Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رعیت روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شرق گلستان در گنبدکاووس افزود: رعایت قانون به‌عنوان فصل الخطاب انجام همه امور باید در جامعه نهادینه شود و رسانه‌ها و خبرنگاران باید تحقق این مهم را از همه افراد و اقشار جامعه مطالبه‌گری نمایند.

وی گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها باید در کنار هم و همگام با یکدیگر برای تحقق اهداف جامعه اسلامی و مطالبات خود تلاش کنند و  این اداره کل در این مسیر از آنها حمایت‌های لازم و قانونی را خواهد کرد تا امورات به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعیت بیان مطالبات جامعه را دغدغه اصلی رسانه‌ها و خبرنگاران دانست و اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حد توان از جامعه رسانه و فعالان خبر استان حمایت می‌کند.

وی پیگیری بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران و اینکه مطابق ماده ۴۶ آیین نامه مطبوعات مدیران مسوول نشریات موظف به بیمه خبرنگاران هستند، احیای و صدور کارت خبرنگاری برای فعالان واقعی این حوزه به‌منظور حفظ هویت و هویت بخشی به خبرنگاران و پیگیری مسکن آنها، توزیع عادلانه آگهی‌های تبلیغاتی بین رسانه‌ها، رتبه‌بندی نشریات، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی خبرنگاران، تقویت تشکل‌های صنفی خبرنگاران و کمک به راه‌اندازی خانه مطبوعات یا انجمن صنفی خبرنگاران شرق گلستان در گنبدکاووس و واگذاری برخی امور اجرایی(فرهنگی و رسانه‌ای) مانند جشنواره مطبوعات به تشکل‌های صنفی را از مهمترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درحوزه رسانه و خبرنگاران برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: این اداره کل و رسانه‌ها و خبرنگاران استان عضو یک خانواده‌ هستند و همه تلاش خود را برپایه ۲ ویژگی "صداقت و اخلاص" برای انجام وظایف و ماموریت‌ها بالاخص پیگیری مطالبات حوزه رسانه انجام خواهیم داد.

رعیت تمرکز زدایی و رعایت عدالت در توزیع سرانه‌های حمایتی بین نشریات، رسانه‌ها و خبرنگاران را از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان برشمرد و گفت: به‌منظور ارتقای کیفی تولیدات رسانه‌ای در نظر داریم بخشی از آگهی‌های تبلیغاتی نهادها را که این اداره کل متولی توزیع آن بین نشریات و رسانه‌ها می باشد به خبرنگارانی که درحوزه‌های تخصصی تولید مطلب می‌کنند، داده شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این نشست با مهم دانستن مساله روشنگری توسط رسانه‌ها و خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه باید قبل از روشنگری ابتدا صحت و سقم مطلب را تایید و سپس مطالبه‌گری نمایند تا مطلب آنها موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

امان قلیچ شادمهر، رفع مشکلات جامعه رسانه و خبرنگاران را در گرو همراهی و همفکری این قشر و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: با اینکه مساله فرهنگ و معیشت در بیانیه رهبر معظم انقلاب موسوم به گام دوم مورد تاکید قرار گرفته است اما این ۲ مساله بالاخص فرهنگ مغفول مانده است.  

وی گفت: کل بودجه پیش بینی شده برای سال آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادها و سازمان‌های زیرمجموعه آن ۵۳ هزار میلیارد ریال و بسیار ناچیز است و با این مبالغ نمی‌توان اقدامات فرهنگی انجام داد.

شادمهر با این حال از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درخواست کرد تا توزیع اعتبارات ملی و استانی را براساس جمعیت و وسعت شهرستان‌ها انجام دهد و از نیروهای انسانی شرق استان در اداره کل استفاده نماید.

به گزارش ایرنا، دراین نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس و چند تن از خبرنگاران به بیان مهمترین مطالبات حوزه رسانه و خبرنگاران منطقه شرق گلستان پرداختند که "راه اندازی خانه مطبوعات یا انجمن خبرنگاران شرق استان در گنبد، بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران، برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاران، رعایت عدالت در توزیع آگهی‌های تبلیغاتی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و پیگیری مسکن خبرنگاران، ضرورت حمایت قضایی و حقوقی از اصحاب رسانه و توجه به نقدهای سازنده خبرنگاران" از مهمترین آن بود.

همچنین قبل از این نشست نیز باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و معاونین وی، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی و برخی مدیران مسوول نشریات استان، دفتر ماهنامه تازه مجوز گرفته "ترکمن دیار" به مدیر مسوولی "لطیف ایزدی" از فعالان رسانه‌ای گلستان افتتاح شد.

نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون ننفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست خبری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست خبری گنبدکاووس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست خبری گلستان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان رسانه ها و خبرنگاران رسانه ها اداره کل رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آیین پایانی ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در قسمت جمع بندی مطرح کردیم باید به چند موضوع به صورت ویژه توجه شود؛ اول اینکه گفت و گوهای فرهنگی بهترین راه حل برای حل منازعات منطقه‌ای و جهانی است.

به گزارشگزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: دومین بحث مورد تاکید این بود که گفت و گوهای فرهنگی نباید پشت میزها و در داخل جلسات و محصور در اتاق‌ها و سالن‌های همایش باشد، گفت و گوهای فرهنگی باید به راه حل میدانی منجر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشکلاتی را در دنیا می‌بینیم از جمله مسائلی که در غزه رخ می‌دهد آزار دهنده هستند دنیای غرب حتی در دانشگاه‌ها که محل گفت‌وگوهایی علمی، فرهنگی و آموزشی است اجازه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را نمی‌دهد و حتی به شهروندان خود رحم نمی‌کند؛ براساس این مسائل باید نظام گفت و گوی فرهنگی بازسازی نوین شود؛ بازسازی براساس کمک به حل مسائل و حقیقت.

وزیر فرهنگ گفت: امروز حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است، حقیقت، کودکان و زنانی هستند که در فلسطین با ددمنشی به خاک و خون کشیده می‌شوند ولی هیچ کس در مجامع جهانی و بین المللی کار مؤثری انجام نمی‌دهد.

وی افزود: با استفاده از این فرصت توقعاتمان را مطرح کردیم و اعلام کردیم گفت‌وگوهای فرهنگی نمی‌تواند به ظلم، ستم و فجایع انسانی بی اعتنا باشد؛ وقتی نشستی عنوان فاخر گفت‌وگوهایی فرهنگی را یدک می‌کشد باید بتواند به مشکلات و مسائل با صراحت و نه با انفعال و بیان جملات دوپهلو بپردازد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه امیدوارهستیم گفت و گوهایی که مطرح شد فرصتی باشد برای توجه بیشتر به حقیقت، گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان دولت‌ها خیلی دست پری ندارد چراکه خیلی از دولت‌ها در گفت و گوهای خصوصی اعلام هم‌بستگی می‌کنند ولی در سخنگاه ها دچار محدودیت‌ها و رودربایستی با قدرت‌های حاکم بر جامعه جهانی می‌شوند و امیدوار هستیم این وضعیت به زودی تغییر یابد.

کد خبر 750191

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد