که بیشتر سوانح منجر به فوت در این بخش اتفاق می‌افتد، در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهمیت تکمیل این آزادراه برای دولتمردان انقلابی را از سفر چهارم آبانماه استاندار آذربایجان‌شرقی و بازدیدش از محل پروژه، در حالی که فقط چند روز از معرفی وی به عنوان نماینده عالی دولت در استان گذشته بود می‌توان به سادگی دریافت؛ سفری که با دعوت نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و به دلیل اهمیت آن رقم خورد و مصوبه‌های پربرکتی برای این شهرستان در پی داشت.

عابدین خرم می گوید از آن زمان تاکنون تکمیل قطعه‌های ۲ و سه این آزادراه را با حساسیت بالا پیگیری کرده و در آخرین جلسه پیگیری مصوبه‌های این سفر، بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر نخست این آزادراه از شهر مراغه تا اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم را مورد تاکید قرار داده است.

اکنون و تنها با گذشت چند ماه از فصل‌های سرد سال، خبر‌های خوشی از زبان مسئولان به گوش می‌رسد و معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه می‌گوید که نزدیک به ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق، و قطعه‌های ۲ و سه آن تا شهریورماه ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود.

به گفته سیدعلی موسوی در طول سه سال گذشته ۱۳۵ نفر در جاده هشترود - مراغه جان باخته‌اند که بیشتر سوانح منجر به فوت آنان در ۲۵ کیلومتر اول اتفاق افتاده است و بر همین اساس با بهره‌برداری از قطعه‌های ۲ و سه این آزادراه، بخشی از دغدغه‌های مسئولان امر مرتفع می‌شود.

پروژه آزادراه مراغه - هشترود با وجود سرما فعال است

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه می گوید پروژه آزادراه مراغه - هشترود با وجود قرار گفتن در فصل سرما همچنان فعال است، عملیات اجرایی قطعه یک الف این آزادراه توسط شرکت آبادگران راه‌ها و قطعه‌های ۲ و سه نیز توسط موسسه عاشورا انجام می‌شود.

به گفته مقصود محرم‌پور تزریق اعتبارات مربوط به کنسرسیوم بانکی و ماده ۵۶ نیز در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی روند اجرایی این پروژه با سرعت مضاعف دنبال خواهد شد.

تاثیر چندبعدی بهره‌برداری از آزادراه مراغه - هشترود

بهره‌برداری از آزادراه مراغه - هشترود به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی منطقه علاوه بر کاهش سوانح رانندگی، تاثیر چندبعدی در زمینه توسعه شهرستان خواهد داشت تا جایی که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز طی دهه فجر امسال و در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمران شهری مراغه با اذعان به این مورد بیان کرد: بهره‌برداری از این آزادراه با تسهیل تردد به پایتخت همراه خواهد شد و در توسعه مراغه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گفته جواد رحمتی مراغه به نسبت و در مقایسه با سایر مناطق استان برخوردار است، اما نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه در این شهرستان احساس می‌شود و با بهره‌برداری از آزادراه مراغه - هشترود، سرمایه گذاران بیشتری به مراغه روانه خواهند شد.

تعیین تکلیف محل عبور آزادراه از اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم

محل عبور آزادراه از اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گویا تعیین تکلیف شده است، اما رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور می‌گوید که عملیات اجرایی آن باید تا زمان برداشت محصول یعنی تیرماه سال آینده به تعویق بیافتتد.

به گفته خشنود علیزاده تعامل مناسبی بین این موسسه دولتی با مجریان پروژه آزادراه مراغه – هشترود وجود دارد، مجریان طرح و مسئولان استان به اهمیت فعالیت‌های این موسسه نیز واقف هستند، اما هدفگذاری برای عملیات اجرایی و عبور آزادراه از اراضی ایستگاه اصلی مراغه با برنامه‌های زراعی موسسه منطبق نیست.

به گفته وی هسته‌های بذری این ایستگاه طبق برنامه سالانه کشت می‌شود و متاسفانه فضای محدودی که این موسسه برای تکثیر بذر دارد، در مسیر عبور این آزادراه قرار گرفته است.

به گفته علیزاده به هیچ وجه نباید تلقی شود که موسسه مخالف اجرای آزادراه است، پژوهشگران این موسسه به دلیل دسترسی آسان به ایستگاه مراغه، بیشترین نفع را از احداث آزادراه خواهند برد، اما مجریان پروژه آزادراه باید فرصتی برای برداشت هسته‌های بذری قائل شوند.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم  می گوید مسیر عبوری از اراضی ایستگاه اصلی این موسسه به طول کمتر از ۲ کیلومتر، بخش ناچیزی از آزادراه مراغه – هشترود است و نباید اجرای این پروژه به آزادسازی این مسیر معطوف شود.

علیزاده می گوید حدود ۱۴ هکتار از اراضی این موسسه در مسیر آزاراه مراغه – هشترود قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این موسسه پس از برداشت هسته‌های بذری، نهایت همکاری را با مجریان طرح خواهد داشت، اما در شرایط فعلی نمی‌توان امنیت غذایی کشور را فدای آزادسازی زودهنگام کرد.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم مجریان آزادراه مراغه – هشترود ضمن اجرای پروژه در سایر مسیر‌ها و به تعویق انداختن مسیرگشایی در داخل اراضی ایستگاه مراغه تا تیر سال آینده، می‌توانند به تعهدات خود در قابل این موسسه عمل کنند.

علیزاده می گوید آنان از هم‌اکنون می‌توانند در زمینه احداث سوله که مورد موافقت مسئولان استانی نیز قرار گرفته است، وارد عمل شوند و مطمئن باشند که موسسه نیز پس از برداشت هسته‌های بذری از آنان برای مسیرگشایی در داخل ایستگاه دعوت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا دولت سیزدهم در یکی از نخستین اقدامات خود با هدف رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم جنوب آذربایجان‌شرقی، تکمیل بخش حادثه‌خیز آزادراه مراغه - هشترود را با وجود کمبود اعتبارات دولتی در اولویت قرار داده است تا از جان‌باختن مردم در جاده پرخطر مراغه - هشترود جلوگیری شود.

 

منبع ایرنا

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزاد راه پروژه عمرانی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم پروژه آزادراه مراغه آزادراه مراغه آذربایجان شرقی قطعه های ۲ و سه بهره برداری هسته های بذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد