Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه قوانین مصوب مجلس تاکنون آنطور که باید و شاید در ساماندهی بازار مسکن موثر نبوده و لازم است که دولت و مجلس ورود جدی تری به این موضوع داشته باشند.

اسماعیل حسین زهی با اشاره به نابسامانی بازار مسکن، بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائلی که امروز در ساماندهی بازار مسکن با آن مواجه هستیم بحث تکثر قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد و هر بخشی نیز تفسیر خاصی از قانون برای خود دارد. اگر یک قانون یکپارچه در بحث مسکن وجود داشته باشد نظارت بر اجرای دقیق آن نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن به نوبه خود قانون خوبی است که دولت را مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی کرده است. دولت نیز برای اجرای قانون به میدان آمده اما آمادگی و توانایی مردم نیز ملاک است. بخشی از افرادی که در این طرح ثبت نام کردند وجه نقد مورد نیاز را ندارند باید در اعطای تسهیلات و اقساط توجه بیشتری شود.

جلوی فرار مالیاتی صاحبان خانه های خالی گرفته شود

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در بحث قانون اخذ مالیات از خانه های خالی شاهد هستیم که خانه های خالی شناسایی شده اند که بخشی از آن ها نیز متعلق به ارگان های خاصی هستند. سازمان امورمالیاتی باید ورود کرده و بر اساس قانون مالیات از این خانه ها اخذ کند. از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد باید در شناسایی خانه های خالی همکاری داشته باشند و سازمان امورمالیاتی نیز باید جلوی فرار مالیاتی مالکان این خانه های خالی بایستد. قانون صرفا نباید روی کاغذ باشد بلکه باید سامانه مربوطه تکمیل گردد و پیگیری های لازم برای اخذ مالیات صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید اجازه داد تا بنگاه های معاملات املاک به صورت سوری در بازار قیمت گذاری کرده و روز به روز قیمت ها را بالاتر ببرند متاسفانه علی رغم قوانین مصوب در مجلس همچنان نابسامانی در بازار مسکن وجود دارد و نیاز است که دولت و مجلس ورود جدی تری داشته باشند. امروز بخشی از فعالان در حوزه ساخت و ساز و بنگاه های معاملات املاک به صورت سوری در بازار قیمت گذاری کرده و قیمت ها را بالا می برند. باید یک نظارت جامعی در این بخش نیز صورت گیرد. کمیسیون عمران نیز در حال بررسی طرحی است که حق الزحمه و حق کمیسیون بنگاه های معاملات املاک به صورت یکپارچه تعیین شده و نظارت دقیقی بر روی آن اعمال شود.

وی افزود: تاکنون آنطور که انتظار می رفت قوانین مصوب برای ساماندهی بازار مسکن راهگشا نبوده و دولت و مجلس باید ورود جدی تری برای ساماندهی این بازار داشته باشند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار مسکن ساماندهی بازار مسکن خانه های خالی داشته باشند خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش