Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در شرایطی که دولت عزم خود را برای تسهیل روند اخذ تسهیلات جزم کرده است هنوز حتی یک ریال از تسهیلات تبصره ۱۸ در استان کرمان پرداخت نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، گذر هر کدام ما ممکن است برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها افتاده باشد و نه یک بار که و بارها رنج وجود قوانین دست و پا گیر و سختگیری‌های بانک‌ها را برای دریافت ضامن تجربه کرده باشیم تا جایی که برخی حتی از گرفتن وام ناامید شده و عطایش را به لقایش بخشیده باشند یا اینکه زمانی تسهیلات دستشان را گرفته باشد که نوشداروی پس از مرگ سهراب بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شد تا مسئولان در سال جاری به مسائلی چون تولید، حمایت از تولیدکنندگان، پشتیبانی‌ها و رفع مانع‌زدایی‌های این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند در این راستا وقتی به سراغ تولیدکنندگان و صاحبان صنایع می‌رویم بسیاری از آنها از مشکلات بانکی و عدم پرداخت تسهیلات می‌گویند.

در این راستا چندی پیش بود که خبر آغاز اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی و بخشنامه‌های جدیدی در راستای کاهش فرآیندهای اخذ وام و تسهیلات بانکی و تسهیل این روند با توجه به دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر امور اقتصاد و دارایی با هدف ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح شبکه بانکی، تسریع و تحول نظام بانکی به نفع مردم مطرح شده است.

انتشار این خبر عده زیادی را با امید دریافت تسهیلات بدون ضامن روانه بانک‌ها کرد اما به نظر می‌رسد هنوز خبری از پرداخت این نوع تسهیلات نیست.

شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هم دل خوشی از پرداخت تسهیلات بانک‌ها نداریم اظهار داشت: یکی از گلایه‌های ما از پرداخت تسهیلات تبصره 18 است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل 32 هزار میلیارد تومان در مجلس برای این حوزه مصوب شد گفت: تا این لحظه حتی یک ریال از محل این تسهیلات توسط دولت‌ها پرداخت نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای را با حضور استاندار کرمان، زاهدی نماینده مردم استان کرمان و مدیران استان در این ارتباط داشتیم افزود: امیدواریم که از امروز و فردا پرداخت این تسهیلات آغاز شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ما هم از بانک‌ها گلایه‌مند هستیم که چرا پاسخگوی مردم نیستند و چرا آن گونه که دولت و شخص رئیس جمهور می‌گوید عمل نمی‌کنند تصریح کرد: بانک‌های استان کرمان مشکلی نداشته و مشکل عمده ما با بانک‌های کشوری است.

وی با بیان اینکه ما هم در مجلس مقصر هستیم و هنوز نتوانستیم جلوی بعضی از خلاف‌های بانک‌ها را بگیریم افزود: بانک‌ها به جای آن که بانکداری کنند بنگاه داری می‌کنند و بیشتر سرمایه گذاری آنها در بحث ساختمان و در برج‌های بلند در تهران است.

صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان البته پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جزئیات اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی و بخشنامه‌های جدیدی که در راستای کاهش فرآیندهای اخذ وام و تسهیلات بانکی و تسهیل این روند اظهار داشت: با توجه به دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر امور اقتصاد و دارایی اجری این طرح با هدف ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح شبکه بانکی، تسریع و تحول نظام بانکی به نفع مردم آغاز شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان هدف از اجرای این طرح را حذف ضامن از تسهیلاتی عنوان کرد که تاکنون در شبکه بانکی کشور پرداخت می‌شده گفت: یکی از محورهای اساسی تحول نظام بانکی، سهولت وام خرد برای مشتریان خوش حساب است.

وی با بیان اینکه در گام اول اجرای این طرح، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش دولتی، نهادهای عمومی و غیردولتی و همه کارکنان حقوق بگیر شرکت‌های بخش خصوصی که در شعب بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد حساب دارند را شامل می‌شود افزود: با این روش این افراد می‌توانند تا مبلغ 50 میلیون تومان با نامه کسر از حقوق و از 50 تا 100 میلیون تومان را با نامه کسر از حقوق و ارائه یک فقره چک یا سفته، تسهیلات خود را دریافت کنند.

سلطانی‌نژاد افزود: انتظار می‌رود در گام‌های بعدی اجرای این طرح که طرح تحول نظام بانکی به نفع مردم است و با تکمیل چرخه اعتبارسنجی همه آحاد جامعه و شاغلان مشاغل آزاد نیز بتوانند از این مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توصیه ما به همکارانمان در شبکه بانکی کشور این است که نهایت مساعدت و همکاری را با متقاضیان داشته باشند گفت: اگر متقاضیان نیز اعتراضی به روند اجرای این طرح داشته باشند، همکاری ما در اداره امور اقتصادی و دارایی استان اعتراضات را پیگیری کرده و نتیجه را به مردم اعلام می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه به تازگی و از ابتدای همین هفته آغاز شده و وزارت اقتصاد به جد پیگیر اجرا شدن آن است بیان کرد: بخشنامه‌های مدیران عامل بانک‌ها در حال ابلاغ است و بانک‌هایی که این ابلاغ را دریافت کردند از امروز می‌توانند این بخشنامه را اجرا کنند.

صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان البته در جلسه بیست و سوم بهمن ماه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با ارائه گزارشی از تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 اظهار داشت: پرداخت مرحله اول تسهیلات در استان  تا مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از فردا آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان کرد: طرح‌های مصوب شده 707 طرح با مبلغ مصوب 8 هزار و 200 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال هزار و 740 نفر را فراهم خواهد کرد.

جزئیات اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی در استان کرمان اعلام شدمصوبه حذف ضامن به معنای فراخوان عمومی برای پرداخت وام نیست/ کارکنان بخش خصوصی با رتبه Aو B نیاز به ضامن ندارندحذف ضامن از تسهیلات خرد اقدامی شجاعانه و حرفه ای است

الله‌داد محمدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با بیان اینکه پیرو تاکید رئیس جمهور و مقام عالی وزارت اقتصاد در ارتباط با تسهیلگری در بحث تسهیلات خرد ابلاغیه‌ای را به بانک‌ها داشتند اظهار داشت: شاید تعبیرات متفاوتی از سوی افراد مختلف نسبت به این ابلاغیه انجام شده باشد.

وی بیان کرد: ظن و گمان بر این بود که همه به بانک‌ها مراجعه کرده و عملاً یک خط اعتباری ایجاد شده که بانک‌ها می‌توانند به افرادی که تا سقف 100 میلیون تومان متقاضی دریافت تسهیلات هستند، بدون ضامن تسهیلات بدهند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان ادامه داد: شرایط به این گونه نیست و در واقع این یک دستورالعمل تسهیل گیری در جهت پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان است که در گام اول که شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی را شامل می‌شود.

وی افزود: کارکنانی که واجد شرایط هستند اگر در رتبه A یا B و یا C باشند، می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند و اگر بخواهند 50 تا 100 میلیون تومان وام بگیرند، علاوه بر نامه ذیحسابی یا امور مالی باید یک چک یا سفته نیز ارائه دهند.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان امور اقتصاد و دارایی دارایی استان کرمان مدیرکل امور اقتصاد تسهیلات بانکی تحول نظام بانکی پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومان دریافت تسهیلات استان کرمان تسهیلات تبصره اجرای این طرح تسهیلات بانک برای دریافت شبکه بانکی رئیس جمهور بدون ضامن حذف ضامن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟