Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - اکبر عادل مرام گفت:خرید شفاف بعنوان مهمترین نتیجه طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها محسوب می‌شود.

به‌طور قطع با اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدکننده و شفاف‌سازی قیمت‌ها، جلوی سوء استفاده‌های برخی واحد‌های صنعتی گرفته شده و با مشخص شدن دامنه نوسان قیمت‌ها، از تخلفات جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به اجرای مرحله چهارم طرح شفاف سازی قیمت بر مبنای قیمت تولید کننده، گفت:خشکبار بسته بندی شده شامل حبوبات و آجیل از جمله کالا‌هایی است که در مرحله چهارم مشمول طرح شفافیت شده است.

درمرحله چهارم طرح شفاف سازی قیمت تمام تولید کنندگان و وارد کنندگان انواع حبوبات، ادویه جات، غلات، چای، دمنوش، قهوه، آجیل و خشکبار به صورت بسته بندی شده، فرآورده‌های پروتئینی، انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده، انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، چیپس، پفک و موارد مشابه، لوازم خانگی، صوتی و تصویری به صورت کامل، لوازم یدکی خودرو (۵۱ قلم اعلامی دفتر صنایع خودرو) از ۲۳ بهمن ملزم به رعایت موارد قانونی از طریق درج قیمت تولیدکننده- وارد کننده روی کالا‌ها شدند.

به گفته عادل مرام قیمت مصرف کننده برای کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای باید حداکثر ۳۰ درصد در نظر گرفته شود، اما برخی مواقع بدلیل اینکه کالا در نقطه نزدیک واحد تولیدی عرضه می‌شود، بطور قطع هزینه حمل کمتری بدنبال خواهد داشت و بعضی مواقع در اقصی نقاط دیگر کشور عرضه خواهد شد که هزینه حمل بیشتری را بدنبال خواهد داشت.

اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها از سوی دولت از اواخر آذر ماه به اجرا گذاشته شده است تا راه حلی برای شفاف‌سازی قیمت‌ها و روزآمدسازی شیوه نظارت بر بازار باشد.

بر اساس این طرح "قیمت کالا‌های مورد استفاده مردم بر اساس هزینه تولیدکننده بر محصول" درج می‌شود و بعد از محاسبه هزینه حمل و نقل و واسطه و توزیع، طبق فاکتور خرید به مردم عرضه شود.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت کالا شفاف سازی قیمت ها صنعت و معدن شفاف سازی قیمت درج قیمت طرح شفاف کالا ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است

معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران گفت: شفاف سازی چه در اموال و دارایی ذیل سامانه تجارت چه در بخش جریان کالا و خدمات ذیل سامانه مودیان به ضرر فعالیت‌های زیرزمینی و مخرب است، اما برای کسانی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، نفع دارد.  

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ ارسلان قاسمی، معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران در خصوص مخالفت طلافروشان با سامان جامع تجارت ایران تصریح کرد: اینکه صنفی چه طلافروش، چه کشاورز و... در مقابل پرداخت مالیات و شفاف سازی امور اقتصادی در کشور مقاومت کند، کار بیهوده‌ای است.



وی ادامه داد: لازم است مالیات به مهم‌ترین منبع درآمد دولت تبدیل شود. در این راستا به ابزار‌هایی نیاز داریم که همین سامانه‌ها هستند. به نحوی که اطلاعات مودیان دسترسی داشته باشیم و بتوانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای را در کشور پیش ببریم.

معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: در کنار استفاده صحیح از سامانه ها، دولت باید به دنبال مالیات ستانی عادلانه و دقیق باشد. مالیات بر درآمد باید با دقت اعمال شود و از اجحاف جلوگیری کنیم.

قاسمی گفت: قطعاً همگان به مزیت‌های سامانه مودیان اذعان دارند. شفاف سازی امور در هر صنفی مفید است. به طور مثال، پیوستن طلافروشان به سامانه مودیان به نفع کسانی است که در این صنف به صورت قانونی و در فضای سالم و شفاف کار می‌کنند.

وی گفت: شفاف سازی چه در اموال و دارایی ذیل سامانه تجارت، چه در بخش جریان کالا و خدمات ذیل سامانه مودیان به ضرر فعالیت‌های زیرزمینی و مخرب است، اما برای کسانی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، نفع دارد. این روند‌ها در نهایت به نفع مردم هم هست.

وی ادامه داد: به طور کلی، استفاده از سامانه‌ها که در راستای شفاف سازی امور هستند، مثبت ارزیابی می‌شود. زیرا در سایه شفافیت، دولت بهتر می‌تواند به امور اقتصادی کشور نظارت داشته باشد و با مفاسد احتمالی مقابله کند.

قاسمی در پایان تأکید کرد: دولت باید به اطلاع رسانی به مردم بپردازد و مشخص کند که روند‌های فعلی در زمینه استفاده از سامانه‌ها در نهایت به نفع مردم است. همچنین باید با جدیت در راستای برطرف کردن نواقص فعلی سامانه‌ها اقدام کنیم.   

پایان پیام//

برچسب ها: طلا ، طلافروشان ، اعتصاب طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA8

دیگر خبرها

  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان