Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@22:51:08 GMT

تصويب طرح توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیک

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۵۴۵۲

شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماموریت داد با افزایش خدمات داخلی بر روی پلتفرم‌های زیرساختی کشور، زمینه بهبود کیفیت و سرعت در شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، شورای‌عالی فضای مجازی در جلسه عصر چهارشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی کلیات طرح توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیک کشور را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعضای شورای‌عالی فضای مجازی در این جلسه ضمن بررسی پیشنهادات مقدماتی و تصویب کلیات طرح، مقرر کردند که جزییات آن در جلسه آینده شورا مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

بر این اساس زیرساخت‌های خدمات الکترونیک کشور با هدف رفع نیاز داخلی از خدمات الکترونیکی گسترش و ارتقا خواهند یافت به شکلی که سکو‌های داخلی بتوانند نیازمندی‌های ارائه خدمات عمومی و دولتی را برطرف کنند.

این طرح در راستای ایجاد زمینه حمایت و توسعه کسب و کار‌ها و خدمات الکترونیک داخلی اجرا می‌شود.

همچنین شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماموریت داد با افزایش خدمات داخلی بر روی پلتفرم‌های زیرساختی کشور، زمینه بهبود کیفیت و سرعت در شبکه ملی اطلاعات را فراهم آورد.

براین اساس وزارت ارتباطات مکلف شد با برنامه ریزی دقیق، ظرف ۶ ماه تغییرات قابل توجهی را در خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات فراهم آورد. این وزارتخانه باید برنامه خود برای ایجاد این تغییرات را به تصویب شورای معین در شورای عالی فضای مجازی برساند. برچسب ها: توسعه ، زيرساخت ، خدمات الکترونيک ، شوراي مجازي

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: توسعه زيرساخت خدمات الکترونيک شوراي مجازي شورای عالی فضای مجازی خدمات الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان