Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید امیر جعفری، فرماندار شهرضا عصر امروز در اولین جلسه قرارگاه فرهنگی شهرضا اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی شهرضا با هدف ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود با حضور نمایندگان فرهنگی ادارات و فعالان فرهنگی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند هم‌افزایی نیروهای انقلابی و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند، هستیم، افزود: اگر هم‌افزایی نباشد بسیاری از کارهای فرهنگی به نتیجه نمی‌رسد، امروز باید میدان نبرد را تشخیص دهیم و دوست و دشمن واقعی را بشناسیم در غیر این صورت تلاش دشمن در جنگ نرم و جنگ‌های ادراکی جای جلاد و شهید را عوض می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه در میدان نبرد نیازمند یک استراتژی هستیم، ادامه داد: در شهرستان شهرضا نیازمند کارهای زودبازده فرهنگی هستیم در محله، خیابان، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و مناطق کم برخوردار باید کارهای فرهنگی موفق انجام دهیم.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه امروز دوره عمل است، گفت: اگر کسی طرح فرهنگی دارد باید به میدان بیاید، باید افرادی که کارآمد و زیربنای عمیق فکری دارند، بستر را برای ورود آن‌ها به عرصه‌های مدیریتی و فرهنگی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید همه کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند در این قرارگاه گرد هم جمع شوند، تصریح کرد: باید نشاط اجتماعی در شهر داشته باشیم، جریانات فرهنگی باید نظام مسائل فرهنگی شهرضا را تدوین کنند، باید ناهنجاری‌های اجتماعی در شهرضا احصا شود و در مقابل کارهای فرهنگی برای رفع آسیب‌های اجتماعی ارائه شود.

جعفری خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های فرهنگی به کار گرفته شود، اعتبارات خوبی در شهرداری‌ها برای کارهای فرهنگی است که باید هدفمند و هوشمند هزینه شود، همه دستگاه‌های فرهنگی باید در خدمت قرارگاه فرهنگی باشند.

فرماندار شهرضا با دعوت از تمام نخبگان فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و جوانان مؤمن و انقلابی برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود به قرارگاه فرهنگی شهرستان شهرضا گفت: بدون تردید با حضور همه ظرفیت‌های فرهنگی، ادارات و نخبگان می‌توان در راستای جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی کارهای ارزنده و تأثیرگذاری انجام داد.

 

تمام کسانی که دغدغه کار فرهنگی در شهرضا دارند، به میدان بیایند

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرضا گفت: مسائل فرهنگی در هر جامعه‌ای اصل است و محوریت دارد و اگر فرهنگ یک جامعه سالم و فعالی باشد، بسیاری از مشکلات در پرتو این فرهنگ حل می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار بود با انقلاب اسلامی به عنوان نظام جمهوری اسلامی یک فرهنگ اسلامی فراگیر در جامعه ما تجلی پیدا کند و الگوی عملی و رفتاری برای همه کشورها شود، افزود: بعد از ۴۳ سال که از انقلاب اسلامی گذشته شایسته است مبانی دینی، اخلاقی و رفتاری در راستای اهداف انقلاب اسلامی تحقق یابد.

صالح با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند، فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است، بیان کرد: در طول چند سال گذشته مسائل فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، آموزش و پرورش که محور اصلی فرهنگ این کشور است، ده سال است که شورای عالی آموزش و پرورش در کشور تشکیل نشده و این غربت و مظلومیت فرهنگ را می‌رساند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه کار فرهنگی کار دقیق و باظرافت است و چندین سال باید با برنامه‌ اجرا شود تا جواب بدهد، عنوان کرد: تشکیلات فرهنگی در کشور یک تشکیلات منسجم در طول چند سال گذشته در کشور نبوده، امروز همه کسانی که دغدغه نظام دارند برای این وضعیت تأسف می‌خورند.

وی با بیان اینکه امروز با استقرار دولت سیزدهم روزنه امیدی برای مردم پیدا شده، اضافه کرد: ضرورت بازنگری در مسائل فرهنگی لازم بود، کارهای فرهنگی پراکنده بود و منسجم نبود با استقرار دولت سیزدهم مسائل فرهنگی جان دوباره گرفت.

صالح با اشاره به اینکه در این شهر مسائل فرهنگی همواره یک دغدغه بوده است، گفت: قرارگاه فرهنگی تمام گروه‌ها و افرادی که دغدغه کار فرهنگی دارند را یک جا جمع می‌کند، مردمی بودن و مشارکت مردم و عدالت محوری و هنرمحوری شاخص‌های کارهای فرهنگی است.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: در شهرضا افراد خلاق بسیاری هستند که ذوق فرهنگی دارند، اما در هیچ مجموعه‌ای وارد نشدند، هر کس طرح و برنامه فرهنگی دارد در این قرارگاه ارائه ‌دهد، این طرح در کمیته‌های مربوطه بررسی می‌شود و در قرارگاه فرهنگی آورده می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی بودجه‌های خوبی است اما در کارهایی که هیچ بازدهی اجتماعی ندارند، هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که دغدغه کار فرهنگی در شهرضا دارند، فضا و شرایط برای آن‌ها آماده است، طرح‌های آتش به اختیار کسانی که در امور فرهنگی دغدغه دارند در قرارگاه بررسی و جمع‌بندی می‌شود و با امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیر جعفری فرماندار شهرضا آشفتگی های فرهنگی فعالان حوزه فرهنگ فراخوان قرارگاه فرهنگی امام جمعه شهرضا دغدغه کار فرهنگی قرارگاه فرهنگی کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی فرهنگی شهرضا مسائل فرهنگی کار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند

حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار در نشست نخبگان حوزه های علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته شهید مرتضی مطهری(ره) اظهار داشت: در عظمت شهید مطهری(ره) همین بس که حضرت امام(رع) درباره این شخصیت فرمود "حاصل عمر من بود" و این بیان بسیار بالایی است که نشان از عظمت این شهید دارد و نشانگر این است که شهید مطهری برای خدا عمل کرد و آنچه که وظیفه داشت انجام داد و درباره ارزشمندی آثار این شهید والامقام امام فرمود "همه آنها بدون استثنا مفید است".

وی افزود: این گلایه وجود دارد که در سالروز شهادت این شهید می باید نشست های علمی بزرگی برگزار می شد و نظام فکری این شهید به جامعه معرفی می شد و این یکی از نشانه ها آن است که ما نسبت به سرمایه های خود توجه نداریم.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حمایت از جامعه نخبگانی حوزه های علمیه را امری مهم بیان کرد و گفت: امروز وظیفه همه است که این حمایت ها را نسبت به نخبگان حوزه داشته باشند و البته مرکز خدمات حوزه های علمیه در حمایت از جامعه نخبگان عملکردی قابل توجه داشته است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز حمایت های خوبی در عرصه های مختلف معیشتی، خانوادگی و علمی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر خدماتی که داشتیم چند طرح مهم که جزء زیرساخت های حوزه های علمیه است پیگیری شد از جمله بیمه که اصل آن به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: در بخش معیشت نیز امسال تلاش شد جهشی اتفاق بیفتد و هم چنین در طرح ایتام حوزویان تلاش شد بیمه خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های با تاکید بر حل مسئله و توجه به نیازهای جامعه توسط نخبگان و برگزیدگان حوزه تصریح کرد: حل مسئله و دیدن نیازها بسیار اهمیت دارد و نخبه فردی است که به سراغ حل مسئله برود و نیازها را بداند.

وی افزود: هم اکنون در حال تهیه طرح و پیش نویس دستورالعملی هستیم تا افرادی که اقدام به حل مسئله و تشخیص نیازهای جامعه می کنند مورد حمایت خاص قرار گیرند و اصل حمایت نیز باید به این افراد تعلق گیرد.

دیگر خبرها

  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل