Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اکبر نصراللهی در نشست این هفته  تخصصی دوشنبه‌های سوهانک با موضوع جنگ شناختی افزود: جنگ شناختی چند لایه، میان رشته‌ای و شکل تکامل یافته، پیشرفته‌تر، جامع‌تر و سنجیده‌تر از جنگ‌های قبلی و البته طبیعی است آنچه غیرطبیعی است بی‌توجهی مسوولان و بخش‌های مختلف به ویژه رسانه ها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی به این جنگ‌ها با وجود هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب مدیریت بحران در رسانه های حرفه ای اظهار داشت: جهاد تبیین اقدام عملی بخش‌های مختلف به ویژه رسانه ها و دانشگاه‌ها را می‌طلبد و نباید در حرف و شعار و ابراز آمادگی مسوولان و رسانه‌ها  محدود شود.

نصراللهی تصریح کرد: متاسفانه تا الان کار جدی و اقدام عملی در زمینه جهاد تبیین انجام نشده است.

وی افزود: خروج از محاصره تبلیغاتی و مقابله با جریان تحریف بدون جهاد تبیین ممکن نیست مگر اینکه همه کنشگران بویژه رسانه ها، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و پژوهشی روایت اول، درست، مسئولانه از وضع گذشته و حال کشور داشته باشند.

نصراللهی تصریح کرد: با توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی، کنشگری از انحصار حاکمیت بیرون آمده و همه افراد می‌توانند در این حوزه فعال و اثرگذار باشند.

وی افزود: جنگ شناختی از آرایش جدید رسانه‌ای اثر می‌پذیرد و کسانی شناخت و ادراک افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در کنشگری در این حوزه فعال  هستند.

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه افزود: راهکار و راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن، سکوت و انکار نیست بلکه  با استفاده بهتر و بیشتر از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی بویژه شبکه های اجتماعی، ارتقاء قدرت شناختی، رصد شناختی رشمنان، تحلیل شناختی دشمنان، طرح‌ریزی و عملیات شناسایی علیه  دشمن است.

در مجموعه نشست های دوشنبه های سوهانک همچنین علی نصرت پژوهشگر علوم شناختی گفت: در حال حاضر تمام لایه‌های جامعه با حمله جدی مواجه شده است و باید با استفاده از علوم شناختی مردم را از این حملات آگاه کرد نباید این جنگ را  که کارکردهای اجرایی مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دست کم گرفت.

همچنین رضا حسنوی استاد دانشگاه مالک اشتر هم در این نشست  با تشریح ابعاد مختلف  جنگ شناختی هدف این جنگ را  نفوذ به حوزه شناخت، ذهن و قلب افراد و رهبران جامعه دانست و گفت: این نوع جنگ مبتنی بر عنصر شناخت و بدون محدودیت زمان و فضا است.

در نشست های تخصی دوشنبه های سوهانک که به همت دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و با حضور دانشجویان، استادان و محققان برگزار می شود، هر هفته یک موضوع مهم روز بررسی و راهکار ارائه می شود.

برچسب‌ها جنگ شناختی مقام معظم رهبری علوم شناختی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ شناختی مقام معظم رهبری علوم شناختی جنگ شناختی مقام معظم رهبری علوم شناختی جنگ شناختی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار

حجت‌الاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازی‌آرا گفت: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانه‌های دیگر دارند را دارا هستند. این بازی‌ها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند تاریخ را روایت کنند و پیام‌های مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازی‌هایی هستند که درمان‌گر انسان‌ها هستند و به لحاظ ظرفیت‌های انتقال پیام از رسانه‌های دیگر کم ندارند.

وی افزود:رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتوا‌های ایرانی، اسلامی بازی‌ها را طراحی کرده و از دغدغه خانواده‌ها ور این زمینه بکاهیم.

عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازی‌آرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کرده‌اند.

وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محور‌های مختلف رویداد نشان می‌دهد که ظرفیت بازی‌سازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازی‌های رایانه‌ای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است. 

دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشته‌اند که در این جلسات تجربیات تیم‌های مختلف به یکدیگر منتقل شد.

وی بیان کرد: تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور در رویداد بازی‌آرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازی‌سازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازی‌آرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیت‌های خوبی برای ورود بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار را ایجاد کند.

حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسل‌کشی شده و طی ماه‌های اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشور‌های غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولت‌ها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.

وی عنوان کرد:  تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانه‌ای و سلبریتی‌ها و بازی‌سازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزش‌های رسانه‌ای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازی‌آرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند. 

حاجی‌هاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه محتوا و بازی‌ها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازی‌آرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازی‌سازی کشور به موضوع غزه است. 

گفتنی است نخستین دوره رویداد بازی‌آرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازی‌آرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.

آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه