Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه روح الله، سردار سرتیپ دوم پاسدار « محسن کریمی» عصر چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و رزمایش کمک مومنانه سپاه ناحیه فراهان افزود: از طریق این صندوق‌ها در سال جاری بیش از یک‌هزار فرصت شغلی ایجاد شده و بسیج سازندگی در بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه تسهیلات پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: رویکرد سپاه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است و الگوی حرکتی در این خصوص مبتنی بر نقش آفرینی مردم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته برای جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی در جهان و مقابله با کارآمد نشان دادن اسلام ناب محمدی(ص) در حوزه‌های مختلف، همه راهبردهای خود را پای کارآوردند که به برکت رهبری‌های امامین انقلاب، مجاهدت شهدا و رزمندگان در عرصه‌های مختلف و بصیرت مردم در همه راهبردها با شکست مواجه شدند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی افزود: انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب اسلام ، ولایت فقیه و پشتوانه عظیم مردمی امروز در اوج اقتدار است.

وی گفت: گام دوم انقلاب گام درخشش ملت ایران در عرصه‌های بین المللی و ارتقای قدرت ملی در همه بخش‌ها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: جنگ ترکیبی را آخرین راهبرد دشمنان علیه ملت ایران عنوان کرد بیان کرد: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی از یک سو جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و فشار معیشتی بر مردم را تحمیل کرده و از سویی دیگر جنگ نرم و عملیات روانی را در دستور کار قرار داده که البته دشمن در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها دچار ناتوانایی شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به عروج شهادت گونه سردار «مهدی مهدوی نژاد» جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه بر اثر عوارض ناشی از جراحت‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس افزود: این شهید از فرماندهان انقلابی، مومن، خردمند، مخلص و پیشتاز در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی بود که در مسئولیت‌های مختلف از جمله فرماندهی لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) و ارشد نظامی استان مرکزی خدمات شایسته و بارزی به امت اسلامی و مردم شریف استان مرکزی ارائه کرد و به طور قطع راه و مسیر پرافتخار این فرمانده عزیز همواره زنده و راهگشای نسل امروز و فردای نظام اسلامی خواهد بود.
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام(ره) ارزش‌های اسلامی در جامعه احیا شد و امام خمینی(ره) برای نشان دادن کارآمدی اسلام و عزت و سربلندی مسلمانان انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: جهاد یک امر مستمر و راهگشا است و از این جهت فریضه فوری و قطعی یاد شده و لذا تبیین واقعیت‌ها و حماسه‌های هویت ساز در انقلاب اسلامی از ضرورت‌های جهاد تبیین است چرا که دشمن به دنبال فراموشی حماسه‌های ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی اظهار داشت: ایران اسلامی قبل از انقلاب که در همه امور وابسته به غرب بود امروز به برکت انقلاب اسلامی و عزم و اراده ملت و جوانان غیور در بسیاری از عرصه ها خودکفا شده و به استقلال رسیده است.

وی عنوان کرد: مکتب انقلاب اسلامی دشمنان را در همه حوزه‌ها زمین‌گیر کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بویژه حضور معنادار جوانان و نوجوانان نشان از پویایی و زنده بودن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی گفت: به فضل الهی در گام دوم انقلاب ملت ایران با حرکتی تمدنی و حاکم کردن ارزش‌های اسلامی به سمت فتح قله‌های بلند و تشکیل تمدن اسلامی پیش خواهد رفت و پیام امروز انقلاب اسلامی اقتدار، وحدت و انسجام برای حرکتی شتابنده است.

سردار سرتیپ دوم کریمی تأکید کرد:  غیرت دینی ملت موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد و این مولفه همواره ملت ایران را به جایگاه بلند رسانده است.

وی اظهار داشت: خلق بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌ها به برکت غیرت دینی است و امروز باید تقویت شود و اگر غیرت دینی در برخی از مشکلات و کاستی‌ها پای کار بیاید به طور قطع مشکلات برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: سپاه و بسیج افتخار حضور در کنار مردم در همه شرایط و میدان‌ها را دارد و با روحیه ولایی، انقلابی و جهادی برای رفع مشکلات مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد و قوی شدن در همه ابعاد رویکرد مهم سپاه و بسیج در اجرای برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان نیز در این آیین گفت: رویکرد سپاه و بسیج در اجرای پروژه‌ها امیدآفرینی و خدمت رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم است و بسیجیان و پاسداران با روحیه انقلابی و جهادی علاوه بر اینکه مشکلات مردم را برطرف می‌کنند موجب ترویج روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه می‌شوند.

سرهنگ پاسدار « نعمت‌الله نجفی» افزود: در این شهرستان ۱۰۰ گروه جهادی فعال سازماندهی شده که در عرصه‌های مختلف سازندگی، اشتغال‌زایی، بهداشت و درمان، محرومیت زایی، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مومنانه، آموزشی ، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از اقتصاد مردمی ۶۰ صندوق قرض الحسنه مردمی در سطح فراهان سازماندهی شده که بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر در قالب این صندوق‌ها نقش آفرینی می‌کنند و بیش از سه شهر و ۷۵ روستا در سطح شهرستان جامعه هدف این صندوق ها است.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان ادامه داد: در سالجاری به برکت صندوق‌های قرض الحسنه و سه شرکت تعاونی این شهرستان بیش از ۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد شده است.

سرهنگ پاسدار نجفی اظهار داشت: در راستای نهضت کمک مومنانه در سالجاری بیش از هشت هزار بسته معیشتی در سطح فراهان توزیع شده و از ابتدای شروع این نهضت بیش از ۲۳ هزار بسته کمک مومنانه در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین انجام شده که در اختیار آنها قرار گرفته و بیش از ۱۰ پروژه محرومیت زدایی عمرانی شامل کانال کشی، قنوات، آبرسانی شرب و کشاورزی، خانه عالم و احداث یادمان شهدا انجام شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی قاسم سلیمانی اراک استان مرکزی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی انقلاب اسلامی کمک مومنانه قرض الحسنه ملت ایران صندوق ها عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از پرداخت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا گرامی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان خراسان جنوبی سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به میزان 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به تفکیک 501 فقره تسهیلات به ارزش 17 میلیارد و 428 میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی، و مبلغ 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به یک هزار و 161 نفر پرداخت کرده است. 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی شامل کمک هزینه تحصیل دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: این صندوق با هدف تجمیع و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک‌سو و گره‌گشایی از نیازمندی هموطنان از سوی دیگر گام در عرصه فعالیت پولی و مالی، با نیت غیرانتفاعی و خیرخواهانه گذاشته است و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق علاوه بر برخورداری از اجر معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان به کاهش صف انتظار اقشار آسیب‌پذیر در دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کنند.

ارائه 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان خراسان‌جنوبی 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد. 

 جمشید سورگی گفت: بهره‌مندی همه اقشار جامعه تحت حمایت از  خدمات مشاوره‌ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و  ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای  برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد  قرار دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور برون سپار، ارائه خدمات روانشناسی  و مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

سورگی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مراجعین حوزه مشاوره به ترتیب مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و آموزشی است ادامه داد: در سال گذشته تعداد 13 هزار و 426  جلسه خدمت مشاوره در قالب مشاوره‌های فردی و گروهی  انجام شده است که از نتایج مثبت آن می‌توان به ازدواج مجدد 103 نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست حائز شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره درست و به‌هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب اعتیاد پس از دریافت خدمات تخصصی مشاوره و ترغیب به ترک اعتیاد، به مراکز مربوطه معرفی و اکنون بهبود یافته و کماکان خدمات مشاوره‌ای را دریافت تا از بازگشت مجدد آنان به آسیب جلوگیری شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد